5468
Sök

Säljråd!! Vilken månad är det lättast att sälja bilen?

187 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Ska nu sälja min första bil som är mer av en sommarbil, men jag vet inte riktigt när det är smartast att lägga ut den. Ska man lägga ut den nu i mars eller vänta till april eller ska man vänta till kanske maj-juni? Vid vilken månad är bilar lättsåldast?

Vad tycker ni som är rutinerade? smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 mars 2012
baluba skrev:
Ska nu sälja min första bil som är mer av en sommarbil, men jag vet inte riktigt när det är smartast att lägga ut den. Ska man lägga ut den nu i mars eller vänta till april eller ska man vänta till kanske maj-juni? Vid vilken månad är bilar lättsåldast?

Beror helt på vad det är för bil.
Är det en cab? då är det våren som gäller, ibland är det bra att vara tidigt ute.
Är det en exklusiv sportbil? våren och sommaren.
Är det en bruksbil? spelar egentligen ingen direkt roll när, är den däremot bakhjulsdriven blir folk extra sugna på hösten.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Pim_Pim
8 mars 2012
Slash skrev:
baluba skrev:

Beror helt på vad det är för bil.
Är det en cab? då är det våren som gäller, ibland är det bra att vara tidigt ute.
Är det en exklusiv sportbil? våren och sommaren.
Är det en bruksbil? spelar egentligen ingen direkt roll när, är den däremot bakhjulsdriven blir folk extra sugna på hösten.

Precis.. En sunkig besiktad volvo 740 går ju åt som smör i solsken på hösten.

187 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Är en Honda civic coupe, så det är ju kanske inte ultimata sommar åket. Dock föredrar jag o åka sånna bilar på sommaren ,

Vad tror ni?

1 624 Inlägg
8 mars 2012
En bild hade underlättat..

187 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Har ingen bild på min men den e väldigt lik den här: http://www.garaget.org/?car=239964&image=2374683 med kjol och annan bak dock

Sök