Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer
Fyfan så coolt! du verkar ju ha en hel del erfarenhet med både vinkelharry och svets, all creds to you så att säga:) Någon särskilt deadline på projektet? ska ju blir riktigt kul att se när den är färdig:) Pren lagd.
ja det har väl blivit ett par timmar och hjälpt många andra med sina projekt, deadline?? ja jag skulle vilja ha klar den nu, men med sambo och barn och en till på väg så får det ta den tid det tar, men målet är väl att man kan ta en tur i sommar med den:D
Fyfan så coolt! du verkar ju ha en hel del erfarenhet med både vinkelharry och svets, all creds to you så att säga:) Någon särskilt deadline på projektet? ska ju blir riktigt kul att se när den är färdig:) Pren lagd.
ja det har väl blivit ett par timmar och hjälpt många andra med sina projekt, deadline?? ja jag skulle vilja ha klar den nu, men med sambo och barn och en till på väg så får det ta den tid det tar, men målet är väl att man kan ta en tur i sommar med den:D
Kan tänka mig de, men de är ju bara nyttiga saker att kunna:) jaha, ja då är de nog lite svårt att lägga all tid man kan tänkas vilja på de.. Håller tummarna:D
Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!
Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något? Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt
-John
Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.
Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.
Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!
Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något? Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt
-John
Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.
Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.
Du har helt rätt i detdär, det beror mest på hur man prioriterar. Skulle nog själv välja bilen med tak om den har bättre stabilitet och väger mindre.
Men med tanke att han också bygger på utseendet också och inte bara motor så kan jag tänka mig att tyngden inte har en definitiv betydelse. Så därför undrade jag om det möjligen var en "Cabbning" på G
-John
Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
vad är det för bil från start? kan inte se vad det är för bil enda jag tänker på är fiat ^^
Det är en Lancia a112.
Autobianchi A112 var en småbil från Autobianchi som har sitt ursprung i Italien. Den tillverkades 1969-1985 och såldes även som Lancia A112. Den ersattes av Lancia Y10.
Härstammar något från Fiat 127.
-John
Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!
Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något? Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt
-John
Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.
Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.
Du har helt rätt i detdär, det beror mest på hur man prioriterar. Skulle nog själv välja bilen med tak om den har bättre stabilitet och väger mindre.
Men med tanke att han också bygger på utseendet också och inte bara motor så kan jag tänka mig att tyngden inte har en definitiv betydelse. Så därför undrade jag om det möjligen var en "Cabbning" på G
-John
det blir ingen cab, då den ska få gå hårt på bana!! taket är är ej standard längre måste ju tyvärr få upp bilen 234kg till, om den ska få reggas med den motorn som jag tänkt mig;)
Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.
Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.
Du har helt rätt i detdär, det beror mest på hur man prioriterar. Skulle nog själv välja bilen med tak om den har bättre stabilitet och väger mindre.
Men med tanke att han också bygger på utseendet också och inte bara motor så kan jag tänka mig att tyngden inte har en definitiv betydelse. Så därför undrade jag om det möjligen var en "Cabbning" på G
-John
det blir ingen cab, då den ska få gå hårt på bana!! taket är är ej standard längre måste ju tyvärr få upp bilen 234kg till, om den ska få reggas med den motorn som jag tänkt mig;)
Då kan du ju förstärka upp bilen en hel del, sen kan du ju använda dig utav bly eller betongvikter för besiktning och sen plocka bort dom när den är besiktad. Går typ att slänga i ett reservhjul, med en betongvikt i fälgen på det.