2691
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
19 juni 2013
AD_ skrev:
P-K skrev:
Vettemannen skrev:

Jag förmodar att ni hade övningskörningsskylt och då kan man allt visa lite extra hänsyn eftersom det är nybörjare det är frågan om. Sådant kommer du att råka ut för tusentals gånger under din aktiva bilkörningstid så tyvärr är det bara att vänja sig....tyvärr.

/Benny

ja, det var det. har dock kört länge ock ofta ock morsan sitter bara med utan att prata så jag kör ju i stort sett som jag kommer göra med kortet sen wink

men helt ärligt. har folk verkligen SÅ bråttom så att dem kör såhär? är ju helt sjukt hur vissa trattar tänker..

sen har dem mage att skrika på försäkringsbolaget att självriskewn är hög när dem sitter i vänstersidan på en nyare bil..

Det är inte det att de har bråttom. Grejen är att det sitter en övningskörningsskylt på bilen och då "måste man" naturligtvis hetsa denne. Enbart för att tvinga fram ett/flera misstag och ha lite roligt åt. Personen i fråga har säkerligen blivit behandlad likadant vid sin övningskörning. Dvs. lite "Payback time" cool

Jag personligen ser ingen vits med att hetsa en övningskörare. (Vet precis hur jobbigt det var att bli hetsad) De får köra i sin takt. Passar det inte mig, väntar jag på ett BRA och SÄKERT tillfälle att köra om snabbt och smidigt på smile

På tal om övningskörningsskyltar. När jag övningskörde så gled jag om en gubbe (han höll 55-60) vid dubbelfilig 70-väg i laglig fart. Tog inte lång stund innan gubben körde om och la sig framför och börja söla i 55-60...
Jag glider om igen i laglig fart. Samma visa igen. Tror han höll på så 3-4 gånger innan han tog av vägen.
Är det pinsamt att bli omkörd av en övningskörare kan man ju åtminstone börja med att hålla laglig fart...

haha tror faktiskt inte det för han såg inte speciellt glad ut där i backspegeln.. smile

ja fy fan. likadant som när jag höll kanske 100 på 80-väg. ser en övningskörare framför och bromsar ner. det är inget tillfälle att köra om. denne pendlar mellan 50-100 allt mellan tiden går. tillslut kör jag om och då fick jag fingret av morsan i bilen haha big_smile att det finns sånt här gör att jag blir mer ock mer sugen på att ta tåget om jag ska någonstans..

Stil>Funktion

16 Inlägg
19 juni 2013
Jag körde aldrig med övningskörs skylten på när jag skulle ta kortet pga av att folk ska börja köra om o ha sig trots att man töjde lite på hastighetsreglerna... host roll men största andledningen var för att man var lat och inte orkade sätta upp den där magnetskylten... trillade juh av hela tiden! mad

Påstängd
1 197 Inlägg
19 juni 2013
Turbo92 skrev:
Jag körde aldrig med övningskörs skylten på när jag skulle ta kortet pga av att folk ska börja köra om o ha sig trots att man töjde lite på hastighetsreglerna... host roll men största andledningen var för att man var lat och inte orkade sätta upp den där magnetskylten... trillade juh av hela tiden! mad

Haha samma här, körde med den ungefär 5 gånger i början, tappade den en gång eller två och sen fick den ligga bak i bilen. big_smile

Och ja jag skrev någon sida tillbaka, folk som ska ligga så nära dom bara kan bakom en, även fast jag alltid håller minst hastighetsbegränsningen.

16 Inlägg
19 juni 2013
De värsta jag vet är cyklister! Vet inte hur många gånger dem bara cyklar rätt ut framför en utan att titta sig för när de korsar gatan! FYLE!mad
Samt Folk som kör ut mitt framför en i en korsning och inte accelerar upp... mad har man så pass bråttom att man måste köra ut framför bilen till höger så GAAASA DÅ IDIOT!!!!!

198 Inlägg
19 juni 2013
Turbo92 skrev:
Samt Folk som kör ut mitt framför en i en korsning och inte accelerar upp... mad har man så pass bråttom att man måste köra ut framför bilen till höger så GAAASA DÅ IDIOT!!!!!

Såg en film... en rolig film... Adam Sandler och Jack Nicholson... sjöng i bilen
"im so pretty, so damn pretty..."

prova när det händer, det lättar lite lite på stämmningen hehe wink

skämtosido, håller helt med! ibland.... känner jag verkligen, en front kostar inte så mycket så, varför inte bara... tongue
men sen kommer förnuftet tillbaka smile

1 171 Inlägg
19 juni 2013
Folk som alltid måste stå och vänta utanför entrén till affären i vägen rakt över övergångsstället, trots att det finns hur mycket lediga parkeringar som helst.

5 152 Inlägg
19 juni 2013
Har märkt en störande trend här i stan bland gående killar. Dom kliver rakt ut där dom känner för det och går och ser tuffa ut, ser ut att tänka jag är tuffare än dig för du bromsar.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Avstängd
10 388 Inlägg
19 juni 2013
mb_pucken skrev:
Har märkt en störande trend här i stan bland gående killar. Dom kliver rakt ut där dom känner för det och går och ser tuffa ut, ser ut att tänka jag är tuffare än dig för du bromsar.

Ja, det går ju bra...tills någon inte hinner bromsa...

- - - - - -

Folk som envisas med att stå, och bara stå, precis vid övergångsställen. Inte för att gå över, utan för att stå o prata i mobilen eller stå och prata med andra personer. Va faen, det behöver man väl inte göra ½m från övergångsstället!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

<<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
306 Inlägg
19 juni 2013
Folk som inte vet vad högerregeln innebär är väldigt irriterande.Kommer jag fram emot en korsning där signaler,stopplikt eller väjningsplikt saknas så fick iaf jag lära mig att då gäller högerregeln men bilen som kommer från min vänstersida oftast har missat att den väg den bilen färdas på INTE är huvudled och vad gäller då?.Jo,högerregeln.Här där jag bor har vi en perfekt "högeregelnkorsning" som jag kommer fram till nästan dagligen och jag har ju företräde emot bilen som kommer från min vänstersida så jag brukar rulla fram emot korsningen och köra ut men vad gör bilen som kommer från min vänstersida då?.Tutar och gestikulerar precis som att dom har företräde för att dom kör på en större väg men när dom körde in på den vägen missa dom att den vägen inte är huvudled.Vi tar samma korsning en gång till men nu kör jag på den vägen som INTE är huvudled och kommer fram till samma korsning och det kommer en bil från höger och jag stannar men då ser den föraren ut som ett levande frågetecken.Högerregeln är en av dom enklaste regler som finns om man bara fattar vad regeln innebär.Huvudled????...Nej,bra då gäller högeregeln.

Finns en sak till som är irriterande och det är folk som blockerar infarter när dom står vid rödlysen.Vid ett rödlyse här så får det plats två bilar sen kommer en massa rutor (ser ut som ett schackbräde) och det är målat där för att man inte ska stå där när det är rött för man blockerar infarten då men tror ni folk fattar vad rutorna betyder?.Nej,det gör dom garanterat inte.Stod där en eftermiddag på trottoaren och kollade 10 rödlysen och gissa hur många som INTE blockerade infarten när det var rött...2 av 10 så 8 av 10 vet inte vad rutorna i asfalten är till för.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*

mår bäst bakom ratten
89 Inlägg
19 juni 2013
Cyklister: för att dom gärna tar upp halva vägen och håller knappt 25km/h. Oftast råkar man ut för detta på en smal väg med mycket möte + att dom allra flesta skiter i att kliva av cykeln vid övergångsställe och viker ut i all fart dom orkar uppnå utan att se sig för, med mp3 och allt en cyklist möjligen han ha runt skallen för att slippa höra och se omgivningen

Högerregels-fanatiker: Ja jag vet att man ska tillämpa högerregeln, men man ska vell för fan kolla åt både höger och vänster i korsningen likt förbannat, istället för att skita i allt och tänka "Jag har rätt för jag kör efter högerregeln"

Trafikrädda förare: är man rädd för normal trafik och agerar som farthinder/trafikpropp kan man fan ta bussen istället.

Jag är ingen trafik-ängel, men när jag busar/kör fort osv så ser jag till att jag inte stör andra, visar lite respekt mot övrig trafik och jag kan erkänna att jag jag gjort fel och be om ursäkt om jag misstagit mej eller liknande

.

469 Inlägg
19 juni 2013
qaraqet skrev:
Folk som inte vet vad högerregeln innebär är väldigt irriterande.Kommer jag fram emot en korsning där signaler,stopplikt eller väjningsplikt saknas så fick iaf jag lära mig att då gäller högerregeln men bilen som kommer från min vänstersida oftast har missat att den väg den bilen färdas på INTE är huvudled och vad gäller då?.Jo,högerregeln.Här där jag bor har vi en perfekt "högeregelnkorsning" som jag kommer fram till nästan dagligen och jag har ju företräde emot bilen som kommer från min vänstersida så jag brukar rulla fram emot korsningen och köra ut men vad gör bilen som kommer från min vänstersida då?.Tutar och gestikulerar precis som att dom har företräde för att dom kör på en större väg men när dom körde in på den vägen missa dom att den vägen inte är huvudled.Vi tar samma korsning en gång till men nu kör jag på den vägen som INTE är huvudled och kommer fram till samma korsning och det kommer en bil från höger och jag stannar men då ser den föraren ut som ett levande frågetecken.Högerregeln är en av dom enklaste regler som finns om man bara fattar vad regeln innebär.Huvudled????...Nej,bra då gäller högeregeln.

Finns en sak till som är irriterande och det är folk som blockerar infarter när dom står vid rödlysen.Vid ett rödlyse här så får det plats två bilar sen kommer en massa rutor (ser ut som ett schackbräde) och det är målat där för att man inte ska stå där när det är rött för man blockerar infarten då men tror ni folk fattar vad rutorna betyder?.Nej,det gör dom garanterat inte.Stod där en eftermiddag på trottoaren och kollade 10 rödlysen och gissa hur många som INTE blockerade infarten när det var rött...2 av 10 så 8 av 10 vet inte vad rutorna i asfalten är till för.

Håller med dig, tycker det är ruggigt irriterande när någon blockerar när jag ska ut särskiljt när jag ska åt andra hållet =/
Men såvitt jag vet är det inte förbjudet att blockera utfart om du kör i trafiken, dock får du ju inte parkera framför en utfart.
Men i övrigt så gäller utfartsregeln även om det är sträckat i backen.
Men rätta mig om jag har fel naturligt vis smile

On topic kan jag väl säga att jag håller med nästan varenda kotte här!

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Thedriftking
19 juni 2013
JAG HATAR CYKLISTER, DOM CYKLAR PÅ VÅRAN VÄG OCH VINGLAR.
HUR FAN SKULLE DET SE UT OM VI KÖRDE BIL PÅ CYKEL/GÅNGBANAN?

oj caps......

Avstängd
10 388 Inlägg
19 juni 2013
TimF skrev:
Cyklister: för att dom gärna tar upp halva vägen och håller knappt 25km/h. Oftast råkar man ut för detta på en smal väg med mycket möte + att dom allra flesta skiter i att kliva av cykeln vid övergångsställe och viker ut i all fart dom orkar uppnå utan att se sig för, med mp3 och allt en cyklist möjligen han ha runt skallen för att slippa höra och se omgivningen

Högerregels-fanatiker: Ja jag vet att man ska tillämpa högerregeln, men man ska vell för fan kolla åt både höger och vänster i korsningen likt förbannat, istället för att skita i allt och tänka "Jag har rätt för jag kör efter högerregeln"

Trafikrädda förare: är man rädd för normal trafik och agerar som farthinder/trafikpropp kan man fan ta bussen istället.

Jag är ingen trafik-ängel, men när jag busar/kör fort osv så ser jag till att jag inte stör andra, visar lite respekt mot övrig trafik och jag kan erkänna att jag jag gjort fel och be om ursäkt om jag misstagit mej eller liknande

Fast där kan det ju vara så enkelt att det är en förare med helt nytt körkort, som helt enkelt känner sig en gnutta osäker. Osäkerhet som försvinner genom att köra (nu är det inte så i de flesta fall, och i vilket fall som så bryr jag mig personligen inte)

1 422 Inlägg
19 juni 2013
Cyklister.. De har en väldig vana att använda bilvägen, även om det finns cykelväg 10 meter bredvid hmm Störande fanskap som varken bryr sig om vänjnings eller stopplikt. Högerregeln verkar inte finnas i cykelvärlden heller smile

306 Inlägg
19 juni 2013
cheffer skrev:
Cyklister.. De har en väldig vana att använda bilvägen, även om det finns cykelväg 10 meter bredvid hmm Störande fanskap som varken bryr sig om vänjnings eller stopplikt. Högerregeln verkar inte finnas i cykelvärlden heller smile

Håller med dig fullständigt om att cyklister en väldig vana att använda bilvägen även om det finns en cykelbana 10 meter bredvid....Köra mot enkelriktat får man inte göra men det skiter cyklister i och enkelriktat gäller ju även dom och då ska dom leda cykeln

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*

306 Inlägg
19 juni 2013
exoop skrev:
qaraqet skrev:

Håller med dig, tycker det är ruggigt irriterande när någon blockerar när jag ska ut särskiljt när jag ska åt andra hållet =/
Men såvitt jag vet är det inte förbjudet att blockera utfart om du kör i trafiken, dock får du ju inte parkera framför en utfart.
Men i övrigt så gäller utfartsregeln även om det är sträckat i backen.
Men rätta mig om jag har fel naturligt vis smile

On topic kan jag väl säga att jag håller med nästan varenda kotte här!

Behöver inte rätta dig för du har så rätt så men du missförstod lite om hur jag menade om det där med att blockera infarter..Här där jag bor svänger jag vänster i en korsning med signaler.När svängen är gjord står det ju bilar som har rött på min vänstersida och bakom signalstolpen får det plats två bilar och sen kommer "schackrutorna" för där är det en infart till vänster och där får man ju inte stå när det är rött för då blockerar man den infarten men folk fattar inte vad "schackrutorna" innebär..300 meter efter den infarten jag nyss skrev om kommer ännu en infart till vänster utan "schackrutor" men där är folk duktigare på att lämna en lucka mellan bilarna så jag kan köra in,lite konstigt.Kan iofs bero på att innan infarten med schackrutorna är mindre än den som är 300 meter efter. men infart som infart,man ställer sig inte i vägen så folk inte kan svänga vänster utan lämna en lucka till bilen framför så folk kan svänga vänster utan att stoppa upp bilarna som kommer bakom...Blev lite snuskigt där men du förstår nog hur jag menar?.big_smile

Hittade en perfekt illustrationsfilm (stavas det så?) på vad högerregeln innebär.Filmen är gammal men vad gör det,regeln gäller ju fortfarande
https://www.youtube.com/watch?feature=p … 81A3KcINj0

VARFÖR GÅR DET INTE ATT LÄGGA UPP EN YOUTBEFILM SÅ MAN FÅR UPP SJÄLVA TV-RUTAN I FORUMET NÄR DET STÅR UNDER IMG-TAGGEN HUR MAN SKA GÖRA?.
Senast redigerat av qaraqet (19 juni 2013)

127 Inlägg
19 juni 2013
kan skriva en hel bok om saker men motionscyklister är ju en sak man verkligen hatar på våra vägar tongue

mår bäst bakom ratten
89 Inlägg
20 juni 2013
it_mutt skrev:
TimF skrev:

Fast där kan det ju vara så enkelt att det är en förare med helt nytt körkort, som helt enkelt känner sig en gnutta osäker. Osäkerhet som försvinner genom att köra (nu är det inte så i de flesta fall, och i vilket fall som så bryr jag mig personligen inte)

Förstår precis vad du menar, men det är en hårfin skillnad på att vara  trafikrädd och respektera trafiken och tänka sig för. För att ge lite klarhet i det hela så fick jag t.ex. inte boka en uppkörning för min körskolelärare förrän hon tyckte att jag var tillräckligt säker på mig själv i trafiken även fast jag fixade alla körmoment. Tack för lite feedback smile

.

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2013
TimF skrev:
it_mutt skrev:
TimF skrev:

Förstår precis vad du menar, men det är en hårfin skillnad på att vara  trafikrädd och respektera trafiken och tänka sig för. För att ge lite klarhet i det hela så fick jag t.ex. inte boka en uppkörning för min körskolelärare förrän hon tyckte att jag var tillräckligt säker på mig själv i trafiken även fast jag fixade alla körmoment. Tack för lite feedback smile

Visst är det så, sen är det ju givetvis också lite skillnad på att sitta själv i bilen och med körskoleläraren ex.vis. Har en tjejpolare som smällde i våras och varit utan bil sen dess fram tills nu, hon brummar inte alltid "helt och hållet", men personligen kan jag där förstå varför. Skillnaden ligger ju i att där vet ju iaf jag varför.

Men, jag tror å andra sidan inte att de flesta är "försiktiga" av en anledning mer än "detta räcker i hastighet".

Som sagt, mig personligen stör det inte så mycket, jag ligger kvar eller kör om helt enkelt. Men visst undrar även jag varför det går i 60km/h på en sommarfin 80-väg utan uppenbara "problem"

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2013
Haha ni ska komma hit till Kina så ska ni få se på kaos!
Folk som cyklar/kör moped mot trafiken på motorvägen, folk som genar med bilen i motsatt riktning, mopedister som bara blåser rakt ut i korsningar, rött ljus betyder att det är fritt fram att köra och grönt ljus betyder att man ska köra men vara beredd på att folk kommer från sidorna osv.
Tur som fan att jag inte kör lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Sök