6045
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 juli 2012
Growe skrev:
marwin_of_sweden skrev:
TobbeE_87 skrev:

De där är riktigt illa! Kör inte alltid lagligt eller perfekt själv heller, men är de 50, hus vid vägen och varning för barn, då bromsar man fan in...    Vet inte om de är nån lösning å ta lagen i egna händer med hinder å grejjer, men har du provat att kontakta polisen? En eller ett par fartkontroller kanske kan få ner hastigheten en del... // Timmerchaffis

Jadå polisen har jag provat. "vi har inte tillräckligt med resurser för såna uppdrag just nu, men när vi har tid över kanske vi kan ordna en kontroll."
Skulle tippa att de blir runt 2017 nån gång:)

den dagen dom står där skulle jag inte vara förvånnad att 90% är personbilar med personer som bor i närheten...

ungefär som alla andra områden alla klagar på att det går fort utanför sina hus men sen lite längre ifrån så kör dom lika fort som alla dom andra

slår liksom aldrig fel

I ett litet, litet samhälle bestående av 80% sommargäster på gränsen mellan Södermanland och Närke gnälldes det friskt i lokaltidningen för en del år sedan. 50 genom samhället, men sedan kom en 70-sträcka på några hundra meter innan anslutande väg, genom skogen och ett par hus. Samma personer skrev insändare efter insändare, och till slut fick de skyltat 50 genom skogen också. Och tro på fan att varje gång man blir "frånkörd" när man svängt in på den vägen så är det någon som bor där.

Likadant fick jag skämmas när jag åkte med en släkting som brukar klaga på att folk kör för fort förbi honom. Nu var det han som fick sura blickar, och välförtjänt också.

Jag stöder din tes, de som gnäller värst är de som kör fort själva.

1 532 Inlägg
2 juli 2012
Andromeda skrev:
Dirtymike skrev:
På g till jobbet imorse i Katrineholm.
Ligger en bil bakom hela vägen upp o trycker...... ibland så jag inte ser hans framlysen i speglarna.
Sen kommer vi innan Talltullsrondellen där blåser han om mig o pekar finger o skit kul o peka åt honom att polisen står där framme med laser...... FAIL
Han blev stoppad o jag gled förbi big_smile Dagens skratt

Varför körde han inte om? Finns väl en del 2-filigt, visserligen typ 500 m i taget, men ändå?

Jadu säg det. Jag låg i 90km/h hela vägen från Norrköping då polisen brukar va nitiska me farten och c-reggad bil.
Finns många chanser att köra om mellan Simonstorp och Katrineholm.
Väldigt många tröga människor finns det i trafiken.

1 938 Inlägg
2 juli 2012
Anderholm skrev:
Mack skrev:
Anderholm skrev:
folk som kör ut precis framför en på huvudled och slöar.
folk som övningskör och gör dumma omkörningar och kör för fort vad tänker deras päron med?
gubbar med hund mitt i vägen som vinglar runt
idioter som ställer ut barnvagnar eller trehjulingar 2 millimeter från kanten på trånga vägar för att man ska köra sakta köp en skylt eller bygg staket.

Eller kör lugnare.

varför ska man ta hänsyn till deras idiotiska beteende att ställa ut massa skit på vägen? möter man en traktor eller en lastbil klipper man barnvagnen så mycket måste man gå ner för att kunna mötas.

Märkt det här syndromet bland folk på just landet, mindre 50 vägar så sätter folk upp varningstrianglar.
Självklart kör man ju sakta för det kan stå en bil dumt till i en kurva eller liknande.

Mänsklig som man är kör man sakta genom kurvan för att upptäcka en till varningstriangel utsatt för mötande trafik och inser att folk sätter ut dom lite här och var, 30 cm in på vägbanan.

Brukar köra över skiten med bakhjulen me lastbilen, blir bara skrot kvar som inte går att sätta upp igen, tror inte signalen går fram riktig till dom som sätter ut dom då det kommer upp nya frekvent...

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
2 juli 2012
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:
Värsta jag vet...Folk som kör runt med påslagna dimljus för att vara häftiga, aldrig förstått meningen.

Om det är det värsta du vet så måste jag säga grattis, du har ett jävligt bra liv och jag hoppas att det fortsätter så för din skull, inte många som har det så bra som dig. Anledningen till att folk gör det är förmodligen för de tycker att det är snyggare än halvljus. Har inget med att vara "häftig" att göra, mer en stilgrej.

Låter som att någon känner sig träffad:D

V8 - 4 Life

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 juli 2012
Mrjockos skrev:
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:
Värsta jag vet...Folk som kör runt med påslagna dimljus för att vara häftiga, aldrig förstått meningen.

Om det är det värsta du vet så måste jag säga grattis, du har ett jävligt bra liv och jag hoppas att det fortsätter så för din skull, inte många som har det så bra som dig. Anledningen till att folk gör det är förmodligen för de tycker att det är snyggare än halvljus. Har inget med att vara "häftig" att göra, mer en stilgrej.

Dessutom bländar "stilgrejen". Jäkla fjortisbeteende...

2 656 Inlägg
2 juli 2012
det värsta jag vet i trafiken är dom där efterblivna som stjäl folksventilhattar!

1 422 Inlägg
2 juli 2012
Mrjockos skrev:
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:

Intedå, säger bara varför folk gör det och om det är ditt största problem så måste du ha ett väldigt bra liv för det är verkligen ingen big deal tongue Själv har jag inte ens dimljus smile Läs mitt föregående inlägg på förra sidan wink

Avstängd
10 388 Inlägg
2 juli 2012
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:
cheffer skrev:

Intedå, säger bara varför folk gör det och om det är ditt största problem så måste du ha ett väldigt bra liv för det är verkligen ingen big deal tongue Själv har jag inte ens dimljus smile Läs mitt föregående inlägg på förra sidan wink

Måste hålla med lite här, om det är det "värsta man vet", så har man ett bra liv.

Lite som när folk anser att det är "det värsta de någonsin varit med om" när deras vara blivit en dag försenad till butik (polare som berättade det för någon dag sen, en äldre herre som tyckte att det var just "det värsta han varit med om")

Visst, kan väl köpa till viss del att det är störande med bländande dimljus, men, det är som påpekat mer en fråga om felinställning

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Trucker
2 710 Inlägg
2 juli 2012
Är det bara jag som märkt att alltför många kör utan lysen? "enögda" bilister är vi vana vid, men att folk kör helt utan lysen är (eller har) varit väldig ovanlig. Är ju mer ute på vägarna än framför tvn/datan så jag ser mkt..

DET brukar jag blinka på, dock brukar det vara kvinnor o äldre som är lååångt borta i tankarna eller som tänker "vafan blinkar lastbilschauffören på".. smile

Fart missbrukare

Avstängd
10 388 Inlägg
2 juli 2012
trippelturbo skrev:
Är det bara jag som märkt att alltför många kör utan lysen? "enögda" bilister är vi vana vid, men att folk kör helt utan lysen är (eller har) varit väldig ovanlig. Är ju mer ute på vägarna än framför tvn/datan så jag ser mkt..

DET brukar jag blinka på, dock brukar det vara kvinnor o äldre som är lååångt borta i tankarna eller som tänker "vafan blinkar lastbilschauffören på".. smile

Hade en galning bakom mig för en vecka sen, var inte helt mörkt ute, men, ptja "sen skymning". En lätt lastbil utan ens parkeringsljus på, helt galet.

Men ja, det är faktiskt ganska vanligt (har jag också noterat)

Trucker
2 710 Inlägg
2 juli 2012
it_mutt skrev:
trippelturbo skrev:

Hade en galning bakom mig för en vecka sen, var inte helt mörkt ute, men, ptja "sen skymning". En lätt lastbil utan ens parkeringsljus på, helt galet.

Men ja, det är faktiskt ganska vanligt (har jag också noterat)

Nu vet jag inte vart i landet du bor, men har du även möjligtvis märkt att det är otrolig många bilar längs vägarna med triangel-skylten 100m bort?? :S

En spontan tanke av mig är: "det är nog resultatet av att besiktningsmonopolet togs bort.."

Fart missbrukare

918 Inlägg
2 juli 2012
Blyfot_Racing skrev:
WoozyDozz skrev:
En sak är jädrigt jobbigt och det är när folk ska ligga 10 km/h mindre än vad man får köra på E20 mellan Götene och Mariestad!

På den vägen ä det bara å preja bara kör om folk flyttar på sig

Om det vore så enkelt.

86 Inlägg
2 juli 2012
caromania skrev:
Det värsta jag vet är alla 18-23 åriga småkillar som tror att de är bättre bilförare än genomsnittet. Min enda tröst är att de flesta vaknar förr eller senare. Själv sover jag djupt.

Det värsta jag vet är alla som tror att vi som är 18-23 år är orsaken till alla olyckor som händer på vägarna. Det finns väldigt många unga som kör riktigt bra, dra inte alla över samma kam.

Det finns idioter i varje åldersgrupp. Jag sitter helre bredvid en 20 åring som har ansträngt sig och lärt sig köra bil, bla inom motorsport som jag och mina vänner, än Bosse, 50, som precis har köpt en Corvette after att ha kört en volvo herrgårdvagn hela sitt liv.

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00

Avstängd
10 388 Inlägg
2 juli 2012
Prophetman skrev:
caromania skrev:
Det värsta jag vet är alla 18-23 åriga småkillar som tror att de är bättre bilförare än genomsnittet. Min enda tröst är att de flesta vaknar förr eller senare. Själv sover jag djupt.

Det värsta jag vet är alla som tror att vi som är 18-23 år är orsaken till alla olyckor som händer på vägarna. Det finns väldigt många unga som kör riktigt bra, dra inte alla över samma kam.

Det finns idioter i varje åldersgrupp. Jag sitter helre bredvid en 20 åring som har ansträngt sig och lärt sig köra bil, bla inom motorsport som jag och mina vänner, än Bosse, 50, som precis har köpt en Corvette after att ha kört en volvo herrgårdvagn hela sitt liv.

Det är väl inte direkt så att det är någon hemlighet att de "yngre killarna" (herre jä*lar vad gammal jag kände mig där) är ganska så överrepresenterade i olycksstatistiken. Och "20åringen som ansträngt sig och..." är ju snarare undantag än regel.

1 422 Inlägg
3 juli 2012
it_mutt skrev:
Prophetman skrev:
caromania skrev:

Det är väl inte direkt så att det är någon hemlighet att de "yngre killarna" (herre jä*lar vad gammal jag kände mig där) är ganska så överrepresenterade i olycksstatistiken. Och "20åringen som ansträngt sig och..." är ju snarare undantag än regel.

Ja, och kvinnor är grovt överrepresenterade vad det gäller parkeringsskador därav har kvinnor ofta högre premier då de kostar försäkringsbolag mer pengar också. Men du ser inte en 20åring köra på fel sida motorvägen flera mil i sträck, nä det är bosse 78 som tog körkort när allt man behövde göra var att köra runt på en gårdsplan för att få kortet (och då fick man alla kort) Många olyckor orsaks för att stressade förare (ofta unga) gör dumma omkörningar pga någon ligger och stör trafikrytmen. Killar tar högre risk en tjejer, det är alla väl medvetna om och att vi ligger högre till i statistiken över trafikolyckor också men det är som att säga bara för att en invandrare våldtar så våldtar alla. Dra alla över en kam, det handlar om en annan fråga här bara. Många 20 åringar är bra på att köra bil, de kan ofta vara riktigt bra och kört på bana och har bra bilkontroll men de tar onödiga risker vilket inte är så bra även om de kör bil bättre än många andra. Vettel är 24 år gammal i dagsläget, rätt duktig på att köra inte sant? Rossi tog sin första GP seger vid 22 års ålder så vi kan säkert säga att de vet vad de gör bakom styret/ratten (rossi är även extremt begåvad bilförare ska tilläggas) men unga tar ofta dumma risker som ofta beror på bristande erfarenhet. Men bosse 50 som nyss köpt en corvette och aldrig haft något över 200hk förut är mer skrämmande, även om han kört bil nästan hela sitt liv vet han inte hur lagsystemet ser ut längre (jag har haft körkortet i knappt 3 år och under den tiden har lagarna förändrats) och tror sig vara överlägsen alla yngre förare samtidigt som han kör en bil som har mycket mer kraft än vad han någonsin varit med om tidigare (så är det i många fall) och det är minst lika farligt. Speciellt när mr medelålderskris ska trampa på pedalen och får ställ och inte vet vad han ska göra då. Med lite tur går det sakta och det snurrar runt bara, så blir det oftast men biland går det mycket värre.

Försvarar inte att många unga killar kör som idioter i trafiken, för det är fakta och jag ställer mig helt bakom det, lägger till lite mer fakta bara smile De som kör värst enligt mig är inte de unga med sportbilar, de brukar hålla sig till att köra hårt på bana eller tomma vägar/parkeringar, de farliga jävlarna de är ungdommarna med skruttiga bilar (ofta gamla volvos eller liknande) som kör som idioter vart de än är och inte visar någon respekt för övrig trafik.

Jag är för obligatorisk uppkörning minst vart 10e år, är man över 55 så ska det vara var 5e år. Får gärna vara ett teoretiskt prov därtill också för att se hur haj dessa veteraner är på trafikreglerna. I många fall kan det ju vara så att den yngre gör rätt men tvingas till en olycka för den andre föraren inte känner till de korrekta trafiklagarna. Säger inte att fallet är så för det mesta, säger bara att det är möjligt att det händer så ta inte ord ur munnen på mig är ni snälla smile Detta är inte en peak mot någon här utan bara lite åsikter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15056799.ab Jag vet, nazistpressen men vill bara bre på mitt argument om att olyckor händer även äldre människor, speciellt när de har lite vassare bilar.
Senast redigerat av cheffer (3 juli 2012)

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
3 juli 2012
it_mutt skrev:
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:

Måste hålla med lite här, om det är det "värsta man vet", så har man ett bra liv.

Lite som när folk anser att det är "det värsta de någonsin varit med om" när deras vara blivit en dag försenad till butik (polare som berättade det för någon dag sen, en äldre herre som tyckte att det var just "det värsta han varit med om")

Visst, kan väl köpa till viss del att det är störande med bländande dimljus, men, det är som påpekat mer en fråga om felinställning

Lite komiskt är det ändå att den första bilden man möts av på din bil är just den här:)

https://www1.garaget.org/archive/161/160301/245535/245535-2812025.jpg
Senast redigerat av Mrjockos (3 juli 2012)

V8 - 4 Life

Saaboholic
3 129 Inlägg
3 juli 2012
Mrjockos skrev:
it_mutt skrev:
cheffer skrev:

Lite komiskt är det ändå att den första bilden man möts av på din bil är just den här:)

http://www1.garaget.org/archive/161/160 … 812025.jpg

Haha, ägd.

"Liberty of thought is the life of the soul"

Handledare
1 481 Inlägg
3 juli 2012
hedley skrev:
Mrjockos skrev:
it_mutt skrev:

Haha, ägd.

Jo visst, eftersom ju detta är en alldeles laglig kombination i dagsljus.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 juli 2012
saab_sonett skrev:
hedley skrev:
Mrjockos skrev:

Haha, ägd.

Jo visst, eftersom ju detta är en alldeles laglig kombination i dagsljus.

De roliga var ju att han skrev att han höll med om att bländande dimljus var störande, men att det då är en fråga om felinställda dimljus.
Och på hans bild är hans dimljus fel inställda så dom bländar.
Bilen står till och med i framåt lutning och ändå bländar dimljusen rakt in i kameran, så dom bländar nog ganska ordentligt ute på vägarna.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Avstängd
10 388 Inlägg
3 juli 2012
Jag sitter på huk 5m från bilen (fel objektiv med mig) på en marknivå som är ungefär 1m lägre än bilen, förvånande att det bländar? Nej kanske inte

På plan mark så träffar ljuskäglan marken ungefär 2-2½m framför bilen, så nej, de bländar ingen mötande trafikant. Och, det ger i sin tur ungefär den 1%iga sänkning som det ska vara. Så...ägd? Inte det minsta.

Sen kan vi ju tillägga att det inte alls är första bilden man möts av på min sida (mest bara för att vara petiga).
Senast redigerat av it_mutt (3 juli 2012)

Sök