5060
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

164 Inlägg
25 juli 2012
Vet inte om just dessa bussar, innerstadsbussarna är kör på kväve? eller nåt liknande.

Edit: Biogas äre visst
Senast redigerat av PhR34k (25 juli 2012)

sthlm

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:
Den här jävla lastbilen gör likadant varje morgon när jag åker på väg till jobbet. Det är en 2-1 sträcka på Värmdövägen in mot stan och äre inte han så äre bussarna som ligger runt 80 och strax där under när max hastigheten ligger på 100. Man blir så jävla trött på alla dessa idioter!

http://forumbilder.se/images/c1520121001150f6a.jpg

Ja vilken jäääääääääääääävla idiot som inte kör fortare än han får...borde ju hålla minst 110!

(fine, 90 på motorväg/motortrafikled, om det är utan släp...men...allvarligt...vilket pucko!)

(så får man hoppas sarkasmen var uppenbar)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

150 Inlägg
26 juli 2012
it_mutt skrev:
PhR34k skrev:
Den här jävla lastbilen gör likadant varje morgon när jag åker på väg till jobbet. Det är en 2-1 sträcka på Värmdövägen in mot stan och äre inte han så äre bussarna som ligger runt 80 och strax där under när max hastigheten ligger på 100. Man blir så jävla trött på alla dessa idioter!

Ja vilken jäääääääääääääävla idiot som inte kör fortare än han får...borde ju hålla minst 110!

(fine, 90 på motorväg/motortrafikled, om det är utan släp...men...allvarligt...vilket pucko!)

(så får man hoppas sarkasmen var uppenbar)

+1

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

1 422 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:

Du borde nog inte ha körkort om du blir så tvärförbannad över något så banalt.. Hellre att lastbilen kör runt 80 än 120 iaf. Lastbilen kan mycket väl vara spärrad till ~80 av åkeriet eller att alla farter över 80 loggas. Annars så får de ju max gå i 90 men åkerier spärrar ofta tidigare än så för att det är mer ekonomiskt. Om den är där varje dag ungefär samma tid när du åker till jobbet så åk 10minuter tidigare då så slipper du störa dig på det. Kan ju lova dig att han gör det inte för att jävlas med dig eller dina medtrafikanter. Är ju inte allt för ofta som det går 100 eller däröver där på värmdövägen, speciellt inte vid morgon/eftermiddags trafiken. Take a chill pill

6 711 Inlägg
26 juli 2012
cheffer skrev:
PhR34k skrev:

Du borde nog inte ha körkort om du blir så tvärförbannad över något så banalt.. Hellre att lastbilen kör runt 80 än 120 iaf. Lastbilen kan mycket väl vara spärrad till ~80 av åkeriet eller att alla farter över 80 loggas. Annars så får de ju max gå i 90 men åkerier spärrar ofta tidigare än så för att det är mer ekonomiskt. Om den är där varje dag ungefär samma tid när du åker till jobbet så åk 10minuter tidigare då så slipper du störa dig på det. Kan ju lova dig att han gör det inte för att jävlas med dig eller dina medtrafikanter. Är ju inte allt för ofta som det går 100 eller däröver där på värmdövägen, speciellt inte vid morgon/eftermiddags trafiken. Take a chill pill

Likså..körs lastbilen tom (Bör inte göras) dit eller?

Inte ovanligt att de lastas "för tungt" och tappar fart.

De/Dem

164 Inlägg
26 juli 2012
Man kunde ju nästa tro att ni inte bodde i Sthlm som tycker jag ska "ta det lugnt". Bosätt er i sthlm i ett par år och skaffa er ett jobb där ni måste åka bil fram och tillbaks till jobbet så ska vi se vad ni tycker om detta sen. Muppar
Senast redigerat av PhR34k (26 juli 2012)

sthlm

Forummoderator
26 581 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:
Man kunde ju nästa tro att ni inte bodde i Sthlm som tycker jag ska "ta det lugnt". Bosätt er i sthlm i ett par och skaffa er ett jobb där ni måste åka bil fram och tillbaks till jobbet så ska vi se vad ni tycker om detta sen. Muppar

Ursäkta men..hahahahahahahahahahaha...

Observera att jag förstår vad du menar, men det låter förjävla dumt att säga att man bor i Stockholm, där stadsbussarna för övrigt går var femte minut, och ändå säga att man inte klarar sig utan en bil..

Välkommen upp till dom norra trakterna av Sverige, och du kommer att ta tillbaka din kommentar - mupp.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

164 Inlägg
26 juli 2012
Du vet att det finns yrken där man måste ha bil i jobbet?
Kan ge dig några exempel, Serviceelektriker (som jag är), bud, ute säljare osv osv

sthlm

1 436 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:
Du vet att det finns yrken där man måste ha bil i jobbet?
Kan ge dig några exempel, Serviceelektriker (som jag är), bud, ute säljare osv osv

Du kanske inte ska ha ett jobb där man åker bil i stockholm om du inte klarar av stockholmstrafiken.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

164 Inlägg
26 juli 2012
Men vilka moralkakor ni är.
Ursäkta att jag tycker det är irriterande att sitta i 80 när maxhastigheten är 100. Lastbilen får köra 90 men bara där att hans chef tycker de ska köra i 80 måste jag tycka det är ok? Om min chef tycker vi ska köra evo driving och jag får inte köra snabbare än 80 måste alla tycka det är ok då? Vi snackar om saker som irriterat en i trafiken. Att ligga i 80 blås när det är 100 irriterar mig som fan. Kom inte om snacka om stockholmstrafiken när du bor i lidköping

sthlm

679 Inlägg
26 juli 2012
Mack skrev:
PhR34k skrev:
Man kunde ju nästa tro att ni inte bodde i Sthlm som tycker jag ska "ta det lugnt". Bosätt er i sthlm i ett par och skaffa er ett jobb där ni måste åka bil fram och tillbaks till jobbet så ska vi se vad ni tycker om detta sen. Muppar

Ursäkta men..hahahahahahahahahahaha...

Observera att jag förstår vad du menar, men det låter förjävla dumt att säga att man bor i Stockholm, där stadsbussarna för övrigt går var femte minut, och ändå säga att man inte klarar sig utan en bil..

Välkommen upp till dom norra trakterna av Sverige, och du kommer att ta tillbaka din kommentar - mupp.

Varför ta bussen när man kan ta bilen? smile

Trucker
2 710 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:

Det är 80 med släp, finns ingen anledning o köra 90 lr 100 som du vill att dom ska göra. Jag själv kör ALLTID 80, undantag då jag behöver köra om nån kanske..!!

Fart missbrukare

164 Inlägg
26 juli 2012
Jag förstår att man inte kan ligga o pressa med en lastbil men ändå är man stressad till jobbet för att man hamnat i trafik eller är sen osv. så kan man tyvärr inte låta bli att bli irriterad. Jag önskar att man inte blev irriterad men tyvärr är det en jävla stress man har över sig hela tiden.

sthlm

809 Inlägg
26 juli 2012
trippelturbo skrev:
PhR34k skrev:

Det är 80 med släp, finns ingen anledning o köra 90 lr 100 som du vill att dom ska göra. Jag själv kör ALLTID 80, undantag då jag behöver köra om nån kanske..!!

från en annan lastbils chaufför
+1!

Vettemannen
26 juli 2012
Ni som alltid irriterar er på lastbilar och andra lite mer långsamtgående fordon, åk lite tidigare hemifrån så hinner ni till jobbet utan att bli irriterade på allt och alla i trafiken. Har ni tänkt på att lastbilar och traktorer o.s.v. håller Sverige rullande och ser till att det finns mat, bildelar, möbler o.s.v. i affärerna.

/Benny

Trucker
2 710 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:
Jag förstår att man inte kan ligga o pressa med en lastbil men ändå är man stressad till jobbet för att man hamnat i trafik eller är sen osv. så kan man tyvärr inte låta bli att bli irriterad. Jag önskar att man inte blev irriterad men tyvärr är det en jävla stress man har över sig hela tiden.

Vet du hur mkt man vinner på en 10 mila sträcka om man håller 90 istället för 80??

Väldig obetydlig "mkt" tid! Du låter som en 20åring som gärna vill sladda till o från skolan, men som inte kan pga att han ej kommer upp i fart just pga lastbilen framför ! wink

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
26 juli 2012
Vettemannen skrev:
Ni som alltid irriterar er på lastbilar och andra lite mer långsamtgående fordon, åk lite tidigare hemifrån så hinner ni till jobbet utan att bli irriterade på allt och alla i trafiken. Har ni tänkt på att lastbilar och traktorer o.s.v. håller Sverige rullande och ser till att det finns mat, bildelar, möbler o.s.v. i affärerna.

/Benny

Väldig uppenbart att alla inte förstått det!!

Fart missbrukare

164 Inlägg
26 juli 2012
Har jobbat övertid hela veckan och igår skulle jag in med bilen på service och sedan snabbt hämta jobb bilen för att sedan jobba till 21.00 att gå upp kl 6 är kämpigt nog.
Man kan säga så om alla yrken, utan elektriker har du inge el på bygget som kanske blir sin mästa bostad eller arbetsplats, utan läkare dör människor, utan snickare har vi inga hus. Osv

sthlm

164 Inlägg
26 juli 2012
trippelturbo skrev:
PhR34k skrev:

Vet du hur mkt man vinner på en 10 mila sträcka om man håller 90 istället för 80??

Väldig obetydlig "mkt" tid! Du låter som en 20åring som gärna vill sladda till o från skolan, men som inte kan pga att han ej kommer upp i fart just pga lastbilen framför ! wink

Fan där fick du mig.

sthlm

Trucker
2 710 Inlägg
26 juli 2012
PhR34k skrev:
Har jobbat övertid hela veckan och igår skulle jag in med bilen på service och sedan snabbt hämta jobb bilen för att sedan jobba till 21.00 att gå upp kl 6 är kämpigt nog.
Man kan säga så om alla yrken, utan elektriker har du inge el på bygget som kanske blir sin mästa bostad eller arbetsplats, utan läkare dör människor, utan snickare har vi inga hus. Osv

Om NÅN, så är dagens lastbilschaufförer stressade!!

Jag själv, har ett pass, mellan lördagen o söndagen, tiden är så j-a knapp att jag just då måste köra 90 för att spara nåra enstaka minuter!

Börjar 14 på lördagen, MÅSTE!! sluta senast 21 för att kunna börjar 06 på söndagen.

Kort o gott: Minsta lilla problem längst vägen, o jag blir försenad! Rolig magkänsla om förhoppning att inget händer / ingen idiot får för sig o leka allan ballan o tar med sig 5 pers o vägen blir avstängd.

Kom inte o prata om tajta tider osvosv! Du kan komma hem 03 o börjar 06, jag MÅSTE ha MINST 9 timmar, efter förkortad dyngsvila, (11 i grunden). Annars är jag olaglig o riskerar böter!! Det är lag på min vila, inte på din!!

Fart missbrukare

Sök