Rallystacke skrev:
Jag har precis köpt en jaktbil och vill nu ha riktigt bra extraljus på den. Samtidigt är jag helt überkass på el och sådan teknik så jag vill hitta ett helt färdigt paket med bra monteringsinstruktion.
Jag kikade bland annat på paket från:
www.xljus.seÄr det att föredra att ha 3st 55W eller 2st 75w (xenon i båda fallen?)
Finns det något annat bra stället att köpa ifrån som har bra kvalité till rätt pris (allt i ett paket är att föredra).
Tacksam för alla svar! Jag har läst x antal sidor i tråden men hittade inte riktigt vad jag sökte.
Edit: Budget för detta <4000kr
Jag hade absolut köpt 3x55. Som ovanstående sa. Plus att du slipper det där glappet som blir mellan dom 2 ljusbilderna. Beror dock på vilket extraljus du väljer.
Köper du tex 2styck NBB, och kör med vanlig H1 lampa kommer du att få 2 lite större punkter, sen massor ströljus. Och då får du ett stort glapp mellan ljusbilden.
Men köper du tex 2 styck 3003, så kommer du inte ha det där glappet mellan ljusbilden. 3003orna är ett riktigt bra extraljus oavsett du har Halogen en Xenon.
Farsan har 2x100w Xenon, lyser brett som satan.
Bästa du kan göra är väl att köpa 3styck begagnade 3003or och lägga resten på 100w Xenon. Borde gå ihop sig med din budget.
Jag är verkligen sämst på el, men efter ha sett att farsan monterade sitt. Så gick det som smort efter det. Är fortfarande dålig på el, men det fungerar..

Tittar du på första sidan i tråden, så finns massor bra länkar där det finns Extraljus och Xenon.
Ett varningens finger, polaren köpte 3st extraljus från Xljus.se, dom 3003orna är INTE svarta. Utan det är vanlig Grå/silver färg på ringarna runt reflektorn. Om det skulle spela någon roll för dig.