Idag var det rengöring som stod på programmet

![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-580bbdc5c7d25651c184750e0082b7d5.jpg]()
Med en presenning på golvet ser det lite trevligare ut efteråt

![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-04cb5ea9c0d22f6e588a278cc3eab2c0.jpg]()
Oljekylet blåses rent med tryckluft
Även diverse rör och vajrar blir rengjorda (men inga bilder på detta)
När jag tittar bakåt noterar jag en sak som jag tydligen alldeles missat:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-14c4ab37e3fa7030c6f03eeb92db6ce0.jpg]()
Det sipprar olja från främre packboxen på bakaxeln

Efter ett försök att beställa en ny på
Norrlands Custom inser jag att jag måste först demontera yoken och mäta upp allt för att få rätt prylar:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-e48c0a6bafc013d27127bbe39a7db92b.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-dcf53ca73f7961731c9683bff9007d45.jpg]()
Packboxen mäter 46 mm inre- och 76 mm yttre diameter. Alltså är axeln av originalmodell för bilen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-ad4f8b3b032593f344ba8ec788cbf322.jpg]()
Under centimetertjocka avlagringar hittar jag även denna ’tag’ som talar om att det är 2.91 utväxling på bakaxeln
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-06387da97b88d1450c964e24079c3f10.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-b8b5a76003cae21daa0c7785ad7af529.jpg]()
På golvet under bilen hittar jag lite graffiti och en
svastika 
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-2ccca14a21ebe5f427c14c5d3bc70859.jpg]()
Kvällen avslutas med att jag testar lite aluminiumfälgar jag har liggandes

I morgon blir det trångt i garaget … Varför? Läs den spännande
fortsättningen! 