2967
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

14 376 Inlägg
15 januari 2013
gamlingen skrev:
VolvoCoffe skrev:
gamlingen skrev:

Och då klarar man allt ?

Nä det hjälper inte. därför kan man se många nya bilar i dikena för dom kan inte föra bilen.

Precis,, ,bil ska man LÄRA sej att köra, men tyvärr tror många at dom kan när uppkörningen är avklarad.

....eller när det finns mycket hjälpmedel i bilen med en massa bokstäver.

/Benny

5 198 Inlägg
15 januari 2013
VolvoCoffe skrev:
Ksj skrev:
VolvoCoffe skrev:

Ja man blir säkert jättebländad av någon som ligger bakom en med dimljus på i dagsljus. för fan.

Det kan man absolut bli om den bakom har "lysa åt h-e"-inställning på ljusen.

Då får du kanske sluta titta på bilar du har bakom dig som har dimljus på, så slipper du kanske gnälla.

Då kan väl ägaren av den bländande bilen se till att inställningarna är rätt

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 januari 2013
gamlingen skrev:
VolvoCoffe skrev:
gamlingen skrev:

Och då klarar man allt ?

Nä det hjälper inte. därför kan man se många nya bilar i dikena för dom kan inte föra bilen.

Precis,, ,bil ska man LÄRA sej att köra, men tyvärr tror många at dom kan när uppkörningen är avklarad.

man lärde sig mycket mer effter man fick kortet för 10 år sen.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

5 198 Inlägg
15 januari 2013
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:
VolvoCoffe skrev:

/Benny

Det är för mycket bokstäver i bilarna numer.. när jag börja med bilkörning så hade man inte ens vinterdäck på bilarna.. det funka ändå,, varför ,, jo man anpassade sej, vilket många inte vet vad det är för ord.
Senast redigerat av gamlingen (15 januari 2013)

14 376 Inlägg
15 januari 2013
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:

det är för mycket bokstäver i bilarna numer.. när jag börja med bilkörning så hade man inte ens vinterdäck på bilarna.. det funka ändå,, varför ,, jo man anpassade sej, vilket många inte vet vad det är för ord.

/Benny

Lite så var det för mig oxå, jag tog körkort 1974.

/Benny

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
15 januari 2013
Det är ju bara att läsa här på Garaget.org hur man ska köra bil? roll
VolvoCoffe skrev:

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

5 198 Inlägg
15 januari 2013
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:
Vettemannen skrev:

det är för mycket bokstäver i bilarna numer.. när jag börja med bilkörning så hade man inte ens vinterdäck på bilarna.. det funka ändå,, varför ,, jo man anpassade sej, vilket många inte vet vad det är för ord.

/Benny

Lite så var det för mig oxå, jag tog körkort 1974.

/Benny

tog mitt -84,,,, aldrig fått en bot...

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 januari 2013
Swedenrockers skrev:
Det är ju bara att läsa här på Garaget.org hur man ska köra bil? roll
VolvoCoffe skrev:

haha ja eller hur.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Better than God \o/
1 886 Inlägg
15 januari 2013
gamlingen skrev:
MrTurbo skrev:
Swedenrockers skrev:
Så en ny Volvo eller BMW eller andra gamla bilar med slitna vinterdäck är inte trafikfarliga?
Då vet vi....

De nyare har ofta ABS, TCS etc samt ingen 19åring bakom ratten. ;-)

Och då klarar man allt ?

Det där är hjälpmedel, tror du verkligen inte 20 år på vägarna ger någon typ ERFARENHET! Till att börja med att inte försätta sig i riskfyllda situationer?  Allvarligt.... roll

Vet själv hur det var att vara ung på vägarna, man var så jäkla bäst, duktig och GRYM på att köra bil. Nu 10+ år senare inser jag hur fel man hade. Yngre bilförares försäkringspremier avspeglar det rätt bra...  wink
(observera att jag på 20 år inte kraschat en enda bil dessutom)

Vet att jag trampar på ömma tår, Been there, done that så ta inte illa upp.
Senast redigerat av MrTurbo (15 januari 2013)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
15 januari 2013
Vettemannen skrev:

Samma här, inga hjälpmedel ingen lag på vinterdäck. Man fick fixa det ändå.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 751 Inlägg
15 januari 2013
Att folk aldrig lär sig blinka i det här landet.

Who Djaa bless no man curse

Pim_Pim
15 januari 2013
DasAuto skrev:
Att folk aldrig lär sig blinka i det här landet.

Blinkers är ju tillval. lol

43 Inlägg
15 januari 2013
Hujeeeda mig. Detta inlägget kan bli långt, jobbar med vägarbeten och ser en hel del.

Skyltvagn i vanliga körfältet+ piltavla mot motsatta körfältet => Du ska köra på fel sida av vägen idiot.   Du är mycket välkommen att betala x antal tusen för sönderkörd varm asfalt pga ditt misstag..   Jag hoppas innerligt att du kör upp på den mycket varma asfalten och sabbar dina däck.   

Sen har vi dom som inte riktigt vet vad dessa betyder:

http://berlex.e-line.nu/e-line/images/prod250/11039_1.jpg
Djävligt svår skylt det där asså!  (slumpad ifrån internet)
Vilken sida ska jag tänkas köra på?

http://www.vagmarken.com/wp-content/uploads/c2.png
Ännu en skitsvår skylt.

Sen har vi dom som drar förbi våra arbeten i 80-100 knyck, när där är skyltat för 50.  Prova ni stå och jobba på vägen när en lastbil drar förbi i den farten. Man typ sugs in. sad

Övriga irritationslistan:
Britta och Gunnar 75 bast ska till Ica. 60 km på en 90 väg utan omkörningsmöjligheter. Kiill meeee!
Folk som inte blinkar i rondeller eller inte någonstans överhuvudtaget.
Attityden: "Jag blir odödlig när jag kör något med fyrhjulsdrift alt. statsjeep!"
Håller inte avstånd - Detta löser jag med starta vindrutetorkaren bak, djääävliga bakdimljus och en lättare bromsning. 
Överdrivna fardårar på motorvägen. Gärna med mobilen i örat + barn där bak. Sure, jag gnäller inte på 140 km/h, men förhelvete dina barn. sad

Dom som verkligen inte kan fickparkera - Varför bosätter ni er i stan då? Bor på en smal enkelriktad gata med parkering hela vägen, men ack, jag tror nog att alla framförvarande bilar är farliga och vägkanten börjar bita på mina fälgar så fort jag är närmre än 20 cm.  Gasch.

Tillägg till ovanstående: Dom som inte kan ta sig ur en normal fickparkeringsruta . => Min bil har ett fiiiiint märke på höger bak...

Sen vill jag bara be i förhand och ursäkt för mina låga 100 - 110km/h på motorvägen.  Mitt avgassystem är lite knepigt just nu och man blir totaldöv om man ligger över 115km/h. sad

57 Inlägg
15 januari 2013
gamlingen skrev:
vad en del inte fattar i trafiken är att alla har olika uppfattning om väglaget, ,därför alla olika hastigheter och försiktighetsgrader,samt att vissa bilar verkar *halkigare* än andra.

Detta är något jag anser håller på att bli ett väldigt stort problem under hala vägförhållanden. Kör vanligtvis min miata vilket har några egenskaper som jag tycker är väldigt viktiga på halt väglag. Den förmedlar känslan av underlaget väldigt bra samtidigt som den är lättkontrollerad och man vet precis var man har bilen.

När jag sedan byter till en V.60 årsmodell 12 märker man inte alls av hur halt det faktiskt är, tills man måste bromsa! När det börjar spinna eller sladda så blinkar det en knappt märkbar lampa på instrumentpanelen men bortsett från det är systemen så exakta att sladdar och hjulspinn kan passera nästintill obemärkt, dessutom blir man lätt fartblind i dessa bilar och att köra i 50km/h känns som krypkörning.

Blir alltid riktigt imponerad över hur bra systemen fungerar samtidigt som jag inser att ovana förare inte har ha en aning om att bromssträckan är x antal gånger längre.

41 Inlägg
15 januari 2013
E18, nära norska gränsen! , kör lungt och fint för de var rätt så halkigt, då ser jag (efter en kurva ) en bil (norskreg) som står med varningsblinkerts halvägs ut på vägen . Snäll som man är så stannar man å frågar om han vill ha hjälp å bogsera bilen 200 m bort till en p ficka . Fick till svar . Nej ska bara röka ja ... Jävla idiot sa ja å körde upp rutan och åkte vidare . Hur pantad kan man bli !

14 376 Inlägg
15 januari 2013
Audi90coupe skrev:
E18, nära norska gränsen! , kör lungt och fint för de var rätt så halkigt, då ser jag (efter en kurva ) en bil (norskreg) som står med varningsblinkerts halvägs ut på vägen . Snäll som man är så stannar man å frågar om han vill ha hjälp å bogsera bilen 200 m bort till en p ficka . Fick till svar . Nej ska bara röka ja ... Jävla idiot sa ja å körde upp rutan och åkte vidare . Hur pantad kan man bli !

Det låter som en Norgehistoria detta. Är det alltså sant?

/Benny

Forummoderator
26 484 Inlägg
15 januari 2013
Vettemannen skrev:
Audi90coupe skrev:

/Benny

Snälla säg att det inte är sant?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

41 Inlägg
15 januari 2013
Vettemannen skrev:
Audi90coupe skrev:

/Benny

Tyvärr ja de e sant hmm kan ju tillägga att de inte bara är norskreg men oftast . Är med å bygger om köpcentret i "stora" töcksfors å man får se nått roligt varje dag:)
Senast redigerat av Audi90coupe (15 januari 2013)

2 266 Inlägg
16 januari 2013
Elipowe skrev:
Hujeeeda mig. Detta inlägget kan bli långt, jobbar med vägarbeten och ser en hel del.

Skyltvagn i vanliga körfältet+ piltavla mot motsatta körfältet => Du ska köra på fel sida av vägen idiot.   Du är mycket välkommen att betala x antal tusen för sönderkörd varm asfalt pga ditt misstag..   Jag hoppas innerligt att du kör upp på den mycket varma asfalten och sabbar dina däck.   

Sen har vi dom som inte riktigt vet vad dessa betyder:

http://berlex.e-line.nu/e-line/images/p … 1039_1.jpg
Djävligt svår skylt det där asså!  (slumpad ifrån internet)
Vilken sida ska jag tänkas köra på?

http://www.vagmarken.com/wp-content/uploads/c2.png
Ännu en skitsvår skylt.

Sen har vi dom som drar förbi våra arbeten i 80-100 knyck, när där är skyltat för 50.  Prova ni stå och jobba på vägen när en lastbil drar förbi i den farten. Man typ sugs in. sad

Övriga irritationslistan:
Britta och Gunnar 75 bast ska till Ica. 60 km på en 90 väg utan omkörningsmöjligheter. Kiill meeee!
Folk som inte blinkar i rondeller eller inte någonstans överhuvudtaget.
Attityden: "Jag blir odödlig när jag kör något med fyrhjulsdrift alt. statsjeep!"
Håller inte avstånd - Detta löser jag med starta vindrutetorkaren bak, djääävliga bakdimljus och en lättare bromsning. 
Överdrivna fardårar på motorvägen. Gärna med mobilen i örat + barn där bak. Sure, jag gnäller inte på 140 km/h, men förhelvete dina barn. sad

Dom som verkligen inte kan fickparkera - Varför bosätter ni er i stan då? Bor på en smal enkelriktad gata med parkering hela vägen, men ack, jag tror nog att alla framförvarande bilar är farliga och vägkanten börjar bita på mina fälgar så fort jag är närmre än 20 cm.  Gasch.

Tillägg till ovanstående: Dom som inte kan ta sig ur en normal fickparkeringsruta . => Min bil har ett fiiiiint märke på höger bak...

Sen vill jag bara be i förhand och ursäkt för mina låga 100 - 110km/h på motorvägen.  Mitt avgassystem är lite knepigt just nu och man blir totaldöv om man ligger över 115km/h. sad

Till höger om den serganten ska man åka..

svetsdiff !!!

Evildan
16 januari 2013
Baeckomberga skrev:
Oförmågan att använda körriktningsvisare, något som blir allt vanligare.

Och Fiat Multipla. Ryser och blir illamående när jag ser en.

http://www.xerocamboscreta.com/AutoMultiplaW.gif

Mig veterligen den enda framhjulsdrivna bilen förutom Citroën 2cv som har motorn monterad längre framför strålkastarna än AUDI big_smile

Sök