Bilköp - Beslutsångest Nissan GT-R 2010 vs Audi R8

AudiZack Living the good Life!
9 april 2012 · 585 Inlägg

Så har kommit från till dessa 2 bilar och vet inte vad jag ska ta mig till. hmm

Vill verkligen ha Nissan GT-R och jag vet att jag inte kommer bli besviken om jag köper den men vill också ha skönheten i bilen och det där Audi R8 V8 som ropar på mig känns det som för att jag tycker att den är så jävla vacker.... smile

Har fått grov beslutsångest och vet inte vad jag ska göra... roll

Kom med på tips och för och nack delar på bägge bilarna och vill inte höra att nissan Gtr kommer köra ifrån audi r8 varje dag för att det vet jag redan, det som väger upp från R8:ans sida är dess skönhet och att bilen är så vacker att titta på! cool

When the flag drops, the Bullshit stops.
RR-Power NO SHAME RACING-CREW
10 april 2012 · 118 Inlägg

Tja. Det är både för och nackdela i de bilarna men så här är det.                                                                                  R8 är en låg bil ock har en banbil känsla alltså hård men vacker smile.                                                                                Gt-r är mer året runt bil med blandning av Comfort och sport.  Är du ute efter utseende köp R8 eller om du är ute efter Comfort och pigga hästar då tar du givetvis en Gt-r.

NSR-Crew
johngbg
10 april 2012 · 53 Inlägg

Edit2:Skit samma

Edit:-nissan Gtr kommer köra ifrån audi r8 varje dag-

Senast redigerat av johngbg (10 april 2012)

Rompa 945 Turbo Elektriker
10 april 2012 · 54 Inlägg

R8 v8 är ju snikversionen, köp gtr istället.

BMW 535d "Dieselmonstret" (2009)
Lundberg87
10 april 2012 · 242 Inlägg

GTR alla dagar i veckan året om, Zack de är en dum fråga wink

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Audi RS4 (2001)
AudiZack Living the good Life!
10 april 2012 · 585 Inlägg

Ja vet smile Lutar sig mot GT-R, den är ju bara helt brutal verkar det som.

Jag undrar bara va den stora skillnaden är mellan 2009 och 2010 års modell på bilarna, för att den senare har 530 hk.

When the flag drops, the Bullshit stops.
baltis
10 april 2012 · 1 948 Inlägg

R8, om vi hade snackat v10. GT-R är ett tvspel, om än ett väldigt väldigt väldigt snabbt sådant...

Varför inte en 997 turbo? Eller en 996 gt2? Där snackar vi bilar med lite mer stake... Eller en zr01...

Fast det första jag skulle göra om jag hade dom pengarna och var i dina skor skulle vara att byta ut familjeskotern mot nya rxp wink

Interlagos
10 april 2012 · 152 Inlägg

Nissan GT-R alla dagar i veckan, året om !

Inte ofta jag förespråkar japansk framför tyskt men i detta fallet så blir det GT-R.

Jag tycker GT-R är ruskigt snygg förutom sin helt galna prestanda!

BMW M3 (2007)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 april 2012 · 2 972 Inlägg

Enkelt: Föredrar du prestanda eller design?

Jag hade valt R8 (även med V8, men helst en V10 såklart) av den enkla anledningen att oavsett vilken bil man köper så är man aldrig snabbast. GT-R är snabbare och mer prestanda för pengen, men man blir ändå ifrånkörd av nån annan tokstolle med ännu mer pengar.
Men R8 är nåt så gud-in-i-helv-te snygg och snyggare ju långsammare den går wink Men det är ju min åsikt, du får själv komma på din...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
JayKay Stockholm
10 april 2012 · 9 Inlägg

Gt-r såklart!!! annars gör jag kaos me dig wink

Audi RS4 "Familjeräser" (2007)
AudiZack Living the good Life!
10 april 2012 · 585 Inlägg

baltis skrev:
R8, om vi hade snackat v10. GT-R är ett tvspel, om än ett väldigt väldigt väldigt snabbt sådant...

Varför inte en 997 turbo? Eller en 996 gt2? Där snackar vi bilar med lite mer stake... Eller en zr01...

Fast det första jag skulle göra om jag hade dom pengarna och var i dina skor skulle vara att byta ut familjeskotern mot nya rxp wink

Min Rxt-x vart stulen så vågar inte köpa en igen pga stöldrisken och sen är de som godis för folk roll

JayKay vad har hänt med dig, skaffat familj eller? cool

When the flag drops, the Bullshit stops.
JayKay Stockholm
10 april 2012 · 9 Inlägg

haha aa faktiskt wink får barn nu i september. så jag håller mig ifrån snabba bilar, kör snabb hoj istället Suzuki gsxr 1000 05a big_smile smile men visst lockar de att ha busbil igen wink

Audi RS4 "Familjeräser" (2007)
baltis
10 april 2012 · 1 948 Inlägg

AudiZack skrev:

baltis skrev:
R8, om vi hade snackat v10. GT-R är ett tvspel, om än ett väldigt väldigt väldigt snabbt sådant...

Varför inte en 997 turbo? Eller en 996 gt2? Där snackar vi bilar med lite mer stake... Eller en zr01...

Fast det första jag skulle göra om jag hade dom pengarna och var i dina skor skulle vara att byta ut familjeskotern mot nya rxp wink

Min Rxt-x vart stulen så vågar inte köpa en igen pga stöldrisken och sen är de som godis för folk roll

JayKay vad har hänt med dig, skaffat familj eller? cool

Surt hmm tar upp min ur vattnet efter varje gång man åkt så hoppas förhoppningsvis få min snodd tongue Men som sagt, kolla på porsche gt2 också... visst är gt-r en ruskigt snabb och frän bil. Men som någon skrev här ovan... finns alltid någon som ändå kommer åka från dig smile En gt2 tror jag dessutom är mer ekonomiskt.

Sen så handlar det väl inte bara om hur fort det går runt banan... handlar väl egentligen mer om hur roligt det är att fara runt banan?

slowSwede
10 april 2012 · 223 Inlägg

Jo, det är synd att gt-r:en ser lite pojkaktig ut. Hade den varit snygg så hade ditt val varit enkelt.
Har brottats med samma problem, men valde till slut bort gt-r:en för utseendets skull.
GT-R:en har ju ruskigt bra prestanda, på alla håll liksom. Mycket prestanda per krona helt enkelt.
Audin är bra mycket snyggare men R8:an är ingen direkt raket i jämförelse.

De bilar jag funderar på istället ligger mer åt gubbhållet då det är 5-serie eller XFR som hägrar, så ovan kommentar kanske skall tas med en nypa salt wink

BMW 335 (2007)
dasboot
10 april 2012 · 441 Inlägg

Gick förbi en garageuppfart med en r8'a + q7'a i matchande färg och extra allt. Såg inte helt fel ut. smile

Alex_T
10 april 2012 · 150 Inlägg

GTR 2012 större turbo, bättre utformat insug, mer aerodynamisk, lägre vikt, 0-100 km/h 2009 3,5 sek 2012 0-100 km/h 2,8 sek tongue

Volvo 944 (1992)
Volvo S70 T5 "Prinsen" (1998)
AudiZack Living the good Life!
11 april 2012 · 585 Inlägg

Det helt sjuka siffror egentligen! big_smile

When the flag drops, the Bullshit stops.
Memme112
11 april 2012 · 22 Inlägg

Satsa på en RS6a med MTM trim så kan du lasta i hela familjen och dessutom köra ifrån lamborghini osv! Lite jobbigt dock om de kommer en gt-r att race'a mot! wink

Bobzza
12 april 2012 · 273 Inlägg

R8:an är sjukt snygg det är allt jag kan säga

JCH E 942
12 april 2012 · 4 Inlägg

zacke säg till om du kommer och provkör råttan smile

BMW e46 320ci cab "prefacelift" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang