3712
Sök

Angående: Träffar på Dunkers Parkering i Helsingborg

93 Inlägg
8 mars 2012
noakie skrev:
dom kan om man e för mycket folk

Fast du betalat för en parkeringsplats och står i parkerings rutan??
Mvh

613 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
WANTED skrev:
Då tänkte jag att vi skulle dra  igång lite träffar i Helsingborg varje Lördag. Vi börjar med att samlas Ikeas parkering på Väla KL 20:00 och stå där till 21-21:30  typ sen ut och glida lite på stan sen kan man ta en runda in och ta en kaffe kaka eller liknande på Statoil på Ättekulla och sen dra ner till Ikeas parkering igen.

Vill passa på att tacka alla som kom i Lördags med då jag gissade på max 10-12 bilar och så kommer det som en överaskning och trillar in typ 40 bilar.

Sprid det här till alla ni känner som har bilar så att vi får lite liv i alla som har bilar och försöka att göra Helsingborg 2012 till ett riktigt gött år.

Skriv upp om ni har planer på att komma så ser alla som inte bor i Helsingborg med om det blir bilar eller inte. Kanske inte så roligt att köra 5-10 mil till en träff och så står det typ 5 bilar och så har man kört 5-10 mil och blir besviken.

Nvh Peter/Wanted

Ny samlings plats Ikeas parkering på Väla

(OBS OBS) DET HÄR ÄR BARA TRÄFFAR INGET ANNAT.

50 Inlägg
8 mars 2012
vi stannar på DUNKERS !!!

50 Inlägg
8 mars 2012
motorbild skrev:
Grekooz skrev:
Va inte där i lördes, men om ngn bjuder på lite "show" så är det väl inget att klaga på? Har man astma så bör man nog tänka sig för innan man dyker upp till ett garage med massor av bilar som antagligen lämnar lite mer avgaser ifrån sig än vanligt. Dyker säkerligen upp under lörda kväll, hoppas det blir ett stort gäng! (:

haha! Jo om dom leker ute på gatorna är det väl okej. Men nere i ett garage där det står andra bilar , de är trångt , mycket folk m,m , tycker inte man gör det där då. Man ska inte ta för mycket ifrån Tokyo drift! För de är film..

det är ju det som gör träffen så underbar
vi i HELSINGBORG är kungarna på träffar och får ihop 200 bilar i Mars
DUNKERS är perfekt för Tokyo drift känslan

förstör inte träffen genom att klaga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

då kan du åka till Malmö och stå på en grusplan i blåst och grus på bilen

HELSINGBORG is THAT shit big_smile DONT FUCK it UP

457 Inlägg
8 mars 2012
- jag tror tyvärr inte Dunkers kommer att fungera i längden delvis att alla inte får plats sen lär polisen spärra av området till slut det är vad jag tror jag håller faktiskt med Wanted och vissa andra här att Ikeas parkeringshus är bättre och ifall man nu vill göra roliga saker med bilarna ..så kan man göra det utanför istället och plocka upp skräpet efter det släng det i papperskorgarna. Dessu mer vi sköter oss desstu bättre är det och kanske både ikea och polisen får mer fötroende för oss smile Som på våra träffar Wangan Meet så har vi ALDRIG haft problem med polisen smile på grund av att vi sköter oss smile detta är bara tips smile inget illa menat alls smile

50 Inlägg
8 mars 2012
hoteyes skrev:
- jag tror tyvärr inte Dunkers kommer att fungera i längden delvis att alla inte får plats sen lär polisen spärra av området till slut det är vad jag tror jag håller faktiskt med Wanted och vissa andra här att Ikeas parkeringshus är bättre och ifall man nu vill göra roliga saker med bilarna ..så kan man göra det utanför istället och plocka upp skräpet efter det släng det i papperskorgarna. Dessu mer vi sköter oss desstu bättre är det och kanske både ikea och polisen får mer fötroende för oss smile Som på våra träffar Wangan Meet så har vi ALDRIG haft problem med polisen smile på grund av att vi sköter oss smile detta är bara tips smile inget illa menat alls smile

jag förstår dig
MEN

Polisen kommer aldrig!!! att få förtroende för vårt bilintresse

dom blir bara surar och tar in fler polis bilar och bötar oss mera, tror aldrig du kan bli vän med en Polis och han ger dig aldrig klar tecken för dessa träffar :-/

man få ta och parkera  sin bil på DUNKERS och tar en p biljett så är det inget olagligt
sedan håller jag med att man behöver inte kasta skräp och har motorn igång och lägga lackrisar inomhus

flyttar ni ut träffen på Väla kommer polisen vara där varje Lördag med 4 polis bilar och böta alla tills folk tröttnar
hur
roligt tror du att det är att köra hela vägen från ex Växjö med sin gamle avställda Volvo för att få mängd böter på 5000 och rulla hem igen

det är så träffarna dör varje år, har själv varit av med körkort och fått böter i massvis för att stå och frysa
inte ens trevlig

HH|Photo
165 Inlägg
8 mars 2012
Vad jag läst så har vi fått klartecken att det är okej att stå på IKEA parkeringen, alltså ska det inte bli några problem sålänge folket sköter sig! Sköter vi inte oss blir det inte långvarigt där heller.

HH|Photo
Är med och håller i Japan vs Germany på Ring Knutstorp. Skicka PM vid frågor.

457 Inlägg
8 mars 2012
- jo polisen kom om du inte såg dem kan du inte varit där när dem var där allt handlar om att man måste sammarbeta med dem hur kommer det annars sig att jag och min kamrat som driver sveriges största japsträff med ca 130 utställningsbilar och 100 st crusar och leker på kvällen aldrig har problem med dem? JO för vi har vissa regler som gäller och alla som kommer till vår träff vet vad som gäller..

Så LÄNGE du har ett godkänande från ägaren och ett tillåtelse från den ansvariga för platsen att visa för polisen så är det inga problem tro mig! Vi har haft 3 stycken träffar som har fungerat hur bra som hellst!

Så vänn med en polis det kan du bli.. Wanted ett tips snacka med ikea och försök att få ett intyg skulle det vara så att polisen kommer så är det bara att visa det! :-)

601 Inlägg
8 mars 2012
Får hoppas folket sköter sig & de som ska supa kan ju göra de ngn annstans för man ser alltför ofta massa påverkade folk på träffar & många av dem skräpar ner med och jag anser att de inte har bland bilar & göra. Nu menar jag inte att enbart de påverkade skräpar ner men man ser ofta de slänga massa skit på träffar som ölburkar & div annat. Men nu e inte all kritik till dem för finns annat folk som skräpar ner med

40 Inlägg
8 mars 2012
hotoes du har säkert rätt
men ni kan flytta ut alla bönder på väla
så kommer jag och 4 andra bilar parkera på dunkers för vi ska ut äta
kanske prata lite bilar efter resturang besöket inget olagligt

412 Inlägg
8 mars 2012
Men Ella, det är skillnad på en träff där folk (Du och Adam t.ex.) har fixat intyg från ett ställe där det är regler som gäller annars åker man ut från området. På Dunkers kan de inte göra något sålänge vi står inom rutorna och betalar våra ynka 10kr för två timmar. Kvittar om det är 10,20 eller 50 bilar som leker inne i parkeringshuset, så länge du själv inte gör något med din bil kan de ge dig böter.

Dessutom tror jag att intresset hade minskat DRASTISKT om vi drar ut på IKEA-parkeringen för att stå och snacka i någon timme och sen köra någonstans och fika utomhus. I lördags stod jag ute vid Ättekulla och drack kaffe i max 30min, tårna håll på att dö. Så intresset kommer nog inte alls vara lika stort. Men men, vad vet jag...

Putte

En häst har en hästkraft! Eller..?!

HH|Photo
165 Inlägg
8 mars 2012
Puttejohnsson skrev:
Men Ella, det är skillnad på en träff där folk (Du och Adam t.ex.) har fixat intyg från ett ställe där det är regler som gäller annars åker man ut från området. På Dunkers kan de inte göra något sålänge vi står inom rutorna och betalar våra ynka 10kr för två timmar. Kvittar om det är 10,20 eller 50 bilar som leker inne i parkeringshuset, så länge du själv inte gör något med din bil kan de ge dig böter.

Dessutom tror jag att intresset hade minskat DRASTISKT om vi drar ut på IKEA-parkeringen för att stå och snacka i någon timme och sen köra någonstans och fika utomhus. I lördags stod jag ute vid Ättekulla och drack kaffe i max 30min, tårna håll på att dö. Så intresset kommer nog inte alls vara lika stort. Men men, vad vet jag...

Putte

Kopierat ifrån en Facebook grupp:

M. Jörgensen:
Tänkte bara säga att vi kan inte hålla på att samlas nere på Dunkers på lördagarna, vi var nere där igår och bara då flög securitas på oss. Dem var shyssta som släppte ut oss i lördes men e vi där fler gånger kommer dem förmodligen att spärra av så vi inte kommer ut och skickar förmodligen besiktnings bussen! vi måste hitta ett annat ställe folket!!

HH|Photo
Är med och håller i Japan vs Germany på Ring Knutstorp. Skicka PM vid frågor.

457 Inlägg
8 mars 2012
Puttejohnsson skrev:

Putte

- Det kan ju vem som hellst göra skaffa ett intyg så länge det är okej ja men då får man bara sätta upp regler vad som gäller så tror jag att det kommer att fungera smile jag tror inte det minskar för det :-) jag satt i bilen nästan hela tiden sen får man ju klä sig varmt tror inte det är så kallt där smile

412 Inlägg
8 mars 2012
Ajja, vi får se vad det blir av det. Men och andra sidan; även om man skaffar intyg och grejer så finns det ju alltid folk som skiter i regler och sånt så skickar väll polisen iväg en ändå sad

En häst har en hästkraft! Eller..?!

137 Inlägg
8 mars 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-4cd64d37790e49044645b5cc81e57006.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-730d9d72b5acef66c21d8f4ecdced00f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-c607a0559ed9ff8736afae20321e9240.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-5773d1ce60eb4ef4d5f298978074bbcd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-61ee768e6732df83b7b8805e9219614e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-bf2490232641a9bd500e4d16dbe0409d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-6d0be139926dd7b1714214c9859d1121.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-64efa5895e147910b91e9859d7254bfd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168002/168002-c804ba20e29f21a500b6caca24a8e427.jpg

Bilder ifrån träffen, fler bilder i mitt album.
Senast redigerat av AI-ZOOM (8 mars 2012)

40 Inlägg
8 mars 2012
hotoes du har säkert rätt
men ni kan flytta ut alla bönder på väla
så kommer jag och 4 andra bilar parkera på dunkers för vi ska ut äta
kanske prata lite bilar efter resturang besöket inget olagligt

Sök