5948
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Leg. nöt
460 Inlägg
1 juli 2012
Ett gott skratt förlänger livet.

Jag blev irriterad på en kärring (60+) idag vid lokala ICA-butiken, jag hade svängt in på parkeringen som var näst intill tom, stog en bil i ena hörnet, jag gjorde som jag brukar, tänkte backa in på p-fickan (vilket är smidigt, då parkeringen är väldigt trång när det är fullt).
Sagt och gjort, jag backar in i fickan, stannar och stänger av bilen och väl när jag ska kliva ur ser jag en bil (60+kärringen) som är påväg att parkera bredvid mig, så jag stänger till dörren och väntar på att kärringen ska parkera, vilket hon gör och när hon stannat kliver jag ur min bil varpå hon slänger upp sin bildörr helt utan anledniing så att sidan på hennes dörr träffar kanten på min dörr, jag frägade vad hon höll på med varpå kärringen börjar gorma om att jag parkerat snett och att man inte får backa in i p-fickan osv.

Väl när hon slutat frågar jag igen, denna gången något irriterad, om varför hon slänger upp dörren när hon väl ser att jag är halvvägs ut ur min bil, svaret blev något i stil med "ni små ***** 18-20-åringar borde ***imig inte ha något körkort, ni kan ju inte ens parkera rätt".
Varpå detta utbrast jag i skratt och sa: "lilla tant borde nog se över sitt eget körsätt eftersom du står både snett och dessutom inte i någon parkeringsruta", kärringen blev tyst klev in i bilen och åkte igen.

(Just där kärringen parkera, precis vid infarten till parkeringen är det en ruta borttagen sen många år pga det dåliga utrymmet på parkeringen)

SAAB

133 Inlägg
1 juli 2012
Då man jobbar på vägen, kan listan göras lång, men kommer undvika det då
flera redan noterat mycket av det man sett.

Kan dock notera att man undrar hur främst mammor tänker då de kommer åkandes
i ca 70/80 km/h, talandes i mobiltelefon, i ett arbetsområde som har sänkt hastighet
till 50 och sedan 30.. (barnen sitter oftast i bilen då också)
Men tråkigt nog är det oftast ett större problem med taxi samt lastbilar, vilka tror sig stå
över lagen då de gäller hastighetsbegränsningar.

Ja, vägarna måste repareras och ja, vi sänker hastigheten för att känna lite trygghet där vi jobbar.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

1 422 Inlägg
1 juli 2012
Baxtr skrev:

Jag blev irriterad på en kärring (60+) idag vid lokala ICA-butiken, jag hade svängt in på parkeringen som var näst intill tom, stog en bil i ena hörnet, jag gjorde som jag brukar, tänkte backa in på p-fickan (vilket är smidigt, då parkeringen är väldigt trång när det är fullt).
Sagt och gjort, jag backar in i fickan, stannar och stänger av bilen och väl när jag ska kliva ur ser jag en bil (60+kärringen) som är påväg att parkera bredvid mig, så jag stänger till dörren och väntar på att kärringen ska parkera, vilket hon gör och när hon stannat kliver jag ur min bil varpå hon slänger upp sin bildörr helt utan anledniing så att sidan på hennes dörr träffar kanten på min dörr, jag frägade vad hon höll på med varpå kärringen börjar gorma om att jag parkerat snett och att man inte får backa in i p-fickan osv.

Väl när hon slutat frågar jag igen, denna gången något irriterad, om varför hon slänger upp dörren när hon väl ser att jag är halvvägs ut ur min bil, svaret blev något i stil med "ni små ***** 18-20-åringar borde ***imig inte ha något körkort, ni kan ju inte ens parkera rätt".
Varpå detta utbrast jag i skratt och sa: "lilla tant borde nog se över sitt eget körsätt eftersom du står både snett och dessutom inte i någon parkeringsruta", kärringen blev tyst klev in i bilen och åkte igen.

(Just där kärringen parkera, precis vid infarten till parkeringen är det en ruta borttagen sen många år pga det dåliga utrymmet på parkeringen)

Kärringen skulle ha anmälts också smile

345 Inlägg
1 juli 2012
Vettemannen skrev:
Saabfan1 skrev:
Folk som inte blinkar är lite smått irriterande. Förbannad blir jag inte förrän det är någon som inte blinkar ut ur en rondell.

Var med om en som hade väjningsplikt för mig, när jag körde på en huvudled och skulle svänga vänster i ett T-kors. Han skulle svänga vänster (Ut på vägen som var rakt fram för mig), och körde halvvägs ut på vägen så att jag fick köra runt om hela hans bil för att komma in på vägen. Varför i hela helvete gjorde du så, undrade man då...

Här om veckan var det ett gäng slöa jäklar framför mig på påfarten till en 110-väg. Låg väl i ungefär 80 km/h... På vägen kommer en stor lastbil, som inte verkar ha den minsta tanke på att flytta sig. Bilarna framför mig lyckas kasta sig ut framför lastbilen, som då ligger max 1,5 m från framförvarande bil. Det innebär såklart att jag inte har en chans att komma ut på vägen, utan istället måste nita bromsen för att sen ge järnet upp i 110 km/h när lastbilen passerat. Visst kan jag förstå att det kan vara jobbigt att bromsa för att sen långsamt accelerera igen med ett stort ekipage, men i ett sånt läge får man väl för fan ta det, eller i alla fall tillfälligt gå ut i vänsterfilen (Jodå, där var helt ledigt, långt bakåt dessutom).

Sen har vi dem som ska störa en bara för man sitter med en övningskörningsskylt där bak. Ligger ända upp i röven, gör dumma omkörningar och en hel massa annat. Sen kommer man till ett rödljus och så får de oftast lite pisk (I alla fall när det är föräldrarnas Aero man sitter i)... smile

Självklart tycker jag även att de som ligger ända upp i röven är ordentligt jobbiga, men det är rätt snabbt löst genom en nerväxling, en snabb spark på bromspedalen och lite gas.

Folk som ska gå över vägar är ibland rätt dryga också. Tänker främst på sådana som bara går rakt ut och hoppas på det bästa, gärna med fokus på att skriva ett SMS. Tur för dem att jag vet att de inte går att lita på och är extra försiktig när jag passerar folk som går nära vägen. Och så alla dessa jävlar som tvunget ska över vägen trots att det inte finns något övergångsställe. Inget problem om de skyndat lite så de kommit över vägen när jag når fram till dem, men nej, man ska gå långsamt, långsamt över, så att en annan måste svänga ut och köra runt dem, eller sakta ner för att vänta in dem. Ledsnade en gång, ställde mig på tutan och gasade lite extra istället. Då jävlar blev det fart på benen, och ett finger fick man.

Dörruppslag är irriterande, föräldrarnas förra bil klarade sig bra från 2001 eller 2002 till 2009 utan ett enda uppslag, men deras nya fick två stycken nästintill omedelbart efter köp. Den ena fick vi aldrig tag på, medan den andra nekade helt, trots att jag satt i bilen när de slog upp en dörr i sidan, fram tills det började pratas om polisen.

Också de här;
http://i45.tinypic.com/2815ko.png

Ett urval av saker som irriterar mig, men man stöter ju på idioter i trafiken nästintill så fort man kommer utanför tomten, vare sig man kör, åker eller går.

Haha!! 2 bilar på 3 platser. Folk vet inte var dom har bilen.

/Benny

Dom har ställt sig precis som man ska med tanke på idioter som ställer sina sketna bilar tätt inpå och drar ett dörruppslag för att deras lilla skitbil för 9000kr inte kostar nått att laga. Själv får man en repa och betala 3500kr i självrisk för varje liten sak. Är en stolt felparkerare numera utan dörruppslag.

Supra Club Sweden

Leg. nöt
460 Inlägg
1 juli 2012
cheffer skrev:
Baxtr skrev:

Kärringen skulle ha anmälts också smile

Sålänge det inte är något allvarligt så ser jag ingen mening med att göra det eftersom det med 90% säkerhet inte kommer hända ett skvatt av en anmälan neutral

SAAB

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
1 juli 2012
Skåpbilar, lastbilar och andra högra fordon.. Speciellt vid köer.. Svårt att se skyltar osv.. och folk som kör för sakta..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

67 Inlägg
1 juli 2012
Tobbetdi skrev:
Skåpbilar, lastbilar och andra högra fordon.. Speciellt vid köer.. Svårt att se skyltar osv.. och folk som kör för sakta..

Du kan inte mena alvar!?
Har du svårt att se skyltarna så ligger du för nära wink

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 juli 2012
Tobbetdi skrev:

Du är ett geni.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
1 juli 2012
Mikael1977 skrev:
Tobbetdi skrev:

Du kan inte mena alvar!?
Har du svårt att se skyltarna så ligger du för nära wink

Jag ligger inte för nära, de framför kör för sakta eftersom dom bildar köer big_smile
Alltid lika roligt att ha farthållaren igång och köra slalom mellan bilar för att ta sig framåt..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

162 Inlägg
1 juli 2012
Mack skrev:
BudgetDunkaren skrev:
HalfShell skrev:
Säg vad fan ni vill. Brudar kan inte köra bil.

Och vrf kan dom inte det ?

Precis..det undrar jag också?

Michèle Mouton var alltså enligt dig, en kvinna som var värdelös på att köra rallybil, även fast hon i själva verket sopade banan med många manliga förare..?

Jag har åkt med många av det motsatta könet, även varit nära på att krocka med många. Det jag har kommit fram till är att de varken vet hur en bil fungerar, hur den beter sig vid olika tillfällen, eller rent generellt hur man gör för att framföra ett fordon så säkert som möjligt. Man brukar väl säga att kvinnor tänker mer på konsekvenserna av deras handlande, men från mina erfarenheter kör 90% av brudar med "bära eller brista" när något oväntat sker. Det är precis som att symbiosen mellan människa och maskin inte finns där, därför åker jag  hellre med en manlig än en kvinnlig förare, sånt är det alla dagar i veckan.

Sen är ditt exempel bara löjligt. Du vet att jag generaliserade men du skulle ändå komma in med en liten halvsmart kommentar där (tyckte du). Jag vet väl att det finns kvinnor som kan köra, men det är mer undantag än regel.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
1 juli 2012
HalfShell skrev:
Mack skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Och vrf kan dom inte det ?

Michèle Mouton var alltså enligt dig, en kvinna som var värdelös på att köra rallybil, även fast hon i själva verket sopade banan med många manliga förare..?

Jag har åkt med många av det motsatta könet, även varit nära på att krocka med många. Det jag har kommit fram till är att de varken vet hur en bil fungerar, hur den beter sig vid olika tillfällen, eller rent generellt hur man gör för att framföra ett fordon så säkert som möjligt. Man brukar väl säga att kvinnor tänker mer på konsekvenserna av deras handlande, men från mina erfarenheter kör 90% av brudar med "bära eller brista" när något oväntat sker. Det är precis som att symbiosen mellan människa och maskin inte finns där, därför åker jag  hellre med en manlig än en kvinnlig förare, sånt är det alla dagar i veckan.

Sen är ditt exempel bara löjligt. Du vet att jag generaliserade men du skulle ändå komma in med en liten halvsmart kommentar där (tyckte du). Jag vet väl att det finns kvinnor som kan köra, men det är mer undantag än regel.

Väldigt många tjejer kör kanon, men problemet är de säg 20% som inte kan och det är de som utmärker sig.
Här en ungerska som visar sina kvalitéer wink
http://www.youtube.com/watch?v=mI2a1TTSgpQ

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

2 413 Inlägg
1 juli 2012
FordRSC skrev:
HalfShell skrev:
Mack skrev:

Väldigt många tjejer kör kanon, men problemet är de säg 20% som inte kan och det är de som utmärker sig.

Denna video är bättre ^^   

http://www.youtube.com/watch?v=3QigzPnE … re=related

86 Inlägg
1 juli 2012
FordRSC skrev:

Det där är normalt in Ungern. Jag vet, jag är ungrare.

Ontopic: Självklart är det så att det finns en massa tjejer som kan köra riktigt bra, problemet är att man uppmärksammar alla som inte kan köra och skapar en skev bild an kvinnliga förare. Oftast är det inget fel på körningen utan bara på vanan. De flesta tjejer lånar bilar hejvilt av varandra och aldrig lär sig hur de funkar. Stor jävla skillnad mellan en Polo och en S80...

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00

Avstängd
10 388 Inlägg
1 juli 2012
Prophetman skrev:
FordRSC skrev:

Det där är normalt in Ungern. Jag vet, jag är ungrare.

Ontopic: Självklart är det så att det finns en massa tjejer som kan köra riktigt bra, problemet är att man uppmärksammar alla som inte kan köra och skapar en skev bild an kvinnliga förare. Oftast är det inget fel på körningen utan bara på vanan. De flesta tjejer lånar bilar hejvilt av varandra och aldrig lär sig hur de funkar. Stor jävla skillnad mellan en Polo och en S80...

Så är det ju med "allt".

Man noterar inte de 95 bilisterna som blinkar i/ur rondellen, men man blir galet irriterad på de 5 som inte gör det exempelvis.

Sen är det nog inte så konstigt att tjejer har svårt att få vana heller. Iaf inte om de är i ett förhållande (med låt säga en gemensam bil och inget eget motorintresse), för, enligt mig, så är det 99% killen/mannen/gubben som kör, när paret är ute.

Har även hört kommentaren från killar "hon kör inte så bra, därför kör jag"...ja, som vi alla vet ger "noll övning" mängder med erfarenhet wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 938 Inlägg
1 juli 2012
S98 skrev:

i ca 70/80 km/h, talandes i mobiltelefon, i ett arbetsområde som har sänkt hastighet
Men tråkigt nog är det oftast ett större problem med taxi samt lastbilar, vilka tror sig stå

Ja, vägarna måste repareras och ja, vi sänker hastigheten för att känna lite trygghet där vi jobbar.

Får man lov att fråga om det är svenska eller utlands-reggade bilar du tänker på?

86 Inlägg
1 juli 2012
Glesmark skrev:
Får man lov att fråga om det är svenska eller utlands-reggade bilar du tänker på?

Jag känner personligen till tre svenskreggade lastbilar som inte är spärrade. Så svenkar är inte helt oskyldiga heller. Om det finns tre i min bekanskapskrets finns det många fler ute på vägarna vi inte vet om.

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00

2 413 Inlägg
1 juli 2012
Prophetman skrev:
Glesmark skrev:

Jag känner personligen till tre svenskreggade lastbilar som inte är spärrade. Så svenkar är inte helt oskyldiga heller. Om det finns tre i min bekanskapskrets finns det många fler ute på vägarna vi inte vet om.

Dem går inte så jävla fort även om dem är obegränsade tongue  Själv bryr jag mig inte alls om dem ligger på 110km/h eller 90 men jag kan bli riktigt förbannad om ett stort as till lastbil dundrar förbi folk på tex 30 väg och dem kör 50-60..

1 938 Inlägg
1 juli 2012
Nybergrobin skrev:
Prophetman skrev:
Glesmark skrev:

Dem går inte så jävla fort även om dem är obegränsade tongue  Själv bryr jag mig inte alls om dem ligger på 110km/h eller 90 men jag kan bli riktigt förbannad om ett stort as till lastbil dundrar förbi folk på tex 30 väg och dem kör 50-60..

Hehe hur som helst så vill man inte köra så himla fort, blir rätt jobbigt i 120-130 med lastbil kan jag lova.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
1 juli 2012
Glesmark skrev:
S98 skrev:

Spelar det någon roll?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 808 Inlägg
1 juli 2012
Min lastbil är spärrad till 80 km/h tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sök