Louksor skrev:
Bilens skador bör bevisa vilket håll bilarna kom.
Att han först gett sin version till försäkringsbolaget och att han sedan säger till dig att han aldrig krockat är ju jäkligt dumt av han, när han redan uppgett att han varit med om en krock till FB.
Är ingen ide att du ringer han igen, låt försäkringsbolagen sköta det istället.
Ring o prata med dom och förklara läget, har du synliga skador på bilen så har du ju väldigt bra bevis för att motparten ljuger om vilket håll han kom ifrån.
Det bästa vid en krock är att alltid fylla i en skadeanmälan tillsammans vid en krock, på platsen som båda skriver under. Då finns det bara en skiss som båda godkänt, sedan får varje förare skriva sin version av händelseförloppet.
Skadeanmälan finns att hämta hos polisen och försäkringsbolag. Har man inte en med sig i bilen kan man ringa polisen och be att de kommer till platsen och även tar med en anmälan till er.
Även bra att ta bilder på platsen och hur bilarna står. En bild säger mer än tusen ord

Finns det andra personer på plats så skriv upp dom som vittnen.
När mitt ex blev påkörd i min förra bil i en liten korsning så sa Volvia att det var hennes fel pga högerregel, är alltid den från vänster som blir vållande i en korsning med högerregel oavsett vart smällen tar på bilen, sa de till mig.
Jag ansåg det var motpartens fel då mitt ex hade passerat korsningen med fronten när det dök upp en a-traktor som körde rakt ut o in i sidan, var omöjligt att kunna undvika krocken för henne.
Jag överklagade men det blev avslag.
Edit:
Varför har ni inte helförsäkring på en sprillans ny bil ?
Det skulle jag aldrig vågat haft, för mkt pengar ifall olyckan är framme!