En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!! började skissa lite på en bild, blev rätt nöjd med tanken och började skära med vinkelslipen, efter mycket pill och kluriga lösningar så att den skulle bli fullt fungerande och gatgodkänd, så har jag kommit så här långt på mitt projekt, kommentera gärna, obs gillar ärliga människor så även kritik och nya ideer tas tacksamt emot!! är nu sfro besiktad, och namnet för bilen blev EXTREME XS,
  • 891 Följare
  • 1 025 892 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 april 2015
Extremecar ms.no.fear
14 februari 2012 · 585 Inlägg

Golf2freak skrev:
Fyfan så coolt! du verkar ju ha en hel del erfarenhet med både vinkelharry och svets, all creds to you så att säga:)
Någon särskilt deadline på projektet? ska ju blir riktigt kul att se när den är färdig:) Pren lagd.

ja det har väl blivit ett par timmar och hjälpt många andra med sina projekt, deadline?? ja jag skulle vilja ha klar den nu, men med sambo och barn och en till på väg så får det ta den tid det tar, men målet är väl att man kan ta en tur i sommar med den:Dbig_smilebig_smilebig_smile

Extremecar ms.no.fear
14 februari 2012 · 585 Inlägg

DusanMandick skrev:
riktigt tufft bygge men va f#n hände i bak eller ? bilen ser ju ut som en hockeyfrilla, ordning där fram o fest där bak

ha ha det blir nog lite " hockeyfrilla" fram med ha ha

Extremecar ms.no.fear
15 februari 2012 · 585 Inlägg

Är det någon som har någon erfarenhet av att bygga ett eget pedalställ?? Skicka gärna några foton till mig så man får någon bra idé om det:-)

Rronn
15 februari 2012 · 538 Inlägg

turbo81a skrev:

Golf2freak skrev:
Fyfan så coolt! du verkar ju ha en hel del erfarenhet med både vinkelharry och svets, all creds to you så att säga:)
Någon särskilt deadline på projektet? ska ju blir riktigt kul att se när den är färdig:) Pren lagd.

ja det har väl blivit ett par timmar och hjälpt många andra med sina projekt, deadline?? ja jag skulle vilja ha klar den nu, men med sambo och barn och en till på väg så får det ta den tid det tar, men målet är väl att man kan ta en tur i sommar med den:Dbig_smilebig_smilebig_smile

Kan tänka mig de, men de är ju bara nyttiga saker att kunna:) jaha, ja då är de nog lite svårt att lägga all tid man kan tänkas vilja på de.. Håller tummarna:D

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Kalasgasarn
15 februari 2012 · 937 Inlägg

detta va något jag ska följa coolt projekt! smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
Wiesel dB Jägare!
15 februari 2012 · 732 Inlägg

Pren lagd! Sjukt häftigt bygge!

olsson1337
15 februari 2012 · 177 Inlägg

inge cool bil eller? följer helt klart big_smile

Criton Rocketdog
15 februari 2012 · 270 Inlägg

Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!

Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något?
Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt smile

-John

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Putteliten
15 februari 2012 · 9 078 Inlägg

Criton skrev:
Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!

Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något?
Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt smile

-John

Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.

Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.

Senast redigerat av Putteliten (15 februari 2012)

Rojpen
15 februari 2012 · 2 230 Inlägg

vad är det för bil från start? kan inte se vad det är för bil enda jag tänker på är fiat ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Criton Rocketdog
15 februari 2012 · 270 Inlägg

Putteliten skrev:

Criton skrev:
Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!

Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något?
Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt smile

-John

Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.

Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.

Du har helt rätt i detdär, det beror mest på hur man prioriterar. Skulle nog själv välja bilen med tak om den har bättre stabilitet och väger mindre.

Men med tanke att han också bygger på utseendet också och inte bara motor så kan jag tänka mig att tyngden inte har en definitiv betydelse. Så därför undrade jag om det möjligen var en "Cabbning" på G smile

-John

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Criton Rocketdog
15 februari 2012 · 270 Inlägg

Rojpen skrev:
vad är det för bil från start? kan inte se vad det är för bil enda jag tänker på är fiat ^^

Det är en Lancia a112.

Autobianchi A112 var en småbil från Autobianchi som har sitt ursprung i Italien. Den tillverkades 1969-1985 och såldes även som Lancia A112. Den ersattes av Lancia Y10.

Härstammar något från Fiat 127.

-John

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Ceasarsalladen G4Z Racing
15 februari 2012 · 132 Inlägg

Detta var det sjukaste jag sett! Grymt. big_smile Keep on bygging!

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!
Extremecar ms.no.fear
15 februari 2012 · 585 Inlägg

Criton skrev:

Putteliten skrev:

Criton skrev:
Intressant projekt. Ser rentav djävulsk ut dendär bilen!

Men linjerna på taket följer ju inte direkt resten av bilen, har du tänt åtgärda det något?
Taksänkning eller Cabriolé skulle ju vara extremt smile

-John

Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.

Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.

Du har helt rätt i detdär, det beror mest på hur man prioriterar. Skulle nog själv välja bilen med tak om den har bättre stabilitet och väger mindre.

Men med tanke att han också bygger på utseendet också och inte bara motor så kan jag tänka mig att tyngden inte har en definitiv betydelse. Så därför undrade jag om det möjligen var en "Cabbning" på G smile

-John

det blir ingen cab, då den ska få gå hårt på bana!! taket är är ej standard längre tongue måste ju tyvärr få upp bilen 234kg till, om den ska få reggas med den motorn som jag tänkt mig;)

stoltosmart
15 februari 2012 · 884 Inlägg

grymt som fan ska följas självklart

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Putteliten
15 februari 2012 · 9 078 Inlägg

turbo81a skrev:

Criton skrev:

Putteliten skrev:

Cab är nog inget alternativ för honom, karossen tappar styvhet på det. För att sen kompensera upp det med förstärkningar så kommer bilen bli tyngre än innan + att det är svårt att få bilen lika stabil som en med tak.

Fast du har rätt i det du skriver, tycker inte heller att taket följer resten av bilen.

Du har helt rätt i detdär, det beror mest på hur man prioriterar. Skulle nog själv välja bilen med tak om den har bättre stabilitet och väger mindre.

Men med tanke att han också bygger på utseendet också och inte bara motor så kan jag tänka mig att tyngden inte har en definitiv betydelse. Så därför undrade jag om det möjligen var en "Cabbning" på G smile

-John

det blir ingen cab, då den ska få gå hårt på bana!! taket är är ej standard längre tongue måste ju tyvärr få upp bilen 234kg till, om den ska få reggas med den motorn som jag tänkt mig;)

Då kan du ju förstärka upp bilen en hel del, sen kan du ju använda dig utav bly eller betongvikter för besiktning och sen plocka bort dom när den är besiktad. Går typ att slänga i ett reservhjul, med en betongvikt i fälgen på det.

RobbanForsell
15 februari 2012 · 292 Inlägg

När kommer nästa "stora" update då?? smile

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
VAnd3rsson
15 februari 2012 · 438 Inlägg

Prem lagd!! ett ord gäller för detta projektet! SJUUUKT!!!!!
detta kommer följas!

MVH VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Wikstrom7
15 februari 2012 · 24 Inlägg

Riktigt härligt bygge smile detta ska följas big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang