2440
Sök

Jonasarvidssons 940 förvandling!

Att få en rolig bil som jag kan vara nöjd med =) + ligga på breställ o diverse!!!

83 402 Visningar
Uppdaterades senast 13 juli 2014
91 Inlägg
28 maj 2012
fan vad gött jonas! då får jag kanske äntligen komma förbi en dag?

536 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
Ja komsi komsi en dag! big_smile Imorgon? smile tränar mellan 3-4 halv fem kanske! sen är jag hemma!  o innan dess ska jag o köpa bredbandare hos marco i malmö!

536 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Haha det kommer nångång... Inte mycket o se på när jag fiser runt i 4an på 2500 varv.. ska köras in ca 100 mil tror jag smile bara för att va på den säkra sidan!

675 Inlägg
29 maj 2012
Ska man köra in den så ska man pressa den. Ligger man och kör lugnt blir honingen inte bra i slutändan istället för att dom blir sträva så blir dom glaserade. (nu menar inte jag varvstoppa, utan accelerationer dra igenom alla växlarna.) Lite dumt förklarat kanske. Sök på inkörning på sävarturboforum så hittar du smile Flera erfarna motorbyggare som skriver bra saker på den sidan.

1 147 Inlägg
29 maj 2012
kolla in min bil big_smile
vad tycker du det? XD

536 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Linkan_740 skrev:
Ska man köra in den så ska man pressa den. Ligger man och kör lugnt blir honingen inte bra i slutändan istället för att dom blir sträva så blir dom glaserade. (nu menar inte jag varvstoppa, utan accelerationer dra igenom alla växlarna.) Lite dumt förklarat kanske. Sök på inkörning på sävarturboforum så hittar du smile Flera erfarna motorbyggare som skriver bra saker på den sidan.

Har också läst det, men jag kör väl lite halvlugnt dom första milen, bara så man ser så skiten håller ihopa smile Sen blir det att köra lite tuffare.. Jens Gustavsson skrev att man skulle köra på lågt ladd o gasa kraftigt mellan 2500 varv - 4-5000 varv.. sedan motorbromsa ner till 2500..  O åka så första timmen smile

536 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-27eacd693ad13367132d9ef243ed535e.jpg

Av nån anledning släppte oljetrycksgivaren i gängorna så det pissade olja, som i sin tur började brinna.... Avgasbandaget tog fyr men tack vare att jag lyckades vara sjukt snabb så hann jag släcka det och ingenting verkar ha skadats....... Ny blir det att köra utan sandwitch adapter dvs utan oljetemp o oljetryck.. Läcker ändå bara!

230 Inlägg
1 augusti 2012
hur går de med bilen? :S

536 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Jodå den har rullat ca 45 mil. Går bra men har nåt litet kvar smile Satsar nog på ett riktigt sprut till vintern!smile

230 Inlägg
2 augusti 2012
Jonasarvidsson skrev:
Jodå den har rullat ca 45 mil. Går bra men har nåt litet kvar smile Satsar nog på ett riktigt sprut till vintern!smile

okej och allt lirar bra? smile ska bli kul att se big_smile har du bänkat den eller vågar du gissa vilken effekt den ligger på nu smile kommer du till vallåkra?? big_smile

536 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
volvo-nissen skrev:
Jonasarvidsson skrev:

okej och allt lirar bra? smile ska bli kul att se big_smile har du bänkat den eller vågar du gissa vilken effekt den ligger på nu smile kommer du till vallåkra?? big_smile

Nä allt lirar inte bra tyvärr. Tror aldrig det kommer lira ordentligt såvida jag inte fixar ett riktigt styrsystem. Den pluddrar på låg gas men går som en klocka på full last. Blir att köra 240 till vallåkra ist:)

230 Inlägg
3 augusti 2012
Jonasarvidsson skrev:
volvo-nissen skrev:
Jonasarvidsson skrev:

Nä allt lirar inte bra tyvärr. Tror aldrig det kommer lira ordentligt såvida jag inte fixar ett riktigt styrsystem. Den pluddrar på låg gas men går som en klocka på full last. Blir att köra 240 till vallåkra ist:)

okej tråkigt.. kostar tyvärr att ligga på topp... okej såg fram imot att se din bil i verklig het sad

536 Inlägg
4 augusti 2012
Trådstartare
Japp tyvärr är det så. Får se, Ingenting är omöjligt, det hade varit roligast med 940in! Men jag lovar inget tongue

260 Inlägg
4 augusti 2012
Hej jag läste att du hade ett problem med bilen, den rök vitsvart, du har inte sagt vad felet var här tongue

Är nyfiken wink Ser bra ut annars, som du säger det är dyrt att ligga på topp, det går inte fuska med nånting när det gäller motortrimning hmm

536 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Aaah, Det jag vevhusventen som klyddade! smile)

230 Inlägg
5 augusti 2012
Jonasarvidsson skrev:
Japp tyvärr är det så. Får se, Ingenting är omöjligt, det hade varit roligast med 940in! Men jag lovar inget tongue

den som lever får se tongue

536 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Typ! Smider redan planer inför nästa sommar.... tongue

230 Inlägg
5 augusti 2012
Jonasarvidsson skrev:
Typ! Smider redan planer inför nästa sommar.... tongue

hahaha de låter inte fel alls!!! big_smile

536 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
Ca 48 mil körda med 940in. Här håller jag för detta året. Har nya planer för bilen.
Beställde ny turbo och wastgate igår. Även grenrör, spridare, sprut och kanske lite fixad topp kommer.. Bilder kommer dyka upp så småningom wink

Sök