dumpventil på 740 tic

phoobi
15 september 2006 · 73 Inlägg

hejsan va på en verkstad idag och frågade om dem kunde koppla in en dumpventil på min 740 tic 88. då sa dem att de inte va så bra när den hade lmm. och att de kan bli motor ras m.m. men ja vill ju ha dumpventil så kan man göra nått eller snackar killen bara??

mvh

roppin Calibra Turboo
15 september 2006 · 34 Inlägg

Köp du en öppen dumpventil och instalera och se glad ut, finns hur många som hellst som kör med det även med lmm.

t'nk på att köpa en dubbelkolvs dom funkar bäst.

en FORGE eller hks ssqv eller liknande funkar kanon på din bil.

Köp en opel bli belåten och låt dom andra se den bakre reggplåten ;)
_JonssoN_
15 september 2006 · 22 Inlägg

jag har då kört me öppen dump på min 740 me llm i 3 år och har aldrig bytt ut den. det är värre att ha ett dåligt öppe luftfilter än en öppen dump.

så det är bara att handla

Opel Ascona B "rallycross" (1977)
Xoff Volvo tönt... =)
15 september 2006 · 2 344 Inlägg

den öppna dumpen skadar väll inte LMM? men däremot går ju bilen lite kasst på tomgång... risken finns... men det e ju skillnad på luft masse å luft mängd... vilken har du?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
NightblizZ
15 september 2006 · 284 Inlägg

min bil går kasst på tomgång med öppen dump , men de är pga att fjädern i dumpen är för svag så den öppnar o stänger lite då o då.. men de är enkelt fixat

phoobi
19 september 2006 · 73 Inlägg

hejsan ja har luftmassemätare men kan nåra fler svara?? mvh

scepter
19 september 2006 · 7 Inlägg

både ja och brorsan kör med öppen dump och vi har alldrig haft några problem

Funkar den? Pilla inte.
Funkar den inte? Har du pillat?
Skyll dig själv, Dum fan.
lagerknack Avstängd
19 september 2006 · 70 Inlägg

phoobi skrev:
hejsan ja har luftmassemätare men kan nåra fler svara?? mvh

hejsan köp en örren ventil men ingen med membran i utan en kolv dump de är nog de bästa min kompis har en audi tq och den gick skit med membran dump sen fick han låna min kolvdump med tratt då gick de skit fint och dumpa som fan mä...hehe

gör som ford köp volvo
phoobi
20 september 2006 · 73 Inlägg

kan nån skicka bilder på en membran dump och en kolv dump då? vet ej skillnad m.m. mvh

precision
20 september 2006 · 2 652 Inlägg

jag kan lägga upp en bild på min sida på en membren dump . Pm så lägger jag upp den

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang