2774
Sök

Den stora extraljus tråden

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
Johan85 skrev:
TouchOfRed skrev:
Johan85 skrev:

varfor dom ha fina bil men vi ha sickel;) antagligen:P

Ja, väldigt stor chans att det är såna hmm

fick mina 3 sim sönder brytna av någon som antagligen var avig:) även grillen gick ju sönder eftersom ja skruvat toppstagen i ramen till den..

Fan om man hade tagit dom på bar gärning..

21 Inlägg
23 november 2012
Hyffsat enkelt att ta lös om man tar lös dom bultarna som går igenom stötfångarbalken och har rätt grejor och inte står och fumlar i mörkret.
Yes glömde skriva det att skruvarna som håller insatsen oxå är utbytta till torx med pinne i mitten.`

Jag skiter faktiskt i om dom slår sönder nått huvudsaken är att dom inte får med sig nått som går att sälja lr annvända!
Senast redigerat av candyman (23 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
candyman skrev:
Hyffsat enkelt att ta lös om man tar lös dom bultarna som går igenom stötfångarbalken och har rätt grejor och inte står och fumlar i mörkret.
Yes glömde skriva det att skruvarna som håller insatsen oxå är utbytta till torx med pinne i mitten.`

Jag skiter faktiskt i om dom slår sönder nått huvudsaken är att dom inte får med sig nått som går att sälja lr annvända!

Dom kan ju fortfarande ta loss reflektorn. Så länge dom har en lite mindre stjärnmejsel i bilen, och vem har inte det liksom. Tror ett nytt hus kostar 150:- nånstans där. Eller är det mer? Billiga extraljus för hen isf ^^
Senast redigerat av TouchOfRed (23 november 2012)

Forummoderator
26 479 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:

Dom kan ju fortfarande ta loss reflektorn. Så länge dom har en lite mindre stjärnmejsel i bilen, och vem har inte det liksom. Tror ett nytt hus kostar 150:- nånstans där. Billiga extraljus för hen isf ^^

150 spänn är i stort sett i närheten av ett nytt extraljus. Tror då att man hellre väljer att köpa ett helt nytt komplett faktiskt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:

Dom kan ju fortfarande ta loss reflektorn. Så länge dom har en lite mindre stjärnmejsel i bilen, och vem har inte det liksom. Tror ett nytt hus kostar 150:- nånstans där. Billiga extraljus för hen isf ^^

150 spänn är i stort sett i närheten av ett nytt extraljus. Tror då att man hellre väljer att köpa ett helt nytt komplett faktiskt.

Det är ju NBB han har?

Forummoderator
26 479 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:

Det är ju NBB han har?

JAaa...det var det ju.
Var inne på nån annan som körde med SIM..sorry! Haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:

Det är ju NBB han har?

JAaa...det var det ju.
Var inne på nån annan som körde med SIM..sorry! Haha.

haha lugnt tongue

21 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:

Dom kan ju fortfarande ta loss reflektorn. Så länge dom har en lite mindre stjärnmejsel i bilen, och vem har inte det liksom. Tror ett nytt hus kostar 150:- nånstans där. Eller är det mer? Billiga extraljus för hen isf ^^

Som jag skrev så är dom oxå utbytta, stjärnskruven är inte kvar längre...

7 488 Inlägg
23 november 2012
-Stockman- skrev:
Alla de olika färgerna som bla "grön, rosa, lila, och gult" är ju egentligen gjort för dem som har styling bilar och vill "showa" med lite fräcka färger.

Det som ger mest ljus är ju 4300k, jag har testat lite olika modeller nu den senaste tiden... Och jag valde till slut 4300k i helljuset och 6000k i halvljuset smile

dumt för 6000 k bländar lite mer,, och man ser lättare att den är konverterad,, ex av det lite värre slaget, om man har 8000 k så ser man att den är konverterad på ca 1000m avstånd,, smile

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
candyman skrev:
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:

aha missade det

21 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:
TouchOfRed skrev:

aha missade det

Lugnt d...går fortfarande att stjäla dom här oxå men nu har man gjort allt för att det ska försvåras för dom, jag tror dom ger upp när dom märker hur det sitter fast faktiskt för dom vill ju att det ska gå snabbt....

187 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:

Kostar de verkligen 150.-? Vet att det står på NBB´s webshop, men går det att beställa därifrån, och får man det nya huset då?

En bekant till mig limmade rakblad i botten på sina, han hade råkat ut för att de tar tag runt lyktan och ska vrida/knycka bort dem. Var rätt effektivt det med enligt honom. cool

130 Inlägg
23 november 2012
Tvätta bilen i automattvätt på OKQ8 med 3st SIM, resultat - 2st gick sönder i fästet. Hur fan är det möjligt att extraljusen pajjar? Någon som varit med om något liknande/ hört om det?

Tvätta bilen för 900kr är inte dåligt...

1 863 Inlägg
23 november 2012
Lordh skrev:
Tvätta bilen i automattvätt på OKQ8 med 3st SIM, resultat - 2st gick sönder i fästet. Hur fan är det möjligt att extraljusen pajjar? Någon som varit med om något liknande/ hört om det?

Tvätta bilen för 900kr är inte dåligt...

Man bör väl inte köra automattvätt med extralysen just pga den anledningen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

1 749 Inlägg
23 november 2012
-Stockman- skrev:
offfroad skrev:
ok 4300k är det som gäller..

kan någon länka en xenonpaket som är BRA

krav :
1000-1500 kr
4300k
12v
75w, eller MER ( bara så inte lyktorna smälter ner..)
2 lampor ,2 ballaster
håller i längden
passa i bilens kabelstam (så att man inte behöver knipsa upp befintliga kablar, men att koppla extra reläer osv är inga bekymmer ) 

bilen är INTE cambus känslig ( ryckte ur ena helljus-glödlampan och inget varnade för detta )
ballasterna får vara så stora som dem behöver

sedan så är jag inte 100 på vilken glödlampa det sitter i egentligen ..
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg
är det HB3 ??

Jag tycker detta är bra:

http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe … onkit.html

Startar snabbt, och det vill man ju ha när det gäller helljuset. Prisvärt & håller hög kvalitet smile

Välj lampan: CNlight XenShine™, så får du ännu bättre kvalitet..

Då kan man lika gärna ta f7 som är lite starkare.
Liten varning om cn light, de har 2 olika kvaliteter, en bra och en budget.

Fast Humanhabit har säkert bara de braiga.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 893 Inlägg
23 november 2012
HBass skrev:
Kristian_V skrev:
Mycke billiga kit, men beror på hur kvaliten är på dem.
Kolla om du kan hitta 4300K istället.
Blir ju ingen större skillnad på mängden ljus mellan en 6000K 75W och en 4300K 55W. Drar bara mera ström...
Om du vill ha max ljus, bör du satsa på 4300K lampor.

Det är väl ändå stor skillnad på riktiga 75w kit med 6000K och 55w 4300K.
4300K xenon ger ca 85 lumen per watt (70lm/w inkl ballastens strömbruknig)
6000K xenon ger ca 75 lumen per watt (66 lm/w inkl ballastens strömbruknig)
Men 70w xenon med 50/55w lampor verkar däremot mätas med total förbrukning på 70w vilket borde ge ca 60w på lampan. Vilket är tveksamt mer ljus..

6000K Xenonlampa på 75w ger MAO ca 5625 lumen
4300K Xenonlampa på 50w ger MAO ca 4200 lumen
6000K Xenonlampa på 60w ger MAO ca 4500 lumen

För övrigt är skalan tvärt om för LED t.ex
Cree 10w LED ger ca 100lm/w vid 6000K och 93 lm/w vid 4300K, 85 lumen watt vid 3000K osv.

Du har rätt, men jag tycker du tittar på fel sak...
Vill du ha maximalt ljus? Då är det 4300K som gäller, det ger mest ljus per watt som du själv påpekade.
Varför inte satsa på 75W 4300K???
Det har du inte med i din lilla tabell ovan.

Jag kompletterar din lista med en ny rad..
4300K Xenonlampa på 75w ger MAO ca 6375 lumen

Finns ingen anledning att ha blått sken i kraftiga helljus. Ingen mötande kommer ändå se det, de blir bara bländade.
Du gör givetvis som du själv vill. Men med 4300K kommer du helt enkelt se lite längre. tongue

3 151 Inlägg
23 november 2012
offfroad skrev:
ok 4300k är det som gäller..

kan någon länka en xenonpaket som är BRA

krav :
1000-1500 kr
4300k
12v
75w, eller MER ( bara så inte lyktorna smälter ner..)
2 lampor ,2 ballaster
håller i längden
passa i bilens kabelstam (så att man inte behöver knipsa upp befintliga kablar, men att koppla extra reläer osv är inga bekymmer ) 

bilen är INTE cambus känslig ( ryckte ur ena helljus-glödlampan och inget varnade för detta )
ballasterna får vara så stora som dem behöver

sedan så är jag inte 100 på vilken glödlampa det sitter i egentligen ..
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg
är det HB3 ??

Yep, det är HB3.

Jag rekommenderar någon av dessa:

http://merljus.se/xenonkitt-70-75-watt/ … startande.
Dessa sägs vara bra i uppstartstid i alla fall?

http://merljus.se/xenonkitt-75-watt/75w-xenonkitt
Dessa är nog lite värre.

414 Inlägg
23 november 2012
Någon som testat ledbelysningen från prestandabelysning.se?

Hur är företaget i sig? bra, dåligt?

GL77
23 november 2012
Trådstartare
Ankmeister skrev:
Någon som testat ledbelysningen från prestandabelysning.se?

Hur är företaget i sig? bra, dåligt?

Det är kvalitets LED, det e bra grejer om du menar deras ramper wink

GL77
23 november 2012
Trådstartare
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:

Det är ju NBB han har?

Och då blir det svårt att få tag på ett hus till dem, jag har frågat general agenten och det är lönlöst sad

Sök