2150
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 april 2013
Folk som ska svänga vänster men lägger sigg mitt i den högra körbanan trots att utrymme finns och inga mötande bilar...

Eller som igår. Vägen är drygt 10 meter bred och bilen framför ska svänga vänster men får vänta på mötande bilar. Men de fanns dock utrymme för mig att köra förbi så jag glider upp jämsides och då tar denna person ut svängen rejält genom att svänga höger vilket gör att ja får väja upp på trottoaren... Sen upptäckte hon mig och och va jätteförvånad.
IDIOT!!!

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 april 2013
trubbelturbo skrev:
Thunderbird88 skrev:
OpelP1 skrev:
Jag har märkt att om man kör en större bil, eller en veteranbil så MÅSTE folk förbi oavsett hur fort man kör.
När dom sedan kört förbi så kör dom ofta långsammare än jag gjorde när dom låg efter mig.

Någon som har några intressanta teorier om detta?  big_smile

Fast jag är istället en sån som avskyr små bilar. Jag kan inte ligga bakom en, det är fysiskt omöjligt. En vanlig svensson bil är bara en bil, men en liten Micra eller en liten Toyota går verkligen inte big_smile
Kalla mig dum i huvudet men jag avskyr dom bilarna så mycket att det inte ens går att ligga bakom dom lol

Jag blev omkörd av en Kia Pride en gång, fan va sur jag blev haha! big_smile

Hahaha i-lands problem! lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

5 853 Inlägg
5 april 2013
mopar300 skrev:
det är väl härligt när folk kör om en och plötsligt skall dom svänga.....
eller när en del kör med tanke-verksamhet i rondeller.
el dom som kommer ut som nya på motorväg snabbt å sedan sänker farten....
el som den jag låg bakom på 2+1 väg han ökade när det blev två-filig och sänkte då det blir en-filig..körde då lastbil med släp..och det e fasiken inte lätt då att köra om när den e full-lastad...

Det är ju en klassiker med folk som ligger 80-90 på enfiligt efter E4an och när det blir tvåfiligt ökar till 110, fyfan vad less man blir på såna i trafiken mad
Måste vara ännu värre med lastbil när det är så gott som omöjligt att köra om sådana trafikanter.

Avstängd
10 388 Inlägg
5 april 2013
Caffe skrev:
OpelP1 skrev:
Jag har märkt att om man kör en större bil, eller en veteranbil så MÅSTE folk förbi oavsett hur fort man kör.
När dom sedan kört förbi så kör dom ofta långsammare än jag gjorde när dom låg efter mig.

Jag tror folk antar att en viss bil(typ) kör på ett visst sätt och då stänger av tankeverksamheten. Exempelvis skall alltid folk om lastbilarna på 2-till-1-vägen jag pendlar på. Det spelar ingen roll om det är en drogad polack som pressar trucken till max och ligger 100+ på 90-vägen. ALLA inklusive Agda ska om, inte för att de kör fortare själva utan för att de fått för sig att lastbilar brukar vara långsamma och då helt saknar förmåga att avgöra om just denna lastbil kör fort eller långsamt. När de sedan kommit om inser de att "oj då, nu går det fort" och bromsar...

Det där kan dock handla om att folk helt enkelt inte tycker om att ligga bakom lastbilen. Inte för att den inte kör på så det räcker, utan för att de helt enkelt inte "tycker om" att ligga bakom den (sen om det har att göra med att de får sämre koll på vad som händer längre fram eller liknande, det vet jag inte)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Lastbilschaffis
40 Inlägg
5 april 2013
simlar skrev:
mopar300 skrev:
det är väl härligt när folk kör om en och plötsligt skall dom svänga.....
eller när en del kör med tanke-verksamhet i rondeller.
el dom som kommer ut som nya på motorväg snabbt å sedan sänker farten....
el som den jag låg bakom på 2+1 väg han ökade när det blev två-filig och sänkte då det blir en-filig..körde då lastbil med släp..och det e fasiken inte lätt då att köra om när den e full-lastad...

Det är ju en klassiker med folk som ligger 80-90 på enfiligt efter E4an och när det blir tvåfiligt ökar till 110, fyfan vad less man blir på såna i trafiken mad
Måste vara ännu värre med lastbil när det är så gott som omöjligt att köra om sådana trafikanter.

känner igen dessa idioter så väl.
körde lastbil på natten för några år sedan.
på en 2+1 väg kör en bil med husvagn om när jag ligger i mina 90, när vägen övergick i 1 fil kröp den gulliga lilla idioten till till 75-80km/h och när jag väl gör omkörningsförsök i vänsterfilen och är i höjd med förardörren, då passar han på att öka igen för att seda upprepa detta ca 7 gånger trots tutande och helljusblinkande.

Hade sån lust att bara köra in i husvagnen denna gång.

Allt under 4 liter är startmotorer

5 152 Inlägg
5 april 2013
it_mutt skrev:
Caffe skrev:
OpelP1 skrev:

Jag tror folk antar att en viss bil(typ) kör på ett visst sätt och då stänger av tankeverksamheten. Exempelvis skall alltid folk om lastbilarna på 2-till-1-vägen jag pendlar på. Det spelar ingen roll om det är en drogad polack som pressar trucken till max och ligger 100+ på 90-vägen. ALLA inklusive Agda ska om, inte för att de kör fortare själva utan för att de fått för sig att lastbilar brukar vara långsamma och då helt saknar förmåga att avgöra om just denna lastbil kör fort eller långsamt. När de sedan kommit om inser de att "oj då, nu går det fort" och bromsar...

Det där kan dock handla om att folk helt enkelt inte tycker om att ligga bakom lastbilen. Inte för att den inte kör på så det räcker, utan för att de helt enkelt inte "tycker om" att ligga bakom den (sen om det har att göra med att de får sämre koll på vad som händer längre fram eller liknande, det vet jag inte)

jag ligger sällan kvar bakom lastbilar, husvagnar m.m. just för man inte ser ett skit av vägen. på en vanlig bil håller man avstånd och har bra sikt men köra bil bakom en vägg gillar ja inte smile men kör jag om en husvagn eller släp på ser ja till att ge denne ett bra avstånd till min och inte vars i vägen smile lastbilar kan jag ligga i samma hastighet eller högre mot innan ja körde om. håller lastbilen 90 på min mätare så kan ja köra 90 framför med så den inte kommer i kapp.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 656 Inlägg
5 april 2013
mb_pucken skrev:
it_mutt skrev:
Caffe skrev:

jag ligger sällan kvar bakom lastbilar, husvagnar m.m. just för man inte ser ett skit av vägen. på en vanlig bil håller man avstånd och har bra sikt men köra bil bakom en vägg gillar ja inte smile men kör jag om en husvagn eller släp på ser ja till att ge denne ett bra avstånd till min och inte vars i vägen smile lastbilar kan jag ligga i samma hastighet eller högre mot innan ja körde om. håller lastbilen 90 på min mätare så kan ja köra 90 framför med så den inte kommer i kapp.

jag brukar slå av lite på takten dom får bara köra i 800 ändå

809 Inlägg
5 april 2013
ekelund88 skrev:
mb_pucken skrev:
it_mutt skrev:

fan får man köra så fort med lastbil? haha ja man får ju bara köra 80 med släp men sällan det hålls utan att dom ligger i 90, sen att ligga framför och slöa bara för att dom "inte" får köra mer än 80 är ju bara löjligt.

2 656 Inlägg
5 april 2013
744GLT skrev:
ekelund88 skrev:
mb_pucken skrev:

fan får man köra så fort med lastbil? haha ja man får ju bara köra 80 med släp men sällan det hålls utan att dom ligger i 90, sen att ligga framför och slöa bara för att dom "inte" får köra mer än 80 är ju bara löjligt.

hahahha va jag skrattar åt mig sj nu hahahahha big_smile

1 436 Inlägg
5 april 2013
it_mutt skrev:
Caffe skrev:
OpelP1 skrev:

Gillar inte heller "väggen", men tycker att kör man om ska man fan inte sakta in.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

5 152 Inlägg
5 april 2013
ekelund88 skrev:
mb_pucken skrev:
it_mutt skrev:

tänk på att en hastighetsmätare i en lastbil är jävligt exakt och välkalibrerad gämfört med en i en personbil wink en vanlig mätare i en bil brukar visa ca 10kmh för mycket. märks när man åker med gps att lastbilar håller väldigt nära 80 medans ens egen mätare visar 90 och gpsen 80 wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

13 Inlägg
5 april 2013
Folk som kör om på motorväg och sen ska tillbaka in i högerfilen så snart det bara är möjligt trots tom väg.
Särskilt aktuellt på våren när det sprutar grus upp på min stackars front. Ligg kvar i vänsterfilen ett tag tack!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 373 Inlägg
5 april 2013
BOFH skrev:
Folk som kör om på motorväg och sen ska tillbaka in i högerfilen så snart det bara är möjligt trots tom väg.
Särskilt aktuellt på våren när det sprutar grus upp på min stackars front. Ligg kvar i vänsterfilen ett tag tack!

Håller med dig!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 488 Inlägg
5 april 2013
Thunderbird88 skrev:
trubbelturbo skrev:
Thunderbird88 skrev:

Fast jag är istället en sån som avskyr små bilar. Jag kan inte ligga bakom en, det är fysiskt omöjligt. En vanlig svensson bil är bara en bil, men en liten Micra eller en liten Toyota går verkligen inte big_smile
Kalla mig dum i huvudet men jag avskyr dom bilarna så mycket att det inte ens går att ligga bakom dom lol

vad är en Kia pride?????? wink wink wink

Avstängd
10 388 Inlägg
5 april 2013
mb_pucken skrev:
ekelund88 skrev:
mb_pucken skrev:

tänk på att en hastighetsmätare i en lastbil är jävligt exakt och välkalibrerad gämfört med en i en personbil wink en vanlig mätare i en bil brukar visa ca 10kmh för mycket. märks när man åker med gps att lastbilar håller väldigt nära 80 medans ens egen mätare visar 90 och gpsen 80 wink

Det är inte många bilar, enligt min erfarenhet, som felar 10km/h vid de hastigheterna. 5km/h är väl mer normalt skulle jag säga. A3:an felar den 2km/h ungefär upp till 100km/h (i enlighet med gps:en)

Det ursäktar iofs inte att en del (viktig del av meningen, så läs den igen) lastbilschaffisar trots det ska envisas med att ligga 2m bakom när det går i 80km/h enligt mätaren, på 70-väg

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 524 Inlägg
5 april 2013
granadadr skrev:
Thunderbird88 skrev:
trubbelturbo skrev:

Detta är en Kia Pride, visst är den läcker? wink
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/Old_Kia_Pride_at_Havenstreet_Farm.JPG
Senast redigerat av trubbelturbo (5 april 2013)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

1 160 Inlägg
5 april 2013
nä mazda121

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 april 2013
trubbelturbo skrev:
granadadr skrev:
Thunderbird88 skrev:

Detta är en Kia Pride, visst är den läcker? wink
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … t_Farm.JPG

Fan vad pimp! cool

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 705 Inlägg
5 april 2013
it_mutt skrev:
Det är inte många bilar, enligt min erfarenhet, som felar 10km/h vid de hastigheterna. 5km/h är väl mer normalt skulle jag säga. A3:an felar den 2km/h ungefär upp till 100km/h (i enlighet med gps:en)

Läste någonstans att moderna bilar är byggda så att dom visar ca 8% under verklig hastighet.
Kan givetvis variera lite beroende på om man har eftermarknadsfälgar/däck, sommar/vinterhjul, samt självklart också beroende på tillverkare/modell.

Detta innebär att visar mätaren 100km/h så går det i strax över 90km/h egentligen, siffror som jag av egen erfarenhet finner väldigt sannolika då jag själv ofta kör med GPS'n igång och ser att väldigt många ligger ca 10% under tillåten maxhastighet oavsett väglag.

Sök