. . . fortsättning:När karossen ändå ligger vänd på sidan passar jag på att kolla på de sista bitarna som ännu inte satts på plats i samband med att vi fällde in soltaket, nämligen de tre förstärkningsbitarna som sitter i framkant av själva öppningen.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/982036.jpg]()
Eftersom vindrutan är lägre på ovalen än på senare modeller är alla bitarna…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/982037.jpg]()
…för korta (se den röda pilen). Detta är mittbiten, vilken måste förlängas för att nå fram till förstärkningen ovanför framrutan.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/982038.jpg]()
Hörnbitarna passar bra i sidled (uppåt i bild), men även här fattas material för att nå till vindruteramen

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/982039.jpg]()
Jag beslutar mig för att skära loss resterna av de gamla förstärkningarna som ju passade på gamla taket men inte på ovalens

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/982040.jpg]()
Sådärja, nu passar den bra mot soltakets öppning, men fortfarande fattas lite i framkant (vid den röda pilen). Ett annat alternativ är…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/982041.jpg]()
…att sätta biten rätt mot rutramen och att förlänga den mot soltaksöppningen enligt pilen.
Nja – vi får nog grunna på detta lite.
Fortsättning följer . . .