2251
Sök

Osäker ang nya kolvar

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
6 april 2012
#21
Glesmark skrev:
Byggde ihop min motor, nyhonad och det lät inget från kolvringarna, jag oljade in för det kändes bäst så, stod inte att man varken skulle eller inte skulle olja in i mina papper ja fick med.
Olja får du ju alltid i cylinderloppen när du startar ändå så ja fattar inte riktigt varför man inte skulle olja in?

Nope! Inte där kompressionsringarna sitter, det kommer ingen olja ovanför övre oljeskrapringen. Gör det det så ryker han blått och drar olja.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 938 Inlägg
7 april 2012
#22
Revotech skrev:
Glesmark skrev:
Byggde ihop min motor, nyhonad och det lät inget från kolvringarna, jag oljade in för det kändes bäst så, stod inte att man varken skulle eller inte skulle olja in i mina papper ja fick med.
Olja får du ju alltid i cylinderloppen när du startar ändå så ja fattar inte riktigt varför man inte skulle olja in?

Slita in kolvringarna litegrann tongue

Innan du startar motorn för första gången så hinkar du ju i olja i motorn å ser så du får oljetryck, då har du ju olja i loppen innan du hinner blinka?

Eller menar dom att man ska dra runt motorn med typ mutterknack i typ 10 timmar utan olja i motorn så ringarna slits in? Hmm wink


Sök