BMW 328 coupe - ALmo edition

Bilen är TILL SALU!! Se sida 19 för info.. Efter att jag sålt min 325 så var det dags att skaffa nåt lite finare. BMW freak och racing förare som man är, så var en 328 ganska given. Hade siktet inställt på en silvergrå men när jag ringde upp så var den såld... Det fanns inga intressanta till salu (inte som jag hittade iaf.) Jag började därför leta efter bilar här på gorg. Snubblade då över denna. Enligt mig den perfekta bilen.. Ska ha den som brukis MEN man är ju kräsen! Så jag hade planer på att "trimma" den med det "vanliga" 328 trimmet. Med andra ord, 325 insug, avgassyst. mm Men det var redan gjort på den. Bilen hade. Bl.a ACC, ASC, stora högtalarsystemet, mm. Så jag åkte till Helsingborg och köpte den.
  • 68 Följare
  • 110 437 Visningar
  • Projektet avslutat 23 augusti 2014
Replica_Muttsson Yrke: Bilmekaniker, bilelektriker, montör
4 maj 2012 · 36 Inlägg

Tjaaa ! Läst igenom hela tråden ! Mycket fint arbete du gör ! Gillar att du kör på ett "cleant" stuk... Har ett par frågor:

Dom gamla länkarmsbussningarna, fick du ha lagerpress t dom eller räckte de att knacka ut dom ?
Och vad kostar renoveringskittet till vxl spaken ?

Detta projekt följs som perfekt kväll lektyr innan man ska sova! Mvh matte

Volvo 940 Classic "Mr White" (1998)
ALmo
4 maj 2012 · 249 Inlägg

Replica_Muttsson skrev:
Tjaaa ! Läst igenom hela tråden ! Mycket fint arbete du gör ! Gillar att du kör på ett "cleant" stuk... Har ett par frågor:

Dom gamla länkarmsbussningarna, fick du ha lagerpress t dom eller räckte de att knacka ut dom ?
Och vad kostar renoveringskittet till vxl spaken ?

Detta projekt följs som perfekt kväll lektyr innan man ska sova! Mvh matte

Tack, kul att du gillar det! wink

Dom var så jävla slitna så det räckte med att knacka ur dom så det beror nog på.
De nya Powerflexbussningarna använde vi press till med det hade nog inte varit nödvändigt för det gick ganska lätt...

Det beror på vilken årsmodell det är är det före 94 kostar det nästan 600 inkl. frakt.
Men till efter 94 års modell kostar det ca. 300 inkl. frakt (från Schmiedmann)

Gutt! Glöm inte att rösta om du inte har gjort det! wink

ALmo
4 maj 2012 · 249 Inlägg

Synd att man inte är rik, då hade man ju lätt gjort såhär... hmmmad
https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138941/138941-16234737408b23f10e8035e9a3500602.jpg

Replica_Muttsson Yrke: Bilmekaniker, bilelektriker, montör
4 maj 2012 · 36 Inlägg

okey för ja har lite glapp i spaken, även lite svårt att få i femman ibland...

ja den bilden e fan porr smile

Volvo 940 Classic "Mr White" (1998)
ALmo
4 maj 2012 · 249 Inlägg

Replica_Muttsson skrev:
okey för ja har lite glapp i spaken, även lite svårt att få i femman ibland...

ja den bilden e fan porr smile

Ok, det är helt klart värt att byta för min var ändå inte jätte mkt glapp men det märktes endå stor skillnad.
Är ju trots allt en relativt billig kostnad...

Low
4 maj 2012 · 3 314 Inlägg

Bra jobbat du! jag vill bara säga att jag följer allt vad du gör, men skriver inte alltid cool

ALmo
4 maj 2012 · 249 Inlägg

Low skrev:
Bra jobbat du! jag vill bara säga att jag följer allt vad du gör, men skriver inte alltid cool

Tack! big_smile Alltid kul med lite "anhängare".. wink

ALmo
15 juni 2012 · 249 Inlägg

Har varit väldigt inaktiv nu ett tag nu pga en stressad inledning på racing-säsongen. Men nu kommer det börja hända lite saker.

Har skaffat nya bakdäck då de gamla är skapligt slitna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138941/138941-99ac546629170d9289b0cc20b124a3da.jpg
Star performer (bästa av de sämsta) 255/35ZR18 W94 XL

Mer kommer.. bla annat nya bromsskivor runt om och ok bak, toning samt sänkning... wink

CarpeDiem German Engineering
20 juni 2012 · 9 081 Inlägg

Kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Replica_Muttsson Yrke: Bilmekaniker, bilelektriker, montör
25 juni 2012 · 36 Inlägg

Mer uppdateringar ! De e skitgo läsning samt inspiration till egna projekt !! smile)

Volvo 940 Classic "Mr White" (1998)
ALmo
25 juni 2012 · 249 Inlägg

Replica_Muttsson skrev:
Mer uppdateringar ! De e skitgo läsning samt inspiration till egna projekt !! smile)

Jag vet jag är lite dålig på att uppdatera tråden. sad 
Men jag har som sagt haft dåligt med tid på sista tiden. Nu har jag sommarjobbat i en månad och med två veckor kvar till semestern så kan du förvänta dej mer lektyr framöver. big_smile
Som jag skrev tidigare så har jag endel saker jag planerat att göra med bilen i sommar. wink

Replica_Muttsson Yrke: Bilmekaniker, bilelektriker, montör
25 juni 2012 · 36 Inlägg

Underbart !! Ja väntar med spänning !wink

Volvo 940 Classic "Mr White" (1998)
CarpeDiem German Engineering
25 juni 2012 · 9 081 Inlägg

Kul att det går framåt, grabben big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Kollan
25 juni 2012 · 618 Inlägg

Tjena,
Vad hade du för trim när du bänkade bilen i början av tråden?
Har själv skaffat mig en till e36a och är sugen på att sugtrimma lite.

Fint projekt btw:)

ALmo
25 juni 2012 · 249 Inlägg

Kollan skrev:
Tjena,
Vad hade du för trim när du bänkade bilen i början av tråden?
Har själv skaffat mig en till e36a och är sugen på att sugtrimma lite.

Fint projekt btw:)

Tack! smile

Det är samma trim som på min sida.
MAO: M50b25 insug, chip (okänd %) med varstopp på 7500rpm samt anpassat för 98 oktan, avkärmat K&N filter, extraktorgrenrör och 2x2,5" sportljuddämpare bak.

MEN grenröret gör nog inte så mkt nytta för det är 2,5" ut och orginalrören är bara strax över 2".
Sen hade jag i 95 oktan vid det till fället.
Så med ett riktigt avgassystem och och 95 oktan så borde det bli 240hk och 320Nm lr nåt liknande...

-Pera-
25 juni 2012 · 69 Inlägg

Satt det avkärmade K&N filtret i när du köpte bilen eller har du köpt det själv?
Skulle vilja veta var jag kan köpa detta i sverige, har bara hittat det i usa konstigt nog.. hmm

Härlig tråd för övrigt! wink

ALmo
26 juni 2012 · 249 Inlägg

-Pera- skrev:
Satt det avkärmade K&N filtret i när du köpte bilen eller har du köpt det själv?
Skulle vilja veta var jag kan köpa detta i sverige, har bara hittat det i usa konstigt nog.. hmm

Härlig tråd för övrigt! wink

Tack! big_smile

Det satt på när jag köpte den. Men jag har fått den frågan tidigare och har sagt att Dalhems
har hela den satsen för 3295kr. wink
Art.nr. 57-1000

-Pera-
26 juni 2012 · 69 Inlägg

ALmo skrev:

-Pera- skrev:
Satt det avkärmade K&N filtret i när du köpte bilen eller har du köpt det själv?
Skulle vilja veta var jag kan köpa detta i sverige, har bara hittat det i usa konstigt nog.. hmm

Härlig tråd för övrigt! wink

Tack! big_smile

Det satt på när jag köpte den. Men jag har fått den frågan tidigare och har sagt att Dalhems
har hela den satsen för 3295kr. wink
Art.nr. 57-1000

Aha sorry, det var ett tag sen jag läste igenom allt men jag tackar återigen för den informationen! smile

ALmo
26 juni 2012 · 249 Inlägg

Invigning av de nya däcken! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138941/138941-4d5434b9b83409dbda4195e8417603a0.jpg

-Pera-
26 juni 2012 · 69 Inlägg

Haha najs! Är det där 255 däcken du inviger? Ser jävligt brett ut iaf! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang