2251
Sök

Fram fjädrar lös 740

65 Inlägg
13 maj 2012
När jag köpte min första bil som då var en vit 740 GLE och den hade kapade fjädrar runt om.
Jag tänkte inte på det innan besiktningen men det slog mig sen när jag var där och besiktningsmannen skulle
hissa bilen fram. Då tänkte jag "Bara inte fjädrarna hoppar ur" Besiktningsmannen hissar bilar och säger
"Ja så här kan man ju också göra" Det visade sig att tidigare ägare hade satt fast framfjädrarna med 4 st buntband/fjäder lol

Bilen gick i alla fall igenom utan anmärkning wink

Fri fart för ett fritt folk!
14 630 Inlägg
13 maj 2012
Turbo_ManiaC skrev:
När jag köpte min första bil som då var en vit 740 GLE och den hade kapade fjädrar runt om.
Jag tänkte inte på det innan besiktningen men det slog mig sen när jag var där och besiktningsmannen skulle
hissa bilen fram. Då tänkte jag "Bara inte fjädrarna hoppar ur" Besiktningsmannen hissar bilar och säger
"Ja så här kan man ju också göra" Det visade sig att tidigare ägare hade satt fast framfjädrarna med 4 st buntband/fjäder lol

Bilen gick i alla fall igenom utan anmärkning wink

nu har dom mesta bes gubbarna som har lite koll upptäckt att fjädrarna aldrig sitter fast i överkant när man hissar upp så då åker man dit där
istället

bättre att göra rätt från början smile
korta dämpare kortade fjäderben och en lagom lång fjäder som sitter bra inspänd
så slipper man stå efter vägkanten och pressa tillbaka fjädrarna smile

Kör fort så hinner inget hända...

65 Inlägg
14 maj 2012
Självklart ska man göra det riktigt från början, Varken jag eller besiktningsmannen var bered på hur
ägaren innan mig hade löst problemet bara så vi blev väl ganska överraskade båda två.

För övrigt så var den bilen både den första och den sista jag köpte med kapade fjädrar för den studsade och
hade sig vid minsta gupp. Får jag för mig att sänka någon bil idag så köper jag sänkningssats. blir bäst så på alla
sätt och vis smile

Sök