Solfilm.

Lindkvist93
1 mars 2012 · 20 Inlägg

Tjenare, tänkte kolla om det finns någon som har någon erfarenhet av att ta bort solfilm:)

Om det finns något bra medel eller liknande så man kan få bort det som inte lossnar lätt, sitter ganska bra...mad

Mvh:)

Volvo 940 Turbo "492hp 710nm b230" (1997)
careau
1 mars 2012 · 1 624 Inlägg

Jag tog bort solfilm här om dagen.. Det var jättelätt att dra av solfilmen, trodde jag var klar efter 5 minuter smile
MEN.. fick syn på en jävla hinna med limm som var rent ut sagt FÖRJÄVLIG att få bort, vi körde med Thinner men gick fan inte endå.. Båda rutor fram tog oss cirka tre timmar att få ren.

Edit; hört att man kan värma bort den..

Senast redigerat av careau (1 mars 2012)

Lindkvist93
1 mars 2012 · 20 Inlägg

Ja det är fan förjävligt att få bort:( men ska testa att värma, det kanske hjälper smile

Tack så mycket för svar smile




careau skrev:
Jag tog bort solfilm här om dagen.. Det var jättelätt att dra av solfilmen, trodde jag var klar efter 5 minuter smile
MEN.. fick syn på en jävla hinna med limm som var rent ut sagt FÖRJÄVLIG att få bort, vi körde med Thinner men gick fan inte endå.. Båda rutor fram tog oss cirka tre timmar att få ren.

Edit; hört att man kan värma bort den..

Volvo 940 Turbo "492hp 710nm b230" (1997)
Seb3
1 mars 2012 · 4 Inlägg

bara att dra och hoppas på de bästa, sen kemisk bensin efteråt borde göra susen linkan smile

Larpa Bilvårdsexperten.se
2 mars 2012 · 374 Inlägg

Ett tips är att värma filmen innan man börjar dra.. så att klistret följer med filmen..! Sen tar man det värsta som blir kvar med rakblad och sen fönsterputs brukar räcka.. ta gärna en scotchbrite svamp så river du lös det samtidigt som fönsterputsen löser upp den.. smile Rödsprit funkar oxå om du inte har nån bra fönsterputs! Lycka till!

Hamilton
2 mars 2012 · 8 864 Inlägg

Låser och ber dig återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.
2§ När du startar en ny tråd
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang