Sluta tjafsa och häng på en lina och dra bilen. Det är inga som helst problem att bogsera en automat 10-12km som i ts fråga. Är dessutom bilen nyligen körd så olja finns överallt i lådan så är det inga problem att dra den 4-5mil, är det däremot länge sedan den kördes skall man vara mer restriktiv och haka loss kardanaxel. På jänkarna är det endast på tyngre truckar och en del vanar som har avlastade drivaxlar där dessa går att plocka loss och hjulet kan sitta kvar. Annars ser det ut som på vilken bakhjulsdriven Volvo som helst och mao. går INTE drivaxlarna att plocka bort ens på en Volvo 240 automat
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Om du kan ha motorn på tomgång så får ju lådan smörjning.
Klart det hade funkat, men då hade jag kört bilen istället.. är så att startmotorn inte funkar, drevet har troligen gått sönder för startmotorn går, men driver inte motorn längre..
Klart det hade funkat, men då hade jag kört bilen istället.. är så att startmotorn inte funkar, drevet har troligen gått sönder för startmotorn går, men driver inte motorn längre..
Vissa Chryslerlådor går att bogsera igång genom att lägga lådan på låg i 40-50km/h men kan inte ta gift på att det funkar på din. Är trycknapparna vakkumstyrda eller mekaniska?
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Vissa Chryslerlådor går att bogsera igång genom att lägga lådan på låg i 40-50km/h men kan inte ta gift på att det funkar på din. Är trycknapparna vakkumstyrda eller mekaniska?
Jag har faktiskt inte kollat det, men tror det ser ut som det går vajerliknande från knapparna..