marwin_of_sweden skrev:
Growe skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Igår kväll var det ganska kraftig snöfall, mycket snömodd på vägen och dålig sikt.
Då kommer jag ifatt en DHL lastbil som ligger 2-4meter bakom en personbil och pressar.
Då blir jag riktigt förbannad!
skulle gissa att samma personbil hade kört om en stund tidigare och i vanlig ordning gått in framför och börja sakta ner.. detta händer mig dagligen med bussen.
även när man åker med polarn i hans trailerdragare..
någon sjukdom dom har måste bara om större fordon och sedan släppa av totalt när dom kommit in framför.
så det är inte alltid som det ser ut.
De spelar ingen roll hur dumt man tycker att person beter sig, det är aldrig försvarbart att riskera livet på en tjej och två barn!
Och dom låg i 73-76km/h gps fart på 70-väg.
Min erfarenhet är att lastbilschaffisar rent generellt har svårt att köra under "max vad som går" så fort det står mer än 50 på skylten. Tror det är någon yrkessjuka det där
Mitt värsta exempel är när jag höll 80 på en 70-sträcka, fick en lastbil i äschlet. Han låg mindre än 5m bakom iaf (mer exakt än så kan jag inte säga). När han tröttnar på att hans "ligga o trycka"-taktik inte fungerar, bestämmer han sig för att köra om...i en kurva. Möte? Självklart, varpå han tycker att "nej jag svänger in här" ....med mig halvägs på släpet. O kör givetvis vidare som om inget hade hänt (och nej, det var inte en utlandsreggad bil)
OM jag någonsin velat slå någon på käften, och verkligen helt bokstavligt talat, i trafiken. Så var det då.
Jag har inget emot yrkestrafikanter. MEN, det finns gott om lastbilschaffisar som inte tänker längre än näsan räcker, speciellt när det gäller avstånd.
Hantverkare kör ju som om det gäller liv eller död när det gäller hastighet ex.vis
(o nej, det gäller inte alla, givetvis inte, men begriper man inte det själv så borde man inte vara på ett forum alls)