2268
Sök

T5Raktor - Hur man räddar en 855 T5R

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
2 maj 2012
Johanness skrev:
Jag skulle blir förbannad om jag köpt en system för 7k, som sedan inte passar. Hade åkt tillbaka med skiten och begärt pengarna tillbaka.

Allt går att fixa till med en svets, mäniskor som gör så är bekväma av sig wink "Ta inte illa upp"
Senast redigerat av Masen_Racing (2 maj 2012)

820 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Johanness skrev:
Jag skulle blir förbannad om jag köpt en system för 7k, som sedan inte passar. Hade åkt tillbaka med skiten och begärt pengarna tillbaka.

hehe jo men jag vill ha detta system haha..å nu har jag redan börjat att kapa i det osv..så är väll bättre om jag får pengar tillbaka på det, för att det verkligen har ställt till en massa extra arbete för mig.

820 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Masen_Racing skrev:
Johanness skrev:

Allt går att fixa till med en svets, mäniskor som gör så är bekväma av sig wink "Ta inte illa upp"

eller så tjurig så att det inte är nyttigt i mitt fall då haha

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
2 maj 2012
masseT5R skrev:
Johanness skrev:

hehe jo men jag vill ha detta system haha..å nu har jag redan börjat att kapa i det osv..så är väll bättre om jag får pengar tillbaka på det, för att det verkligen har ställt till en massa extra arbete för mig.

Ska jag komma ner till dig och svetsa fast skiten? wink För en billig slant big_smile
Senast redigerat av Masen_Racing (2 maj 2012)

820 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Masen_Racing skrev:
masseT5R skrev:
Johanness skrev:

Ska jag komma ner till dig och svetsa fast skiten? wink För en billig slang big_smile

vi gör så hära, jag kapar till det idag så det går fritt, besikta imorrn, sen kan vi börja kika på det..smile

853 Inlägg
2 maj 2012
Masen_Racing skrev:
masseT5R skrev:
Johanness skrev:

Ska jag komma ner till dig och svetsa fast skiten? wink För en billig slant big_smile

Ska du åka från hedemora till jönköping för att svetsa ett avgasystem? Kostar ju mer i bensin än vad du kommer att få betalt. big_smile

820 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Johanness skrev:
Masen_Racing skrev:
masseT5R skrev:

Ska du åka från hedemora till jönköping för att svetsa ett avgasystem? Kostar ju mer i bensin än vad du kommer att få betalt. big_smile

bara å inte köra på laddet! *harkel* lollol

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
2 maj 2012
Man vill komma ut ur denna stad ibland också wink

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
2 maj 2012
Ja du kan höra av dig! Bara du 220 utat hemma så kan jag punkta fast skiten åt dig big_smile

820 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Masen_Racing skrev:
Ja du kan höra av dig! Bara du 220 utat hemma så kan jag punkta fast skiten åt dig big_smile

heheh lungt det

820 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
jahapp ja.. Fick 2 st tvåor på två skitfel, dom vill ju bara få in pengar.

2a: SRS lampa lyser, har kört så över 1 år har, ska bara sätta dit motståndet på kabeln igen.
2a: ett liiiiiiitet läkage på ena oket fram, typ dra åt den nya slangen på det nya oket, men 2a så klart.

klarade mig på DB å bården på framrutan igen, men var så nära på att åka in med US glasen, tvärnita in på mekonomen å bytte på deras parkering, 2 min från incheck haha

820 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175573/175573-1fca2ad146fc44c7b1b3ec973e49161c.jpg
Fick dessa igår, vann dom på Tradera..bara ta tag i Titanfälgarna då..hehe

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175573/175573-7337fc7c64573ac17f346fd39a8c1eeb.jpg
Märks vem som vill ärva bilen, knappa 3 år å tvättar den redan...om 15 år borde bilen vara fräsh å han är 18..hehe

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 maj 2012
de var ju snälla ändå på besiktningen.  Tror jag kommer ha det värre i år faktiskt sad

820 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Extrazz skrev:
de var ju snälla ändå på besiktningen.  Tror jag kommer ha det värre i år faktiskt sad

förvisso, men samtidigt är allt nytt mer el mindre på den, så tyckte nog att dom kunde bara ha informerat om detta och låta mig va hehe

820 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
ja jag har fixat ena tvåan idag, det var ju svårt..var inget läkage luktade på det "blöta" som var i bromsdammet..lukta ju fan 5-56 haha kunde dra slangen en kvart till, var ut å tvärnita.
men den dära jävla SRS lampan vägra slockna, satt dit airbagen på passagerar sidan, funka inte osv osv osv..
men en polare på volvo ska se om han kan tvinga den via diagnosen, problemet är ju att vi kom inte in i min ATM-box sist, så hur fan får jag tag på en original box för 2,3 l manuell?..skulle behöva låna en då..bara för att visa upp bilen på bes.

ööh var nog det då...hmm..bilder oxå då..

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175573/175573-972a9ca71afbb9620b17fff4c29da8ba.jpg
var iväg å tryckte av fuldäcken som satt på, kan börja och slipa på detta elände då..

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175573/175573-48cb2d6c25d5f9a64f40da9151f8d9a8.jpg
skulle kunna byta dessa rakt av till väldigt fina original-glas om nån har..dessa är splitter nya, inte ett märke eller ens damm på dom...tycker bilen ser coolare ut med dom i allt det svarta..ni som har nya fina glas kan fundera lite på det..lägg till mig å PMa eller maila el PM haha ni fatta..

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175573/175573-7290a2fd70185dd3e673fbd1b290f9d7.jpg
som sagt väldigt fina..

50 Inlägg
4 maj 2012
Finns det inte möjlighet att skruva ut den lampan tillfälligt?

820 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Glömde att säga att min kära BMW e34 525 Touring Shadow Black 1996, måste nog lämna mig nu, är till salu..så är nån sugen på en sån med el utan våldsbreda fälgar säg till mig.

820 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Crille-swe skrev:
Finns det inte möjlighet att skruva ut den lampan tillfälligt?

nä nu har dom ju sett att den är fukked så att säga hehe..så det lär dom nog inte gå på, min tanke var att säga att anledningen att den lyser är ju att grabben åker ju fram många gånger..å vad jag vet å kommer ihåg så måste man ta bort bomben på dessa gamla bilar..men volvo säger att den måste vara släckt...så jag står bara som ett fån nu! )
har kört hela förra året utan gnäll, men i år blev det stop.

trollis
4 maj 2012
om du har satt tillbaka ratten så kan du åka till närmaste volvo o be dom släcka den så ska inte den lysa

820 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
trollis skrev:
om du har satt tillbaka ratten så kan du åka till närmaste volvo o be dom släcka den så ska inte den lysa

ratten?..klart den sitter där haha..fatta inte

Sök