Haha det kommer nångång... Inte mycket o se på när jag fiser runt i 4an på 2500 varv.. ska köras in ca 100 mil tror jag bara för att va på den säkra sidan!
Ska man köra in den så ska man pressa den. Ligger man och kör lugnt blir honingen inte bra i slutändan istället för att dom blir sträva så blir dom glaserade. (nu menar inte jag varvstoppa, utan accelerationer dra igenom alla växlarna.) Lite dumt förklarat kanske. Sök på inkörning på sävarturboforum så hittar du Flera erfarna motorbyggare som skriver bra saker på den sidan.
Ska man köra in den så ska man pressa den. Ligger man och kör lugnt blir honingen inte bra i slutändan istället för att dom blir sträva så blir dom glaserade. (nu menar inte jag varvstoppa, utan accelerationer dra igenom alla växlarna.) Lite dumt förklarat kanske. Sök på inkörning på sävarturboforum så hittar du Flera erfarna motorbyggare som skriver bra saker på den sidan.
Har också läst det, men jag kör väl lite halvlugnt dom första milen, bara så man ser så skiten håller ihopa Sen blir det att köra lite tuffare.. Jens Gustavsson skrev att man skulle köra på lågt ladd o gasa kraftigt mellan 2500 varv - 4-5000 varv.. sedan motorbromsa ner till 2500.. O åka så första timmen
Av nån anledning släppte oljetrycksgivaren i gängorna så det pissade olja, som i sin tur började brinna.... Avgasbandaget tog fyr men tack vare att jag lyckades vara sjukt snabb så hann jag släcka det och ingenting verkar ha skadats....... Ny blir det att köra utan sandwitch adapter dvs utan oljetemp o oljetryck.. Läcker ändå bara!
Jodå den har rullat ca 45 mil. Går bra men har nåt litet kvar Satsar nog på ett riktigt sprut till vintern!
okej och allt lirar bra? ska bli kul att se har du bänkat den eller vågar du gissa vilken effekt den ligger på nu kommer du till vallåkra??
Nä allt lirar inte bra tyvärr. Tror aldrig det kommer lira ordentligt såvida jag inte fixar ett riktigt styrsystem. Den pluddrar på låg gas men går som en klocka på full last. Blir att köra 240 till vallåkra ist:)
Jodå den har rullat ca 45 mil. Går bra men har nåt litet kvar Satsar nog på ett riktigt sprut till vintern!
okej och allt lirar bra? ska bli kul att se har du bänkat den eller vågar du gissa vilken effekt den ligger på nu kommer du till vallåkra??
Nä allt lirar inte bra tyvärr. Tror aldrig det kommer lira ordentligt såvida jag inte fixar ett riktigt styrsystem. Den pluddrar på låg gas men går som en klocka på full last. Blir att köra 240 till vallåkra ist:)
okej tråkigt.. kostar tyvärr att ligga på topp... okej såg fram imot att se din bil i verklig het
Ca 48 mil körda med 940in. Här håller jag för detta året. Har nya planer för bilen. Beställde ny turbo och wastgate igår. Även grenrör, spridare, sprut och kanske lite fixad topp kommer.. Bilder kommer dyka upp så småningom