Turbo_ManiaC skrev:
När jag köpte min första bil som då var en vit 740 GLE och den hade kapade fjädrar runt om.
Jag tänkte inte på det innan besiktningen men det slog mig sen när jag var där och besiktningsmannen skulle
hissa bilen fram. Då tänkte jag "Bara inte fjädrarna hoppar ur" Besiktningsmannen hissar bilar och säger
"Ja så här kan man ju också göra" Det visade sig att tidigare ägare hade satt fast framfjädrarna med 4 st buntband/fjäder

Bilen gick i alla fall igenom utan anmärkning

nu har dom mesta bes gubbarna som har lite koll upptäckt att fjädrarna aldrig sitter fast i överkant när man hissar upp så då åker man dit där
istället
bättre att göra rätt från början

korta dämpare kortade fjäderben och en lagom lång fjäder som sitter bra inspänd
så slipper man stå efter vägkanten och pressa tillbaka fjädrarna

Kör fort så hinner inget hända...