Jag stör mig på dom som inte blinkar när de ska svänga. Rätt störande när man står vid en korsning och får vänta på att en bil ska köra förbi så att jag kan köra ut, men så svänger bilen in på den väg jag kommer ifrån utan att blinka. Känns som att det oftast är de nyare/större bilarna som aldrig blinkar. "Jag har en ny/stor bil så jag gör vad jag vill och behöver inte blinka", eller så väljer bilföretagen helt enkelt att skita i att montera blinkers på dessa bilar då de ändå aldrig verkar användas..
Eller när det är många bilar i rad på t.ex en 50-väg i nån ort när bilen framför en helt plötsligt slänger sig på bromsen för att sen svänga utan att blinka. Tycker det händer rätt så ofta, och för ett tag sen så var det en dag med en massa "idioter" ute på vägen som gjorde en massa fel, så när detta hände så valde jag att slänga mig på tutan och gav honom fingret. Vilket han då såg och vände om och körde efter mig en bra bit med en massa blinkande med helljuset..
Sen en grej på dessa 2-1 vägar. Om det t.ex är 100km/h som gäller så stör jag mig på dom som envisas med att köra i 90 när det är 1-filigt och så fort de närmar sig 2-filigt så gasar dom på allt va dom kan för att sen sakta ner till 90 när det är en 1-filigt igen. Drygt när man ska köra om och tvingas gasa på ännu mer bara för att ta sig förbi..
Kanske en småsak, men stör mig ganska mycket på de som envisas med att ALLTID ligga 10km/h under gällande hastighet. Aldrig fattat varför. Är det 100 så är det ju 100 som gäller och inte 90.. Hade dom velat att vi ska köra i 90 där istället så hade dom ju satt 90 på den sträckan.. Minns på uppkörningen att han också gnällde på mig för att jag körde för "fort" då jag höll 70 på 70-väg, 90 på 90-väg osv.
Är väl egentligen ganska mycket man stör sig på i trafiken och oftast är det ju de minsta småsakerna man stör sig på mest.