3831
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

2 075 Inlägg
13 februari 2013
Mattyyy skrev:
granadadr skrev:
Opelmadness skrev:

Är dom inte ute och kör så ofta så blir det gärna så.. Pratade nyss med en granne som inte är direkt snabb i trafiken.
Men hon är ingen pensionär.

Kör om och sluta klaga. smile Enkelt.

är tyvärr inet alltid så enkelt wink om det är mkt trafik om dem inte flyttar sig,, eller rättare sagt att de inte flyttar sig,,

Eller som i min situation bor på landet så det är 1 filiga vägar nu under vintern då är man fan duktig om man klarar en omkörning wink

Eller så är det andra som kör mitt på vägen och verkar tro det är enfiligt.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2013
Igår kväll var det ganska kraftig snöfall, mycket snömodd på vägen och dålig sikt.
Då kommer jag ifatt en DHL lastbil som ligger 2-4meter bakom en personbil och pressar.
Då blir jag riktigt förbannad!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Fri fart för ett fritt folk!
14 797 Inlägg
13 februari 2013
marwin_of_sweden skrev:
Igår kväll var det ganska kraftig snöfall, mycket snömodd på vägen och dålig sikt.
Då kommer jag ifatt en DHL lastbil som ligger 2-4meter bakom en personbil och pressar.

skulle gissa att samma personbil hade kört om en stund tidigare och i vanlig ordning gått in framför och börja sakta ner.. detta händer mig dagligen med bussen.

även när man åker med polarn i hans trailerdragare..
någon sjukdom dom har måste bara om större fordon och sedan släppa av totalt när dom kommit in framför.

så det är inte alltid som det ser ut.

Kör fort så hinner inget hända...

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
13 februari 2013
Growe skrev:
marwin_of_sweden skrev:

skulle gissa att samma personbil hade kört om en stund tidigare och i vanlig ordning gått in framför och börja sakta ner.. detta händer mig dagligen med bussen.

någon sjukdom dom har måste bara om större fordon och sedan släppa av totalt när dom kommit in framför.

De spelar ingen roll hur dumt man tycker att person beter sig, det är aldrig försvarbart att riskera livet på en tjej och två barn!
Och dom låg i 73-76km/h gps fart på 70-väg.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 februari 2013
marwin_of_sweden skrev:
Growe skrev:
marwin_of_sweden skrev:

De spelar ingen roll hur dumt man tycker att person beter sig, det är aldrig försvarbart att riskera livet på en tjej och två barn!
Och dom låg i 73-76km/h gps fart på 70-väg.

Min erfarenhet är att lastbilschaffisar rent generellt har svårt att köra under "max vad som går" så fort det står mer än 50 på skylten. Tror det är någon yrkessjuka det där

Mitt värsta exempel är när jag höll 80 på en 70-sträcka, fick en lastbil i äschlet. Han låg mindre än 5m bakom iaf (mer exakt än så kan jag inte säga). När han tröttnar på att hans "ligga o trycka"-taktik inte fungerar, bestämmer han sig för att köra om...i en kurva. Möte? Självklart, varpå han tycker att "nej jag svänger in här" ....med mig halvägs på släpet. O kör givetvis vidare som om inget hade hänt (och nej, det var inte en utlandsreggad bil)

OM jag någonsin velat slå någon på käften, och verkligen helt bokstavligt talat, i trafiken. Så var det då.

Jag har inget emot yrkestrafikanter. MEN, det finns gott om lastbilschaffisar som inte tänker längre än näsan räcker, speciellt när det gäller avstånd.

Hantverkare kör ju som om det gäller liv eller död när det gäller hastighet ex.vis

(o nej, det gäller inte alla, givetvis inte, men begriper man inte det själv så borde man inte vara på ett forum alls)
Senast redigerat av it_mutt (13 februari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Truckerwannabe
58 Inlägg
13 februari 2013
Detta "köra om och bromsa" beteendet som vissa skriver om är duktigt irriterande. Jag själv har skärpt till min körning enormt senaste halvåret, såväl hastighetsöverträdelser som att åka på bredden har fått stryka på foten. Det är dock mitt eget val.

Kommer då någon upp bakom och försöker pressa mig att öka så lägger jag mig prick på tillåten på den sträckan.

Detta innebär att jag hindrar så absolut lite som möjligt om det skulle vara någon som är på väg till T.ex sjukan i panik. Förstår mig dock inte på folk som kan ligga en knapp meter bakom mig när jag ligger i laglig hastighet. Just denna gång var det BRED!! tvåfilig väg. så jag går åt sidan och släpper av. Likt förbannat ligger bilen kvar bakom. Så jag fortsätter släppa av. Är nere i 30-35km/h på en 90 väg när bilen bakom äntligen fattar vinken och kör om.

Det om något är ett av dom dummaste exempel jag stött på. Iallafall det mest irriterande

14 376 Inlägg
13 februari 2013
OMRT skrev:
Detta "köra om och bromsa" beteendet som vissa skriver om är duktigt irriterande. Jag själv har skärpt till min körning enormt senaste halvåret, såväl hastighetsöverträdelser som att åka på bredden har fått stryka på foten. Det är dock mitt eget val.

Kommer då någon upp bakom och försöker pressa mig att öka så lägger jag mig prick på tillåten på den sträckan.

Detta innebär att jag hindrar så absolut lite som möjligt om det skulle vara någon som är på väg till T.ex sjukan i panik. Förstår mig dock inte på folk som kan ligga en knapp meter bakom mig när jag ligger i laglig hastighet. Just denna gång var det BRED!! tvåfilig väg. så jag går åt sidan och släpper av. Likt förbannat ligger bilen kvar bakom. Så jag fortsätter släppa av. Är nere i 30-35km/h på en 90 väg när bilen bakom äntligen fattar vinken och kör om.
Det om något är ett av dom dummaste exempel jag stött på. Iallafall det mest irriterande

Jag förstår din frustration!!

/Benny

164 Inlägg
13 februari 2013
men man tycker att det borde gå upp ett ljus när alla kör sakta. jag brukar kolla hur lastbilarna kör. kör dom sakta då är det halt som FAN annars kör dom aldrig sakta

Då ligger du o rejsar med P.R.O för lastbilar ligger alltid runt 80.

Jag kör en Partner som jobb bil, bilen är fan ett av de vingligaste fordomen jag kört. Men trotts detta kan jag köra 100 på 100 sträckor, och det handlar inte om att skryta utan att folk är i allmänhet för rädda i trafiken. Folk klagar oftast på människor som kör för fort men jag skulle nog tro att folk som är rädda i trafiken måste orsaka trafikolyckor lika bra. Jag har en 3mil sträcka till jobbet varav kanske 1,5 som består av motorväg och jag åker hemifrån ungefär vid samma tidpunkt. Och det jag har lärt mig är att folk är rädda för att köra bil om inte solen är framme och det har inte regnat på en vecka typ. Så fort det duggar, är mörkt, snöar, minus grader osv osv så kör de 70-80km/h på 100 sträckor och det roligaste av allt är att de sitter och kör i arslet på varandra istället för att ha större avstånd om de vill köra säkert. Jag kör lika fort med min partner som med A6 Quattro, förutom jag sitter i Audin och är på bushumör.
Den 1,5 milen som är på motorväg består av ca 50% 1-2-1 väg och jag bränner om så många jag kan varje gång jag får tillfälle endast för att visa mupparna att det faktis går att köra snabbare jag vet att jag inte tjänar nåt på det för att jag måste återigen ligga i 70km/h när det blir 1 fil igen. Men det gör mig sjukt frustrerad att sitta i 70 på en 100 sträcka. Dessutom kan dessa tomtar köra på den gamla vägen som går till stan och där är det max 50 om det är så jävla rädda.

Och snacka inte skit om Audi folk för när ni kört av vägen så är det vi som bogserar ut er igen! Vet inte hur många bilar jag fått dra ur diken eller snövallar. Jag kör på med min Quattro, men jag är noga med avståndet då jag vet att frammåt går det alltid med quattro men frågan är sedan när jag ska stanna. Visst man kan alltid ställa frågan "men tänk om det kommer en älg?" Jo tänk om, tänk om jag ligger i laglig hastighet och sitter och smsar eller tänk om jag pillar med radion. När jag ligger och kör som en idiot i snökaoset så är jag fokuserad på en sak och det är vägen!

sthlm

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
13 februari 2013
Har inget emot om någon kör i 70-75 på 80 väg, det är bara att köra om. Men irriterar mig som fan då samma person som nyss körde i 70-75 på enfilig väg, sedan tycker gasen i botten och hjulen nästan trillar av bilfan då man kommer till en dubbelfilig cirkulationsplats, där jag tänkt att fint vill glida om på insidan.
Tur då att man har en turbobil! smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

5 153 Inlägg
13 februari 2013
hatar folk med takbox. just nu är det värsta tiden på året i trafiken här om kring då alla stressade sportlåvsfirare ska upp till fjällen. jag kör oftast lagligt dvs ca 90 på mätaren på 80 väg å dom blir fan galna. kör extra lagligt nu på vintern då dom vart duktiga och salta fram skridsko bana åt oss vilket dom inte alls tänker på när dom kommer med sina passater och volvokombin på dubbfritt. men sen ligger dom lite var stans i dikerna.
förstår inte hur man vågar köra som svin när man sitter med hela familjen i bilen. förstår det inte men å andra sidan är jag under 25 och ung å dum så har kanske inte lärt mig än. ne de är tur det bara är vinter ett halvår åt gången. söndagar åker man småvägar till garaget i alla fall smile då är det stugbytardagar och de är fan farligare å vistas i än trafiken från parken där de vart dans :p där är många pro gubbar med en å annan innanför västen.
sportlåv, posklåv och vasaloppsveckan då gömmer man sig wink eller ja classic car week är ingen höjdare men då går det för sakta istället. jänkare gör ju sällan mera än 70 wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 februari 2013
mb_pucken skrev:
hatar folk med takbox. just nu är det värsta tiden på året i trafiken här om kring då alla stressade sportlåvsfirare ska upp till fjällen. jag kör oftast lagligt dvs ca 90 på mätaren på 80 väg å dom blir fan galna. kör extra lagligt nu på vintern då dom vart duktiga och salta fram skridsko bana åt oss vilket dom inte alls tänker på när dom kommer med sina passater och volvokombin på dubbfritt. men sen ligger dom lite var stans i dikerna.
förstår inte hur man vågar köra som svin när man sitter med hela familjen i bilen. förstår det inte men å andra sidan är jag under 25 och ung å dum så har kanske inte lärt mig än. ne de är tur det bara är vinter ett halvår åt gången. söndagar åker man småvägar till garaget i alla fall smile då är det stugbytardagar och de är fan farligare å vistas i än trafiken från parken där de vart dans :p där är många pro gubbar med en å annan innanför västen.
sportlåv, posklåv och vasaloppsveckan då gömmer man sig wink eller ja classic car week är ingen höjdare men då går det för sakta istället. jänkare gör ju sällan mera än 70 wink

Jag känner igen mig i det du beskriver. Det är ett helvete här nästan året runt med sportlovsfirare från Tokholm som kamikazekör på 70an för att hinna fram till stugan på en eftermiddag som sedan ersätts av jänkemuppar som blåryker, ligger och masar i krypfart och låter och luktar illa på sommaren. Och hela Hedemora är ju felbyggt, man kan ju tro att man kör i rusningstrafik i en större stad om man åker igenom klockan 16. Så mycket trafik som det är då finns det väl inte folk till i byn?

5 153 Inlägg
14 februari 2013
haha :-) ja nog är de lite trafikstockning :-) speciellt vid dalahäst rondellen. jobbar på bilmetro där och bor vid svea parken men åker runt mot statoil osv :-) går snabbare ibland:-)
jo dessa jänkare. fan man blir ju knäpp när man kommer ikapp en karavan.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 532 Inlägg
14 februari 2013
PhR34k skrev:
men man tycker att det borde gå upp ett ljus när alla kör sakta. jag brukar kolla hur lastbilarna kör. kör dom sakta då är det halt som FAN annars kör dom aldrig sakta

Då ligger du o rejsar med P.R.O för lastbilar ligger alltid runt 80.

Jag kör en Partner som jobb bil, bilen är fan ett av de vingligaste fordomen jag kört. Men trotts detta kan jag köra 100 på 100 sträckor, och det handlar inte om att skryta utan att folk är i allmänhet för rädda i trafiken. Folk klagar oftast på människor som kör för fort men jag skulle nog tro att folk som är rädda i trafiken måste orsaka trafikolyckor lika bra. Jag har en 3mil sträcka till jobbet varav kanske 1,5 som består av motorväg och jag åker hemifrån ungefär vid samma tidpunkt. Och det jag har lärt mig är att folk är rädda för att köra bil om inte solen är framme och det har inte regnat på en vecka typ. Så fort det duggar, är mörkt, snöar, minus grader osv osv så kör de 70-80km/h på 100 sträckor och det roligaste av allt är att de sitter och kör i arslet på varandra istället för att ha större avstånd om de vill köra säkert. Jag kör lika fort med min partner som med A6 Quattro, förutom jag sitter i Audin och är på bushumör.
Den 1,5 milen som är på motorväg består av ca 50% 1-2-1 väg och jag bränner om så många jag kan varje gång jag får tillfälle endast för att visa mupparna att det faktis går att köra snabbare jag vet att jag inte tjänar nåt på det för att jag måste återigen ligga i 70km/h när det blir 1 fil igen. Men det gör mig sjukt frustrerad att sitta i 70 på en 100 sträcka. Dessutom kan dessa tomtar köra på den gamla vägen som går till stan och där är det max 50 om det är så jävla rädda.

Och snacka inte skit om Audi folk för när ni kört av vägen så är det vi som bogserar ut er igen! Vet inte hur många bilar jag fått dra ur diken eller snövallar. Jag kör på med min Quattro, men jag är noga med avståndet då jag vet att frammåt går det alltid med quattro men frågan är sedan när jag ska stanna. Visst man kan alltid ställa frågan "men tänk om det kommer en älg?" Jo tänk om, tänk om jag ligger i laglig hastighet och sitter och smsar eller tänk om jag pillar med radion. När jag ligger och kör som en idiot i snökaoset så är jag fokuserad på en sak och det är vägen!

Och när du med din Audi kör fast i en snövall eller ligger i diket så är det jag med min Ford Excursion som får dra loss dig wink
Då jag själv faktiskt till 90% inte kan köra fast med den tongue
Alltid kul att ha 8tons vinch och jordankare om det verkligen skulle krisa wink

19 Inlägg
14 februari 2013
shogun skrev:
http://usdotblog.typepad.com/.a/6a00e551eea4f588340162fc474ba2970d-600wi

Ligger hon o pressar i 180 km/h på den bilden?roll

Men jag håller med, för mycket pillande med telefonen när det körs. Svarar själv sällan i telefonen under körning, smsar är ju stört omöjligt att göra under färd.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
14 februari 2013
Baeckomberga skrev:

Men jag håller med, för mycket pillande med telefonen när det körs. Svarar själv sällan i telefonen under körning, smsar är ju stört omöjligt att göra under färd.

De är en alfa eller nåt med felvänd hastighetsmätare, skit irriterande.

Mazda Über Alles
121 Inlägg
14 februari 2013
såg en xc70 för några år sedan i fjällen som hade åkt i diket, det första jag såg var att däcken ju nästan helt blanka, såg sedan efter det att det var ju sommarhjul på bilen.
Vem faen kör med blanka sommardäck till fjällen!
mb_pucken skrev:

snart på en väg nära dig

14 376 Inlägg
14 februari 2013
fred89 skrev:
såg en xc70 för några år sedan i fjällen som hade åkt i diket, det första jag såg var att däcken ju nästan helt blanka, såg sedan efter det att det var ju sommarhjul på bilen.
mb_pucken skrev:

Idioter gör det!!!!

/Benny

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
14 februari 2013
fred89 skrev:
mb_pucken skrev:

Hallå?! Är ju fyrhjulsdrift på bilen, Då behöver man väl inte ha vinterdäck? roll

Skämt åsido. Men utan bra däck på bilen kvittar det vilken drift man har, i diket hamnar man lätt ändå.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Evildan
14 februari 2013
marwin_of_sweden skrev:
Baeckomberga skrev:

De är en alfa eller nåt med felvänd hastighetsmätare, skit irriterande.

Inte ngn ALFA, det är en högerstyrd MB C-klass W202, bilden är spegelvänd.

Sök