5045
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

239 Inlägg
15 juli 2012
+1 lol

Pim_Pim skrev:
Vimmerby är en sån seg stad, allting tar sån jävla tid för alla.

Always a better way - Toyota

9 150 Inlägg
16 juli 2012
Linköpingsbor!!! Kör firmabilen ca 2000 mil om året, varav dom flesta i Linköpings innerstad.
I bilen:
Dom använder inte blinkers.
Dom vägrar släppa in en när man vill byta fil.
Dom kan inte köra i 2 filiga rondeller, mitt i rondellen blir det plötsligt 1 fil enligt dom.

På cyckel:
Tror att dom har förkörsrätt överallt, även om dom har rött ljus.
Dom kan kasta sig ut på obevakade övergångsställen.
Kör på vägar avsedda för bilar, när det finns fina cykelvägar jämte.

Vettemannen
16 juli 2012
Putteliten skrev:
Linköpingsbor!!! Kör firmabilen ca 2000 mil om året, varav dom flesta i Linköpings innerstad.
I bilen:
Dom kan inte köra i 2 filiga rondeller, mitt i rondellen blir det plötsligt 1 fil enligt dom.

På cyckel:

Linköping? Haha!! Har du varit i Eskilstuna nån gång, det är minst lika illa där. Rondellkörning lärdes tydligen inte ut till de flesta i denna kommun! GRRRRRR!!!!! lol

/Benny

Trucker
2 710 Inlägg
16 juli 2012
Putteliten skrev:
I bilen:

På cyckel:

Blinkersproblemet är likadant överallt!

Tycker faktiskt att storstadsborna är bra på att släppa in folk i filbyte, tippar själv på att småstadsfolket inte är vana vid mkt trafik o när det väl blir mkt trafik så vet dom knappt vad dom ska göra!

Västerås har växt i befolkning dom senaste åren, och när det är nån högtid, folk börjar/slutar. HAHA, då är det fan laglöst! wink Jag kör tradare i Sthlm dagligen, jag har jämfört!

Fart missbrukare

577 Inlägg
17 juli 2012
Folk som inte förstår att bilar i cirkulationsplatsen har företräde.
Alternativt folk som inte kan bedöma hastighet men ändå ska smita i i rondellen till följd av att jag får bromsa.
'Tur att man har kompressorhorn
Senast redigerat av risodlarn (17 juli 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 juli 2012
risodlarn skrev:
Alternativt folk som inte kan bedöma hastighet men ändå ska smita i i rondellen till följd av att jag får bromsa.

man måste ha foten redo att trycka på bromsen när man kör i cirkulationsplatser. Vissa kör halva bilen in i rondellen medans de väntar på att bilar i den ska köra förbi. speciellt firmabilar!

577 Inlägg
17 juli 2012
Alex-s skrev:
risodlarn skrev:

man måste ha foten redo att trycka på bromsen när man kör i cirkulationsplatser. Vissa kör halva bilen in i rondellen medans de väntar på att bilar i den ska köra förbi. speciellt firmabilar!

Ja det stämmer, undrar vad som skulle hända om man gasade istället. 3 rondeller sen äre bara o ringa försäkringsbolaget.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

239 Inlägg
17 juli 2012
Åk bara till fel stad, och det räcker med en cirkulationsplats... wink

risodlarn skrev:
Alex-s skrev:
risodlarn skrev:

Ja det stämmer, undrar vad som skulle hända om man gasade istället. 3 rondeller sen äre bara o ringa försäkringsbolaget.

Always a better way - Toyota

Trucker
2 710 Inlägg
23 juli 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3433/3433-2ecbd908699f548af0596c71131a6d0e_tn.jpg

Fart missbrukare

2 046 Inlägg
23 juli 2012

Håller med.. Lastbilsförare som kör sååååå sakta wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

809 Inlägg
23 juli 2012

den har jag också råkat ut för. fast jag hade turen att komma i en rak nedförsbacke med ett par km raksträcka så det var ju bara att ladda och blåsa om! lol

Trucker
2 710 Inlägg
24 juli 2012
744GLT skrev:

den har jag också råkat ut för. fast jag hade turen att komma i en rak nedförsbacke med ett par km raksträcka så det var ju bara att ladda och blåsa om! lol

Råkar jag utför nästan dagligen. Oftast är de massa gamlingar!

Fart missbrukare

164 Inlägg
25 juli 2012
Den här jävla lastbilen gör likadant varje morgon när jag åker på väg till jobbet. Det är en 2-1 sträcka på Värmdövägen in mot stan och äre inte han så äre bussarna som ligger runt 80 och strax där under när max hastigheten ligger på 100. Man blir så jävla trött på alla dessa idioter!

http://forumbilder.se/images/c1520121001150f6a.jpg

sthlm

1 938 Inlägg
25 juli 2012
PhR34k skrev:
Den här jävla lastbilen gör likadant varje morgon när jag åker på väg till jobbet. Det är en 2-1 sträcka på Värmdövägen in mot stan och äre inte han så äre bussarna som ligger runt 80 och strax där under när max hastigheten ligger på 100. Man blir så jävla trött på alla dessa idioter!

Ser ut att va uppförsbacke, gamla bilen på jobbet gör när den är tom knappt 90 i den lutningen, typ 80-85 om man varvar å plågar den lille stackarn. big_smile

164 Inlägg
25 juli 2012
Nä, knappt någon uppförsbacke alls det är ganska raka vägar det är så tom att mitt på bron så blire nedförsbacke men inte fan ökar han farten heller. Jag tror han snålar på bränslet.

sthlm

1 938 Inlägg
25 juli 2012
PhR34k skrev:
Nä, knappt någon uppförsbacke alls det är ganska raka vägar det är så tom att mitt på bron så blire nedförsbacke men inte fan ökar han farten heller. Jag tror han snålar på bränslet.

Haha me tanke på hur dyrt det är blir han säkert slangad varje natt och måste köra snål-sakta för att komma te macken wink

2 046 Inlägg
25 juli 2012
PhR34k skrev:

Tomgångskörning alá Audi

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

164 Inlägg
25 juli 2012
kannebanne skrev:
PhR34k skrev:

Tomgångskörning alá Audi

Jo man har ju läst om diesel stölder varje helg i Värmdö tidning.

Heh, de vet du. Med 6:an i 80blås så måste man nästan hålla bromsen för att den inte ska öka! smile

sthlm

164 Inlägg
25 juli 2012
Men sen undrar man ju över alla SL bussar som också vägrar öka till 100km/h.

sthlm

1 938 Inlägg
25 juli 2012
PhR34k skrev:
Men sen undrar man ju över alla SL bussar som också vägrar öka till 100km/h.

E de gas-drivet som här? Vet att det tappar rätt mycket ork jämfört mot ursprungseffekten (som var mätt på diesel).

Sök