Motor till cosworth låda

A774CK
12 februari 2012 · 59 Inlägg

Nån om vet om det finns nån annan motor som man kan i en sierra cosworth rwd utan att behöva byta låda?tongue

Big Al Dr. Turbo
12 februari 2012 · 459 Inlägg

Pintomotorn, då det är mer eller mindre den som den bygger på.

BMW 330 XI "Hexa C0115" (2000)
Ford Escort Cosworth "Sotsläckarn" (1992)
tekniknissen1
13 februari 2012 · 866 Inlägg

Ja pinto 2 lit motorns block är så gott som identiskt som cossi blocket. Så är det en RWD så trillar en sådan motor i utan modd . Flytta över svänghjulet då kopplingen lamellen är större. Men man blir så besviken tongue

A774CK
13 februari 2012 · 59 Inlägg

okej synd att det inte finns nån roligare motor tongue

tekniknissen1
13 februari 2012 · 866 Inlägg

Där är cossi v6 i scorpion en men då får du ta lådan från en granada v6 !!  Men där är det en del modd hmm
Har du rasat original motorn ?

A774CK
13 februari 2012 · 59 Inlägg

jag håller på och bygger upp motorn efter ras men så svårt att hitta roliga delar. neutral

tekniknissen1
13 februari 2012 · 866 Inlägg

????? Hela England är fult med prylar till cossi motorer !! Vad är du ute efter ? Har lite delar liggandes till 2 liters cosworth.

A774CK
13 februari 2012 · 59 Inlägg

england kan ta sig nån stans gillar inte dom. inget spec just nu men så jävla dyrt med cosworth delar. sen finns det ingen plast till dom typ dörrar och så tongue

tekniknissen1
13 februari 2012 · 866 Inlägg

hör med http://rpglasfiber.com/  har köpt escort dörrar där ...    Då är det ett problem om du inte vill ha med Engelsktalande individer att ha med att göra  tongue  Cosworth kommer där i från   big_smilebig_smile.

Mikael_S
13 februari 2012 · 79 Inlägg

A774CK skrev:
jag håller på och bygger upp motorn efter ras men så svårt att hitta roliga delar. neutral

TG Racing har allt du behöver till Cosworth (störst i sverige) 070-5637224

Annars är Cosworth motorn stadigt byggt, 500hk tål orginalbottendelen enkelt om man inte försöker pressa ett 330chip för långt etc etc. Rätt turbo tillsammans med ett eftermarknadssprut blir dom faktiskt rappa på runt 2bar i ladd

http://www.youtube.com/watch?v=fAliENe3GcA (1.7bar i ladd där)

I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
A774CK
13 februari 2012 · 59 Inlägg

okej tack smile tror du det går att köra med 500hk på orginal sprut ?smile

Big Al Dr. Turbo
14 februari 2012 · 459 Inlägg

Absolut inga problem att ta ur 500hk på orginalsprut eller orginal motor innehåll. Har du bara någon som kan mappa det åt dig så ... smile

Ford Escort Cosworth "Sotsläckarn" (1992)
BMW 330 XI "Hexa C0115" (2000)
tekniknissen1
15 februari 2012 · 866 Inlägg

Sprutet är inga bekymmer !! Och en frisk motor har inga bekymmer med att klara 500 hk. Topppackningen stålis eller oringat i blocket med original packning  går bra . olje kyl systemet behöver en vättig oljekylare om men ska köra bana/piska på motorväg...effektivare  Intercooler är bra att ha ! Då tappar man inte effekt när det är varmt. Så inte 100 Hästar får värmeslag efter några repor på strippen :-)

A774CK
15 februari 2012 · 59 Inlägg

tekniknissen1 skrev:
Sprutet är inga bekymmer !! Och en frisk motor har inga bekymmer med att klara 500 hk. Topppackningen stålis eller oringat i blocket med original packning  går bra . olje kyl systemet behöver en vättig oljekylare om men ska köra bana/piska på motorväg...effektivare  Intercooler är bra att ha ! Då tappar man inte effekt när det är varmt. Så inte 100 Hästar får värmeslag efter några repor på strippen :-)

okej ja motorn är ny byggd smile

need_4_boost
16 februari 2012 · 371 Inlägg

Vet inte om jag skulle vilja köra 500hk i ett rwdblock, Sägs ju att cylinderloppen blir ovala efter en stund med högt cylindertryck.
Har sett några billiga 200-block på fordclubsweden.se Dom tål desto mera mos smile

Mikael_S
16 februari 2012 · 79 Inlägg

Dom blir ovala för att man väljer en turbo som skapar högt cylindertryck på låga varv. Men en sådan installation kommer heller inte prestera värst mycket effekt endå

Senast redigerat av Mikael_S (16 februari 2012)

I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
tekniknissen1
16 februari 2012 · 866 Inlägg

Javisst och man har ingen nytta av det !! Det bara sprättar på RWD .n  smile

Mikael_S
16 februari 2012 · 79 Inlägg

Jorå om man vill dra några repor nerför strippen kan man aldrig få för mycket effekt smile

I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
tekniknissen1
16 februari 2012 · 866 Inlägg

Helt rätt mycket effekt och bred fin vridmomentskurva och inte lill snurr effekt !! transen hinner precis spänna upp på vridet och sen är det över lol

A774CK
16 februari 2012 · 59 Inlägg

det är bra testa och se vad som händer. tror den ska klara det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang