Ford mondeo CLX 1995 INGEN LUFTKONTIONERING

EriX_
11 februari 2012 · 176 Inlägg

Hej det är så att jag har skaffat en ford mondeo och har ett problem som sitter i luftkonditoneringen vid reglaget där man justerar mängden luft funkar inte 1an 2an 3an men 4an funkar och då kommer ytterst lite luft precis som att det är 1an som är i.. kann det vara motståndet eller fläkten

andra felet med det är att det andra reglaget där du ställer in vart i bilen du vill ha luft inte lyder. har kollar lite bakom och det fungerar ju med vakum så hela reglaget styrs med vakum till vakum klocka som vidare öppnar spjäll dit du ska ha luft. har ännu inte funnit vart problemet sitter och tänkte kolla om någon vet vart som brukar gå sönder när det gället detta

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!
xXSammy
17 februari 2012 · 6 577 Inlägg

Tror regulatorn sitter precis på baksidan av regleringen (För hastigheten)

De/Dem
EriX_
17 februari 2012 · 176 Inlägg

Malheus skrev:
Tror regulatorn sitter precis på baksidan av regleringen (För hastigheten)

Har kollar lite i några service manualer och hittat att regulatorn sitter bakom regleringen Jaa MEN
det är väll motståndet som sitter i fläkthuset som reglerar hastigheten av luften. den vita regler boxen har jag ännu inte hittat hur den används så skulle vilja ha lite hjälp angående detta tror att motståndet är kass och måste bytas. sen borde alla lägerna funka men sen kvarstår problemet hur jag fixar reglaget vart jag vill ha luften om det är någon av vacuum klockorna som är kass eller om denna lilla vita boxen används på något sätt till detta.

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang