Gå på Nascar i USA?

850heden
9 februari 2012 · 557 Inlägg

Tja!

Håller på att planerar ihop en USA Roadtrip till sommaren. Såg då att vi ev skulle kunna pricka in en Nascar tävling i Bristol, TN.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Någon som vet man ska tänka på och undvika?

Tänkte köpa biljetter via Nascar.com tex.

//Sebastian

francis_f
10 februari 2012 · 4 Inlägg

Jag deltog aldrig NASCAR race. Jag hade biljetter till Nationwide tävlingen i Montreal för några år sedan, men jag var tvungen att sälja dem eftersom jag fick chansen att åka resa. Genom cons Jag gick två gånger Formula One Grand Prix i Kanada. Delta i ett race där, är det något att leva minst en gång i sitt liv. Och NASCAR är den stora fördelen tillgängligheten till teamen och förarna.

Något att göra med hänsyn mot, boka hotellet i förväg. NASCAR lockar många människor i USA. Och lite plats som Bristol inte har installationen på plats för många människor. Om du vill ha kul, åka till New York. Anländer från norr och ner Broadway till toppen av Manhattan. Utmaningen är inte att fånga en taxi.

Jag vet inte exakt var du går i USA. Boston, New York och Washington är ett måste se. Los Angeles är mycket vanliga.

Volvo XC70 3,2 AWD 2008 Oyster grå med svart läder inredning
Volvo XC70 "3.2 AWD" (2008)
850heden
10 februari 2012 · 557 Inlägg

Okej... Ja nej vi kommer att flyga till Chicago och sen åka därifrån till New York och hela kusten ner till Miami key west osv.
Los angeles och allt på västkusten har vi sett redan på våra andra USA resor.

Men som sagt så är de väl då bra om man tar och bokar hotell med i samma sväng. Kan tänka mig att de blir rätt fullt fort.

Jag har också hört att man får tillgång till hela området i nascar.

911twinturbo
10 februari 2012 · 7 Inlägg

850heden skrev:
Tja!

Håller på att planerar ihop en USA Roadtrip till sommaren. Såg då att vi ev skulle kunna pricka in en Nascar tävling i Bristol, TN.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Någon som vet man ska tänka på och undvika?

Tänkte köpa biljetter via Nascar.com tex.

//Sebastian

Hej! Du kommer att få det hur bra som helst. Allt som du kan tänkas behöva finns på plats men har du möjlighet så ta med en kamera med bra objektiv. Iofs kan du köpa bilder på plats oxå. Allt finns som sagt på plats. smile Undvik att köra dit, det kan ta ganska lång tid att ta sig därifrån när alla ska köra. smile

Hoppas att du får det gott!

Smajly
10 februari 2012 · 3 059 Inlägg

Ja boka allt i tid.. Nascar drar fler åskådare än formel1 gör.. det kan vara allt från hundra tusen upp till ett par hundra tusen åskådare.. Biljetterna säljer slut fort.
Så precis som ovanstående skriver.. parkering kan vara ett hel_ete..

Senast redigerat av Smajly (10 februari 2012)

francis_f
11 februari 2012 · 4 Inlägg

Smajly skrev:
Ja boka allt i tid.. Nascar drar fler åskådare än formel1 gör.. det kan vara allt från hundra tusen upp till ett par hundra tusen åskådare.. Biljetterna säljer slut fort.
Så precis som ovanstående skriver.. parkering kan vara ett hel_ete..

Det beror på de platser. Med den ekonomiska krisen i USA, har antalet åskådare minskat drastiskt i vissa kretsar. Ibland är det nästan tomt. Men på låtar som Daytona, det är nästan alltid fullt. Och faktiskt, måste in och ut vara ett helvete. Kollektivtrafik i Förenta staterna är mycket dålig. Du ofta att köra. Lyckligtvis är förarna civiliserade i USA. Detta är vad jag älskar den kanadensiska Grand Prix. Du går dit med tunnelbana och de ökar antalet tåg för händelsen.

Nu kör i United States ... Det är tråkigt. Vägarna är raka och hastighetsgränsen är för låg. Generellt motorvägar är i gott skick, men sekundära vägar och städer är i dåligt skick. Och den amerikanska sedan erbjuds i uthyrningsföretag är en sovande 4-hjul.

En resa jag skulle göra för cons, är det från mitt hem (Gatineau nära Ottawa), en minskning New York, Philadelphia, Washington, Atlanta, Florida, New Orleans, Texas, Las Vagas upp Kalifornien kusten, Vancouver och tillbaka av Rockies.

Volvo XC70 3,2 AWD 2008 Oyster grå med svart läder inredning
Volvo XC70 "3.2 AWD" (2008)
850heden
12 februari 2012 · 557 Inlägg

Ja man får börja leta efter ett bra boende i närheten. Kanske går att fixa så man kan åka buss från någon stad i närheten ut till banan.

Men som många skriver så skulle jag tro att de kan vara svårt med parkering. Såg nått om nått paket pris med boende och inträde.

Men om man bara ska inträdesbiljetter så kosta dom ca 160 dollar per person. Helt okej pris med.

850heden
15 november 2012 · 557 Inlägg

Kan bara säga så här efteråt att de verkligen är värt att åka på Nascar! Grymt kul att se.

Invigningen var ju helt otrolig! Grymt mycket folk och extrema köer till och från arenan men de var kul att se.

trubbelturbo
15 november 2012 · 1 463 Inlägg

850heden skrev:
Kan bara säga så här efteråt att de verkligen är värt att åka på Nascar! Grymt kul att se.

Invigningen var ju helt otrolig! Grymt mycket folk och extrema köer till och från arenan men de var kul att se.

Nice, vilket race såg du? smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
850heden
15 november 2012 · 557 Inlägg

Vi var i Bristol och såg på Food City 250 första kvällen som andra dagen så var det Irwin Tools Night Race.

trubbelturbo
15 november 2012 · 1 463 Inlägg

Roligt, racen på bristol brukar ju sällan vara tråkiga smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
850heden
15 november 2012 · 557 Inlägg

Nej de var riktigt grymt att se. Tajt bana och de blev en hel del action under tävlingen. Efter vi hade vart där så åkte vi ner till Daytona och kolla på deras bana. Ingen tävling men vi fick en rundtur på området och på banan. Fick se allt av den banan med, detta var grymt med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang