du har glömt de viktigaste av allt, coilovers, det är viktigare än kjolpaket kjolpaket o osänkt bil är som att gå runt med överbett o öppen mun
Sitter sänkfjädrar på bilen, men den ser ganska hög ut med mina sommarfälgar på. Klart man vill ha coilovers men det är ju en kostnads-fråga, men vi får se vad so händer och sker.
ett par coils kostar inte mer än ett kjolpaket....... men de är din bil
Det vet jag, men kjolpaket är inte aktuellt just nu. Klart det blir coilovers om det finns pengar till det, men som sagt får se vad som händer
Va ett tag sedan jag uppdaterade, har hänt en hel del grejer. Fått hem lite grejer en nya växelspaksdamask, laddtryckstyrning och dumpventil. Har monterat de nya baklamporna, Fmic kittet sitter också på plats, bytt stereo och högtalare fram. Satt dit den nya damasken också. Någon som vet varför jag inte kan ställa laddtrycket? har testat 3 olika pysventiler men utan framgång. Har tagit vaccum från flera olika ställen. Kan det bli så om det är sprickor i avgashuset runt Wastegaten ? Om jag kör utan pysventil så ligger turbon på 1bar, under det kommer jag inte :S någon som vet vad jag kan göra för att sänka ?
Lite bilder på jobben då
Borttagning av front och annat som satt i vägen.
Gamla vs nya knappt någon skillnad
IC'n monterad ser ganska fläskigt ut
Så ser det ut under huven med de nya tryckrören, är ganska nöjd
Nya dumventilen som är totalt värdelös läcker som fan.. Blir en nya så fort pengar finns.
Bild på gamla stereon och utan damask
Bild när den nya stereon och damasken är på plats.
Lite bilder på bilen i helhet som den ser ut nu. Nytvättad med baklamporna och IC'n
Vart en sväng i garaget idag också, hann med att slänga på lite toning på de bakre sidorutorna. Bakrutan fixar jag toning på samtidigt som jag ska slipa, spackla och lacka om bakluckan. Inte så snyggt gjort nu, inte jämn för fem öre. Några bilder vart det också.
En liten skriftlig update då jag inte har haft någon tid över till att mecka då jag har jobbat en hel del. Men har i alla fall lagt en beställning på lite nya delar: Vattenpump Kamrem och rullar Termostat Oljefilter Bromsbelägg fram och bak Bromsskivor fram
Så det blir en ganska stor service på bilen, så man vet att allt är fräscht. Skivorna fram är nog ganska vinda där av att det blev nya. Vibrerar ganska duktigt när man bromsar. Har jag tur så hinner jag få grejerna i vecka så då kommer det nog en update i helgen.
Hallå!! Dags för en uppdatering var ju bara 5 månader sen jag skrev sist... Det som hänt då:
Har bytt kamrem, spännare, termostat och vattenpump.
Bytte även bromsskivorna fram då det gamla var vinda och tråkiga.
Har lött dit ett steg 1 chip med hållare i ecu:n
Ny dump har införskaffats, en Forge kopia
Numera finns ett blästerskåp i garaget som har kommit till nytta många gånger.
Urtrampningslagret började låta illa, så det vart en ny koppling när man ändå skulle ha isär allting. Vart en ACT tryckplatta och 6-puckad lamell. Fick mitt svänghjul svarvat och balanserat också.
Köpte även en ny turbo som ska i, så jag bestämde mig för att lyfta ur motorn och byta ut det samtidigt. Nya cosmetic grenrörs-packningar, nya Nissan original packningar mellan grenrör turbo och turbo downpipe är monterade.
Bytte även ut mina tändspolar för att all kol på dem hade tagit slut.
Fräschat upp och förstärkt motorfästena
Det är det som har hänt sen sist. Nu ska det bara göras rent i motorutrymmet sen ska motorn ner igen nästa gång man är i garaget.
Tack tack, blir nog bara ett steg 3 chip i original boxen det får nog räcka. Då blir det ju runt 300hk. Hur går det med ditt projekt då, får du i motorn snart?
Tack tack, blir nog bara ett steg 3 chip i original boxen det får nog räcka. Då blir det ju runt 300hk. Hur går det med ditt projekt då, får du i motorn snart?
Nja, väntar på grejer till bilen, så att jag kan fixa framvagnen, rulla ut bilen plocka i motor + låda, sen äre väl nästan klart
nice nice! här händer grejjer! .. downpipen vart är den ifrån? , jag köpte ju från mrtuning, å ja kolla min projekttråd å se hur det passade .. suck ...
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
nice nice! här händer grejjer! .. downpipen vart är den ifrån? , jag köpte ju från mrtuning, å ja kolla min projekttråd å se hur det passade .. suck ...
Jorå det händer en del Har köpt den från mrtuning.... så får se hur det blir, antagligen åt helvete:) Men problem är ju till för att lösas.
nice nice! här händer grejjer! .. downpipen vart är den ifrån? , jag köpte ju från mrtuning, å ja kolla min projekttråd å se hur det passade .. suck ...
Jorå det händer en del Har köpt den från mrtuning.... så får se hur det blir, antagligen åt helvete:) Men problem är ju till för att lösas.
ahh nice! .. ahh okej , ja asså min va de som att den va felvinklad så drog rakt in i balken :S .. men ja valde å kapa å svetsa så fick ju ihop de tillslut ^^ .. tänkte de e lika bra å varna !
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Precis som du skrev Hoaken, elbow-röret går rakt in i balken... Så blir till att modda downpipen lite grann. Ja det som har hänt sen sist, Jag har monterat kopplingen på motorn och urtrampningslagret på lådan och så har jag fått i motorn i bilen igen och kopplat ihop allt. Kan rekommendera så som jag gjorde med mina motorfästen vart grym skillnad. Så det som är kvar är att fixa till avgassystemet och att göra om insugsröret till turbon.
Över till bilderna.
Resultatet på motorfästerna.
Ny svarvade och ballanserade svänghjulet
Lamell monterade.
Tryckplatta monterad.
Motor på väg in i bilen igen.
Motorn på plats, bara lite slangar och sladdar som ska kopplas.
Det mesta är klart förutom avgassystemet som måste byggas om lite grann.
Temporär lösning på luftfiltret, fick ju lov att provköra bilen lite.
Senast redigerat av EVO-Klemme (17 september 2012)