BMW 328 coupe - ALmo edition

Bilen är TILL SALU!! Se sida 19 för info.. Efter att jag sålt min 325 så var det dags att skaffa nåt lite finare. BMW freak och racing förare som man är, så var en 328 ganska given. Hade siktet inställt på en silvergrå men när jag ringde upp så var den såld... Det fanns inga intressanta till salu (inte som jag hittade iaf.) Jag började därför leta efter bilar här på gorg. Snubblade då över denna. Enligt mig den perfekta bilen.. Ska ha den som brukis MEN man är ju kräsen! Så jag hade planer på att "trimma" den med det "vanliga" 328 trimmet. Med andra ord, 325 insug, avgassyst. mm Men det var redan gjort på den. Bilen hade. Bl.a ACC, ASC, stora högtalarsystemet, mm. Så jag åkte till Helsingborg och köpte den.
  • 68 Följare
  • 110 354 Visningar
  • Projektet avslutat 23 augusti 2014
ALmo
11 april 2012 · 249 Inlägg

Jag har valt att tolka gårdagens incident enligt följande:
Dom dimljusen var inte helt perfekta... Jag rycker även att de lös lite för lite! hmm

Att köra omkring i en defekt bil är inte riktigt min stil, så jag har därför beställt dessa:

cool
http://static.schmiedmann.dk/ProductPictures/image_38690_big.jpg

BmwClubFinland
15 april 2012 · 175 Inlägg

ALmo skrev:

wannabeM3 skrev:
Ser bra ut. Vad är det för trim delar på förutom insug, avgas och chip?

Mvh

Tack! smile
De delar som inte är original är, insug, extraktorgrenrör, slutdämpare, trimchip, avskärmat K&N filter, short shift från AC Schnitzer och en lamelldiff med 25% inverkan.

Mvh

Okej fint! Jag håller på och bygger på min 328i.
Bänkningen var intressant.

Har ungefär samma grejer som du, har beställt US m3 kammar så får se hur det blir:)

ALmo
15 april 2012 · 249 Inlägg

wannabeM3 skrev:

ALmo skrev:

wannabeM3 skrev:
Ser bra ut. Vad är det för trim delar på förutom insug, avgas och chip?

Mvh

Tack! smile
De delar som inte är original är, insug, extraktorgrenrör, slutdämpare, trimchip, avskärmat K&N filter, short shift från AC Schnitzer och en lamelldiff med 25% inverkan.

Mvh

Okej fint! Jag håller på och bygger på min 328i.
Bänkningen var intressant.

Har ungefär samma grejer som du, har beställt US m3 kammar så får se hur det blir:)

Grymt! Skriv hur det blev. Ska ju byta kammar och fjädrar i min oxå.. wink
Funderar på om jag ska sätta dit M3 grenrör när jag bygger avgassyst. Ska tydligen ge några fler hästar. Troligtvis tack vare att dom är lite lägre. ??

Senast redigerat av ALmo (15 april 2012)

Ljepone * Studerande *
16 april 2012 · 563 Inlägg

ALmo skrev:
Jag har valt att tolka gårdagens incident enligt följande:
Dom dimljusen var inte helt perfekta... Jag rycker även att de lös lite för lite! hmm

Att köra omkring i en defekt bil är inte riktigt min stil, så jag har därför beställt dessa:

cool
http://static.schmiedmann.dk/ProductPic … 90_big.jpg

Samma, återigen? big_smile

ALmo
16 april 2012 · 249 Inlägg

Ljepone skrev:

ALmo skrev:
Jag har valt att tolka gårdagens incident enligt följande:
Dom dimljusen var inte helt perfekta... Jag rycker även att de lös lite för lite! hmm

Att köra omkring i en defekt bil är inte riktigt min stil, så jag har därför beställt dessa:

cool
http://static.schmiedmann.dk/ProductPic … 90_big.jpg

Samma, återigen? big_smile

Nej, det är faktist inte det. Dessa ser mer ut som ett "vanligt" dimljus, med stor reflektor fast den är svart. wink
Lampan har även en "kupa" över sig (det silvriga orådet i mitten)

BmwClubFinland
16 april 2012 · 175 Inlägg

ALmo skrev:

wannabeM3 skrev:

ALmo skrev:

Tack! smile
De delar som inte är original är, insug, extraktorgrenrör, slutdämpare, trimchip, avskärmat K&N filter, short shift från AC Schnitzer och en lamelldiff med 25% inverkan.

Mvh

Okej fint! Jag håller på och bygger på min 328i.
Bänkningen var intressant.

Har ungefär samma grejer som du, har beställt US m3 kammar så får se hur det blir:)

Grymt! Skriv hur det blev. Ska ju byta kammar och fjädrar i min oxå.. wink
Funderar på om jag ska sätta dit M3 grenrör när jag bygger avgassyst. Ska tydligen ge några fler hästar. Troligtvis tack vare att dom är lite lägre. ??

Jasså? Vad ska du köra för kammar då?
Du hade väll S-tech Grenrör? Som jag, dem är ju strockade. Jag hade inte bytt, hade lagt pengar på annat

Mvh

ALmo
16 april 2012 · 249 Inlägg

wannabeM3 skrev:

ALmo skrev:

wannabeM3 skrev:

Okej fint! Jag håller på och bygger på min 328i.
Bänkningen var intressant.

Har ungefär samma grejer som du, har beställt US m3 kammar så får se hur det blir:)

Grymt! Skriv hur det blev. Ska ju byta kammar och fjädrar i min oxå.. wink
Funderar på om jag ska sätta dit M3 grenrör när jag bygger avgassyst. Ska tydligen ge några fler hästar. Troligtvis tack vare att dom är lite lägre. ??

Jasså? Vad ska du köra för kammar då?
Du hade väll S-tech Grenrör? Som jag, dem är ju strockade. Jag hade inte bytt, hade lagt pengar på annat

Mvh

Ja, eftersom jag är student så blir det ju inga race-kammar iaf. Så, har pratat med en annan kille som hade använt isugskammen från en m54b30 och isugskammen från m50b25 (ickevanos) som avgaskam... Båda ha 9mm i lyft och kostar typ 1000 spänn st... Men vad kostar US M3 kammarna då??
Ok, tror jag lägger dom pengarna på resten av avgasröret då.. smile

mvh

Ljepone * Studerande *
17 april 2012 · 563 Inlägg

ALmo skrev:

Ljepone skrev:

ALmo skrev:
Jag har valt att tolka gårdagens incident enligt följande:
Dom dimljusen var inte helt perfekta... Jag rycker även att de lös lite för lite! hmm

Att köra omkring i en defekt bil är inte riktigt min stil, så jag har därför beställt dessa:

cool
http://static.schmiedmann.dk/ProductPic … 90_big.jpg

Samma, återigen? big_smile

Nej, det är faktist inte det. Dessa ser mer ut som ett "vanligt" dimljus, med stor reflektor fast den är svart. wink
Lampan har även en "kupa" över sig (det silvriga orådet i mitten)

Okej! Du får slänga på en bild senare så får vi se hur de blir.. Ta det lungt nu bara & se upp för kanniner/harar! big_smile

ALmo
17 april 2012 · 249 Inlägg

Ljepone skrev:

ALmo skrev:

Ljepone skrev:

Samma, återigen? big_smile

Nej, det är faktist inte det. Dessa ser mer ut som ett "vanligt" dimljus, med stor reflektor fast den är svart. wink
Lampan har även en "kupa" över sig (det silvriga orådet i mitten)

Okej! Du får slänga på en bild senare så får vi se hur de blir.. Ta det lungt nu bara & se upp för kanniner/harar! big_smile

Will do..! wink

BmwClubFinland
18 april 2012 · 175 Inlägg

ALmo skrev:

wannabeM3 skrev:

ALmo skrev:

Grymt! Skriv hur det blev. Ska ju byta kammar och fjädrar i min oxå.. wink
Funderar på om jag ska sätta dit M3 grenrör när jag bygger avgassyst. Ska tydligen ge några fler hästar. Troligtvis tack vare att dom är lite lägre. ??

Jasså? Vad ska du köra för kammar då?
Du hade väll S-tech Grenrör? Som jag, dem är ju strockade. Jag hade inte bytt, hade lagt pengar på annat

Mvh

Ja, eftersom jag är student så blir det ju inga race-kammar iaf. Så, har pratat med en annan kille som hade använt isugskammen från en m54b30 och isugskammen från m50b25 (ickevanos) som avgaskam... Båda ha 9mm i lyft och kostar typ 1000 spänn st... Men vad kostar US M3 kammarna då??
Ok, tror jag lägger dom pengarna på resten av avgasröret då.. smile

mvh

okej i see, funkar säkert...bra:)  jag beställde mina för 4000kr...

Det gör du rätt i!

BmwClubFinland
18 april 2012 · 175 Inlägg

kör du med m3 diff eller? utv?smile

ALmo
18 april 2012 · 249 Inlägg

wannabeM3 skrev:
kör du med m3 diff eller? utv?smile

Har dålig koll på vad en M3 har för utväxling.. Men min är iaf på 2,93.
Har för mig att det finns en diff på 3,??(13 kanske) lr nåt liknande vet dock inte om det är M3 lr 325..?

BmwClubFinland
18 april 2012 · 175 Inlägg

okej, ej m3 diff alltsåsmile  3,15 är m3.

ALmo
18 april 2012 · 249 Inlägg

När jag körde till universitetet idag hörde jag ett skrapande ljud... big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138941/138941-a2def568ace57bb9b7f2fefaf783c481.jpg

Itani
19 april 2012 · 55 Inlägg

Diffen kommer ifrån en e36 328 som hade tillval för lamelldiff.. Dvs som almo skrev, 2,93 i utväxling..

Mkt sällsynta...

ALmo
19 april 2012 · 249 Inlägg

Har nu pillat dit LED lampor i skyltbelysningen. cool
Dock står det fortfarande "NUM PLATE LIGHT FAIL" i check-rutan ??? mad

mangedif Snäll pöjk
20 april 2012 · 703 Inlägg

Du måste nog sätta dit ett motstånd då!

Ack vet jag förgasarmotorer!
CarpeDiem German Engineering
20 april 2012 · 9 081 Inlägg

Läst hela projekttråden, mkt bra jobbat smile Keep up the good work big_smile

/Tyskbils-token wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
ALmo
20 april 2012 · 249 Inlägg

mangedif skrev:
Du måste nog sätta dit ett motstånd då!

Det sitter ett chip med en massa prylar på i lyktan så tror att det är inbyggt neutral

ALmo
20 april 2012 · 249 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Läst hela projekttråden, mkt bra jobbat smile Keep up the good work big_smile

/Tyskbils-token wink

Tackar! big_smile
Det kommer jag göra, har ju endel tomma rutor kvar.. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang