Brago skrev:
Elmersson skrev:
Brago skrev:
Jajust! verkar va lite att ha tur med drivaxlarna å.. dom på förra axeln hade bara vridit sig lite, dock med grundlapp, grundmapp och slitna däck.. haha
haha okej. Väldigt lätt att få hjulstuds med svetsdiff och det är nog då axlarna ryker:/ Körde av massa på isen med rallydubbade däck. då med ca 230-240 hästar bara

lika så verkar han inte gilla 18" super dtm heller, då knäcker man axlar kanska fort, antagligen för att det går så mkt tyngre att dra runt.. plus att belastnngen blir värre vid hjulstuds..
men hur har ni då med dämpare å fjädrar??
Ja fick nå kenpigt med min strax innan kopplingen la av, lät som hjulstuds men måste varit nå annat kanske.. vette tusan.. men direkt efter ja byggde mitt momentstag & bytte till nya bilstein från 240 så studsa de inte, kunde drifta lätt å åka mycke hjulspinn med bara gaspådrag..
Får se nu med nya kopplingen om fenomenet kvarstår..
Sitter hyffast fräscha orginaldämpare och kapade fjädrar bara, men hjulet rör sig i bilens riktning med. Alltså fram och tillbaka, inte så mkt upp och ner. Men får bli lite andra dämpare o fjädrar nu, samt få fast allt ordentligt i bakvagnen sen blir det nog bättre.
Ska bli skoj med m50 iaf, körde m20b23 i han nu i sommar, med hx35a. Gick rätt gött men svårkört då det inte fanns så mkt till botten direkt:P
Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)