Bränslepumps rekommendationer Volvo 940 Turbo -98

joxxan
17 april 2012 · 334 Inlägg

Som rubriken lyder, håller på att trimma bilen och siktar på 300hk och behöver därav byta pumpen i tanken.

Har ni några rekommendationer på några bra pumpar?
Får gärna vara smidiga att installera och inga kopior smile

tack på för hand! smile

Just... Awsome!
Kalasgasarn
17 april 2012 · 937 Inlägg

joxxan skrev:
Som rubriken lyder, håller på att trimma bilen och siktar på 300hk och behöver därav byta pumpen i tanken.

Har ni några rekommendationer på några bra pumpar?
Får gärna vara smidiga att installera och inga kopior smile

tack på för hand! smile

hmm byta i tanken? räker om du byter den under smile

fast här har du en tank pump http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … spump.html

ingen pump är lätt att montera i tanken smile

här är en te under bilen http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … spump.html

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
joxxan
17 april 2012 · 334 Inlägg

Jag har ingen pump under bilen, bara i tanken wink
Jodå, det som brukar jävlas är själva amaturen tongue

Just... Awsome!
joxxan
17 april 2012 · 334 Inlägg

Men jag tackar för inlägget, men litar inte riktigt på KLRacing att dom har äkta.
Men skadar väl inte att ringa och fråga. smile

Får se vad majoriteten säger, föredrar erfarenhet/erfarenheter med just pumpar (folk som själva kör med dom)

Just... Awsome!
Kalasgasarn
17 april 2012 · 937 Inlägg

aha du ska ha rediga pump hehe då är det vel xtremt.se bland annat tongue

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
joxxan
17 april 2012 · 334 Inlägg

Kalasgasarn skrev:
aha du ska ha rediga pump hehe då är det vel xtremt.se bland annat tongue

Där sa du något! smile

Just... Awsome!
dannnej
17 april 2012 · 761 Inlägg

låt den i tanken sitta kvar och koppla den till en cachetank, och sen montera en extra pump.

jag köpte 044 kopian på streetpower.se och den är verkligen bra för dom pengarna

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
joxxan
17 april 2012 · 334 Inlägg

dannnej skrev:
låt den i tanken sitta kvar och koppla den till en cachetank, och sen montera en extra pump.

jag köpte 044 kopian på streetpower.se och den är verkligen bra för dom pengarna

Okej, låter som ganska mycket mer jobb och utgifter för den saken, blir det så mycket bättre att göra på det viset du nyss beskrev? smile

Just... Awsome!
Kalasgasarn
18 april 2012 · 937 Inlägg

joxxan skrev:

dannnej skrev:
låt den i tanken sitta kvar och koppla den till en cachetank, och sen montera en extra pump.

jag köpte 044 kopian på streetpower.se och den är verkligen bra för dom pengarna

Okej, låter som ganska mycket mer jobb och utgifter för den saken, blir det så mycket bättre att göra på det viset du nyss beskrev? smile

beror på vilken effekt du vill köra med, att ha catchtank är lite overkill för 300 hk, det är ju säkrare om pumpen i tanken inte skulle orka pumpa fram eller om den skulle missa suga lite, på drifting så är det ju bra att ha när det skumpar och sånt så du inte få missar i soppa systemet smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
joxxan
18 april 2012 · 334 Inlägg

Sant sant

Just... Awsome!
D_Carlsson Bonntrimmare
18 april 2012 · 620 Inlägg

riktigt prisvärda pumpar hittar du på http://spridare.com/Pumpar.html köp en sån intank pump han säljer så klarar du dig bra sen. Jag körde med sån i min e30 innan jag bytte till fuelcell

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
dannnej
18 april 2012 · 761 Inlägg

D_Carlsson skrev:
riktigt prisvärda pumpar hittar du på http://spridare.com/Pumpar.html köp en sån intank pump han säljer så klarar du dig bra sen. Jag körde med sån i min e30 innan jag bytte till fuelcell

250:- billigare på streetpower, för exakt samma pump.
jag har både flödat dom och kör med dom på min bil, funkar bra med e85 dessutom.
http://www.streetpower.se/sv/bensinpump … p-044.html


att köra med cachetank har ju inget med effekten att göra. det bör man alltid ha vid aktiv körning, får man luft i systemet så kan det bli dyrt i längden

Senast redigerat av dannnej (18 april 2012)

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
joxxan
18 april 2012 · 334 Inlägg

dannnej skrev:

D_Carlsson skrev:
riktigt prisvärda pumpar hittar du på http://spridare.com/Pumpar.html köp en sån intank pump han säljer så klarar du dig bra sen. Jag körde med sån i min e30 innan jag bytte till fuelcell

250:- billigare på streetpower, för exakt samma pump.
jag har både flödat dom och kör med dom på min bil, funkar bra med e85 dessutom.
http://www.streetpower.se/sv/bensinpump … p-044.html


att köra med cachetank har ju inget med effekten att göra. det bör man alltid ha vid aktiv körning, får man luft i systemet så kan det bli dyrt i längden

Okej, jo det är ju sant smile
Du har en bra poäng där.
Och tack för tipset! smile

Just... Awsome!
joxxan
18 april 2012 · 334 Inlägg

D_Carlsson skrev:
riktigt prisvärda pumpar hittar du på http://spridare.com/Pumpar.html köp en sån intank pump han säljer så klarar du dig bra sen. Jag körde med sån i min e30 innan jag bytte till fuelcell

Tack för tipset! smile

Just... Awsome!
joxxan
18 april 2012 · 334 Inlägg

Men hur mycket flöder en orginal pump tror ni? en 255L/h bör väl räcka till 300hk?
(In tank pump)

Just... Awsome!
Kalasgasarn
18 april 2012 · 937 Inlägg

joxxan skrev:
Men hur mycket flöder en orginal pump tror ni? en 255L/h bör väl räcka till 300hk?
(In tank pump)

jaja för fan räkna 50 lite pär 100 hk

Senast redigerat av Kalasgasarn (18 april 2012)

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
joxxan
19 april 2012 · 334 Inlägg

Verkar som att det blir en från Spridare.com..
"in-tank" för 500:-

Just... Awsome!
Kalasgasarn
19 april 2012 · 937 Inlägg

joxxan skrev:
Verkar som att det blir en från Spridare.com..
"in-tank" för 500:-

skulle du inte ha en märkes pump? wink hehe ne men det funka bra

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
dannnej
19 april 2012 · 761 Inlägg

Kolla flödeskurvan bara, den slutar pumpa vid 70psi alltså 4,8bar.

alltså man måste ha 3bars soppatryck, kör man med spridare på 3,8bar så kan man bara ladda 1bar.

dessutom klarar dom pumparna inte e85

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
joxxan
19 april 2012 · 334 Inlägg

dannnej skrev:
Kolla flödeskurvan bara, den slutar pumpa vid 70psi alltså 4,8bar.

alltså man måste ha 3bars soppatryck, kör man med spridare på 3,8bar så kan man bara ladda 1bar.

dessutom klarar dom pumparna inte e85

Hmmm attans tongue
Jag tänkte ladda drygt  1,5 bar.
Med andra ord behöver jag en som kör till minst 105psi?

Typ denna?
http://www.streetpower.se/sv/bensinpump … 40l-h.html

Senast redigerat av joxxan (19 april 2012)

Just... Awsome!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang