Bilen är TILL SALU!! Se sida 19 för info.. Efter att jag sålt min 325 så var det dags att skaffa nåt lite finare. BMW freak och racing förare som man är, så var en 328 ganska given. Hade siktet inställt på en silvergrå men när... Visa mer
Tjaaa ! Läst igenom hela tråden ! Mycket fint arbete du gör ! Gillar att du kör på ett "cleant" stuk... Har ett par frågor:
Dom gamla länkarmsbussningarna, fick du ha lagerpress t dom eller räckte de att knacka ut dom ? Och vad kostar renoveringskittet till vxl spaken ?
Detta projekt följs som perfekt kväll lektyr innan man ska sova! Mvh matte
Tack, kul att du gillar det!
Dom var så jävla slitna så det räckte med att knacka ur dom så det beror nog på. De nya Powerflexbussningarna använde vi press till med det hade nog inte varit nödvändigt för det gick ganska lätt...
Det beror på vilken årsmodell det är är det före 94 kostar det nästan 600 inkl. frakt. Men till efter 94 års modell kostar det ca. 300 inkl. frakt (från Schmiedmann)
Gutt! Glöm inte att rösta om du inte har gjort det!
okey för ja har lite glapp i spaken, även lite svårt att få i femman ibland...
ja den bilden e fan porr
Ok, det är helt klart värt att byta för min var ändå inte jätte mkt glapp men det märktes endå stor skillnad. Är ju trots allt en relativt billig kostnad...
Mer uppdateringar ! De e skitgo läsning samt inspiration till egna projekt !! )
Jag vet jag är lite dålig på att uppdatera tråden. Men jag har som sagt haft dåligt med tid på sista tiden. Nu har jag sommarjobbat i en månad och med två veckor kvar till semestern så kan du förvänta dej mer lektyr framöver. Som jag skrev tidigare så har jag endel saker jag planerat att göra med bilen i sommar.
Tjena, Vad hade du för trim när du bänkade bilen i början av tråden? Har själv skaffat mig en till e36a och är sugen på att sugtrimma lite.
Fint projekt btw:)
Tack!
Det är samma trim som på min sida. MAO: M50b25 insug, chip (okänd %) med varstopp på 7500rpm samt anpassat för 98 oktan, avkärmat K&N filter, extraktorgrenrör och 2x2,5" sportljuddämpare bak.
MEN grenröret gör nog inte så mkt nytta för det är 2,5" ut och orginalrören är bara strax över 2". Sen hade jag i 95 oktan vid det till fället. Så med ett riktigt avgassystem och och 95 oktan så borde det bli 240hk och 320Nm lr nåt liknande...
Satt det avkärmade K&N filtret i när du köpte bilen eller har du köpt det själv? Skulle vilja veta var jag kan köpa detta i sverige, har bara hittat det i usa konstigt nog..
Satt det avkärmade K&N filtret i när du köpte bilen eller har du köpt det själv? Skulle vilja veta var jag kan köpa detta i sverige, har bara hittat det i usa konstigt nog..
Härlig tråd för övrigt!
Tack!
Det satt på när jag köpte den. Men jag har fått den frågan tidigare och har sagt att Dalhems har hela den satsen för 3295kr. Art.nr. 57-1000
Härlig tråd för övrigt!
Tack!
Det satt på när jag köpte den. Men jag har fått den frågan tidigare och har sagt att Dalhems har hela den satsen för 3295kr. Art.nr. 57-1000
Aha sorry, det var ett tag sen jag läste igenom allt men jag tackar återigen för den informationen!