it_mutt skrev:
Igår igen, hemfärd "förbi" (E4:an) sthlm.
Det är tre finfina filer södergående riktning. Jag ligger längst till höger, i min värld; "slöfilen". Ligger 5km/h över hastighetsgränsen enligt mätaren.
Kastar en blick i backspegeln och ser att det kommer en vit mindre skåpbil utav bara f*n. "Nåja, han kör väl om" tänker jag, och tittar även i backspegeln i de andra två filerna; fritt på bilar.
Men -icke-. Idiotfaenskapet lägger sig "snälla, skänk lite spolarvätska till en fattig människa"-nära, jag tittar igen i sidospegeln, jodå, fortfarande fritt o fint i båda de andra filerna till vänster om oss. Vad gör människan då? Vad GÖR människan då?!
Självfallet, börjar blinka som en galning med helljuset. Varpå jag tröttnar, släpper gasen, sjunker ner till 55km/h, först DÅ behagar föraren köra om...och tutar på mig givetvis.
Seriöst. Om någon ligger i högerfilen/slöfilen, 5km/h över skyltad hastighet, eller om så ens i skyltad hastighet och man kommer ikapp denna person "fort som faen", förväntar man verkligen att han ska flytta på sig/gasa på då? När det är fritt i de andra två filerna?!
Och nej, personen ifråga svängde inte heller av på nästa avfart