2952
Sök

Är det så svårt att betyg sätt en bil?

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 april 2012
Joppe_Johndeere skrev:
Jag lägger enbart röster på bilar som jag verkligen tycker om och ser bra ut. Och eftersom jag är Volvofantast så lägger jag nästan enbart röster på Volvobilar..

Det finns ju en hel uppsjö av bilar som är snygga som inte har ett volvomärke som säkert förtjänar en röst som jag tittar på, men känner jag inte "vill-ha-begär" i bilen så blir det ingen röst tongue Möjligtvis en kommentar men inte mer än så...

Samma här! big_smile röstar mest på volvos!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

961 Inlägg
14 april 2012
NoFantasy skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
Jag lägger enbart röster på bilar som jag verkligen tycker om och ser bra ut. Och eftersom jag är Volvofantast så lägger jag nästan enbart röster på Volvobilar..

Det finns ju en hel uppsjö av bilar som är snygga som inte har ett volvomärke som säkert förtjänar en röst som jag tittar på, men känner jag inte "vill-ha-begär" i bilen så blir det ingen röst tongue Möjligtvis en kommentar men inte mer än så...

Samma här! big_smile röstar mest på volvos!

mm, samma här smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

123 Inlägg
15 april 2012
Bullet--- skrev:
KBAragger skrev:
fredrikkh skrev:
En annan sak  som JAG iaf stör mig på, är att det inte är krav på kommentar vid röstning av 1stjärna.

Nån jävel som röstat 1 stjärna på min pörr40(744an), utan att kommentera vad som är fel.. stör mig på det nåt förjävligt wink

Nog för att många hatar 740 men bara slänga in en 1a utan att säga nåt är lite smått fjantigt...

???? den var ju skit fin, kanske någon som letade upp en slumpmässig 740 bara för att ge den en etta hmm

Det ÄR  krav att kommentera när man röstar en stjärna, det går inte att rösta utan att ge en kommenter efteråt där det står inom parentes: Motivering till betyget 1. wink

Tydligen inte för jag har inte fått nån kommentar om det iaf smile

Meldem
917 Inlägg
15 april 2012
fredrikkh skrev:
Bullet--- skrev:
KBAragger skrev:
???? den var ju skit fin, kanske någon som letade upp en slumpmässig 740 bara för att ge den en etta hmm

Det ÄR  krav att kommentera när man röstar en stjärna, det går inte att rösta utan att ge en kommenter efteråt där det står inom parentes: Motivering till betyget 1. wink

det är slumpmässigt om man måste ge en motivering till bottenbetyget. Ibland måste man, ibland inte.

Ska vi försöka komma på ett förslag på en lösning som kan uppmuntra folk att rösta?

Personligen händer det att jag glömmer att rösta i 90% av fallen, låter lite konstigt kanske men ofta blir det så att jag är inne på en häftig bil, lägger en kommentar och tänker "aa den va nice, next!".

EDIT: Tänkte föreslå att göra röstmenyn mer synlig, men den är ju precis där bilderna är så.... jag tänker väll helt enkelt inte på att rösta då! ska bli bättre på det i forts då det gör många glada! (Däremot skulle man kanske kunna göra bakgrundsfärgen i röstpanelen röt eller nått?)
Senast redigerat av Marticus (15 april 2012)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 524 Inlägg
15 april 2012
fredrikkh skrev:
Bullet--- skrev:
KBAragger skrev:

Man måste motivera om betyget avviker för mycket ifrån medelbetyget, så förmodligen är inte medelbetyget tillräckligt högt för att man måste motivera smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

123 Inlägg
15 april 2012
trubbelturbo skrev:
fredrikkh skrev:
Bullet--- skrev:

Man måste motivera om betyget avviker för mycket ifrån medelbetyget, så förmodligen är inte medelbetyget tillräckligt högt för att man måste motivera smile

Synd. Skulle va kul att veta vad problemet var, fick ju betyget nån dag efter jag la upp bilen:(

340 Inlägg
16 april 2012
Jag tycker inte att folk ska få särskriva. Men ingen bryr sig för det..

961 Inlägg
16 april 2012
tjompa skrev:

nämen det är ju lite onödigt att påpeka när folk gör sär skrivningar

-danskt ordspråk

123 Inlägg
16 april 2012
tjompa skrev:

http://pichars.org/store/1416_original_CKBN5.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
16 april 2012
Shalle89 skrev:
NoFantasy skrev:
Shalle89 skrev:
Tja.

Jag tycker att folk på garaget har blivit väldigt dåliga på att betyd sätta bilar.

Är det bara jag eller är de så?

Och varför får nästan alla brudar automatiskt 5:or oavsett bil och skick?

på sista frågan är det för att dom tror att dom får ligga. Haha
Eller också så skriver dom bara typ "snygg bil 5p. kolla gärna in min"
För att få uppmärksamhet.

Förövrigt så tycker inte jag att folk är dåliga på att rösta!

Haha, tror oxå att folk tänker så. Men man ska la betyg sätta en bil inte ägaren.
Såg en tjej som hade en 240 som var mer rosthål en bil och den hade typ 4.86! WTF! jag blev så sur så att jag höll på att gå i taket.
Men 12 per har betyd satt min bil på typ 450 besökare. Det är la ganska lågt?Eller e de bara jag som är för känslig?

20935 besökare - 245 röster på 3 bilar. Att få en röst värkar vara långsökt tycker jag.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

961 Inlägg
16 april 2012
fredrikkh skrev:
tjompa skrev:

http://pichars.org/store/1416_original_CKBN5.

http://29.media.tumblr.com/tumblr_m2cb87NXMh1rtcxz1o2_500.png

-danskt ordspråk

1 215 Inlägg
16 april 2012
Hehe jag fattar vad du menar tongue

På svarvN har jag 8604 visningar och 33 röster och jag har väl runt 10 visningar om dagen tongue

Alltså en på 260 som röstar smile men det är väl som ni säger, bilen måste vara värd 4 eller högre för att det ska vara värt att rösta smile

705 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Pavva skrev:

På svarvN har jag 8604 visningar och 33 röster och jag har väl runt 10 visningar om dagen tongue

Alltså en på 260 som röstar smile men det är väl som ni säger, bilen måste vara värd 4 eller högre för att det ska vara värt att rösta smile

Inte min evo tydligen har fått en bra blandning av röster. Tycker att folk e lite löjliga som tar detta inlägget som ett sätt att få uppmärksamhet och ger mig typ en 2 för att jävlas eller så tycker dom det vem vet.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Totalt okunnig
414 Inlägg
17 april 2012
Jag skriver så som det står i min presentation:

En 1:a eller 2:a tar jag som att du inte gillar bilen.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

961 Inlägg
17 april 2012
Shalle89 skrev:
Pavva skrev:

Inte min evo tydligen har fått en bra blandning av röster. Tycker att folk e lite löjliga som tar detta inlägget som ett sätt att få uppmärksamhet och ger mig typ en 2 för att jävlas eller så tycker dom det vem vet.

inte för att jag gillar japsar, men din bil är väll inte ful? tycker den är rätt snygg för att vara en japanare hmm

-danskt ordspråk

705 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
KBAragger skrev:
Shalle89 skrev:
Pavva skrev:

inte för att jag gillar japsar, men din bil är väll inte ful? tycker den är rätt snygg för att vara en japanare hmm

Tackar. Ja jag kan ju inte säga till vad folk ska tycka om. Men ful har jag svårt att tänka mig att folk kan tycka. Att inte alla tycker att det är ett vrålåk kan jag fatta men ful?

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

961 Inlägg
17 april 2012
Shalle89 skrev:
KBAragger skrev:
Shalle89 skrev:

Tackar. Ja jag kan ju inte säga till vad folk ska tycka om. Men ful har jag svårt att tänka mig att folk kan tycka. Att inte alla tycker att det är ett vrålåk kan jag fatta men ful?

nä den ser ju välvårdad ut och det är ju det som är huvudsaken för att inte sätta under 3 hmm det måste nog vara troll

-danskt ordspråk

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
17 april 2012
Är det en gammal volvo runt 80talet eller äldre så får den en automatisk femma av mej. spelar ingen som helst roll hur rostig den är! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

961 Inlägg
17 april 2012
NoFantasy skrev:
Är det en gammal volvo runt 80talet eller äldre så får den en automatisk femma av mej. spelar ingen som helst roll hur rostig den är! big_smile

men gammal volvo är ju ett undantag smile rost gör bara volvon snyggare tongue

-danskt ordspråk

Skaune
19 april 2012
Slopa betygsystemet helt! Kolla mina bilar, har fått massor av 5or... Konstigt egentligen! (Men uppskattas såklar mycket!) Inga av mina bilar håller världsklass. Klart det är kul om nån gillar dom, absolut!

MITT FÖRSLAG: slopa betygen, ge garaget användare möjligheten att bara rösta tumme upp! Lite facebook syndromet ni vet! wink kanske lite tråkigt?

Sök