Audi S2 Coupé quattro -91

Ett försök till att förfina S2:an och sätta sin egna prägel på den! :)

Niklas_S2

  • 170 Följare
  • 166 594 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 maj 2018
230 Inlägg
Skrivet 22 juli 2012 · Inlägg av trådskaparen #61

Legosoldaten skrev:
Ser jävligt fint ut, prem lagd!

Tack! smile Trevligt big_smile

173 Inlägg
Skrivet 22 juli 2012 #62

Öka nu Niklas! min är hos Forsberg nu wink

230 Inlägg
Skrivet 22 juli 2012 · Inlägg av trådskaparen #63

ECO_Astra skrev:
Öka nu Niklas! min är hos Forsberg nu wink

Haha, jag får väl kugga ner en växel nu då wink

Hur mycket har du kvar? smile

173 Inlägg
Skrivet 22 juli 2012 #64

Niklas_S2 skrev:

ECO_Astra skrev:
Öka nu Niklas! min är hos Forsberg nu wink

Haha, jag får väl kugga ner en växel nu då wink

Hur mycket har du kvar? smile

Gör nu de ordentligt annars kommer du ångra dig sen! Jo de e en del kvar men hoppas den är klar till Mantorp action meet!

German Engineering · 9 038 Inlägg
Skrivet 22 juli 2012 #65

Duktig du är smile

230 Inlägg
Skrivet 22 juli 2012 · Inlägg av trådskaparen #66

ECO_Astra skrev:

Niklas_S2 skrev:

ECO_Astra skrev:
Öka nu Niklas! min är hos Forsberg nu wink

Haha, jag får väl kugga ner en växel nu då wink

Hur mycket har du kvar? smile

Gör nu de ordentligt annars kommer du ångra dig sen! Jo de e en del kvar men hoppas den är klar till Mantorp action meet!

Ja, absolut!
Okej, spännande big_smile

CarpeDiem skrev:
Duktig du är smile

Tack! smile

230 Inlägg
Skrivet 10 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #67

Dåligt med update här på länge då jag väntat på delar hmm

Men idag fick jag äntligen sakerna jag behöver för att påbörja insuget och delvis göra klart bränslesystemet! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-207f148bb69802611032b0b67ed69e74.jpg

German Engineering · 9 038 Inlägg
Skrivet 11 augusti 2012 #68

Härligt smile

248 Inlägg
Skrivet 11 augusti 2012 #69

Niklas_S2 skrev:
Dåligt med update här på länge då jag väntat på delar hmm

Men idag fick jag äntligen sakerna jag behöver för att påbörja insuget och delvis göra klart bränslesystemet! smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-207f148bb69802611032b0b67ed69e74.jpg

Ser mycket lovande ut, blir det 2kammars plenum?

49 Inlägg
Skrivet 11 augusti 2012 #70

Sparky_s2 skrev:

Niklas_S2 skrev:
Dåligt med update här på länge då jag väntat på delar hmm

Men idag fick jag äntligen sakerna jag behöver för att påbörja insuget och delvis göra klart bränslesystemet! smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-207f148bb69802611032b0b67ed69e74.jpg

Ser mycket lovande ut, blir det 2kammars plenum?

+1

248 Inlägg
Skrivet 12 augusti 2012 #71

BMWpwr skrev:

Sparky_s2 skrev:

Niklas_S2 skrev:
Dåligt med update här på länge då jag väntat på delar hmm

Men idag fick jag äntligen sakerna jag behöver för att påbörja insuget och delvis göra klart bränslesystemet! smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-207f148bb69802611032b0b67ed69e74.jpg

Ser mycket lovande ut, blir det 2kammars plenum?

+1

Jajjemen tongue

230 Inlägg
Skrivet 12 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #72

Sparky_s2 skrev:

Niklas_S2 skrev:
Dåligt med update här på länge då jag väntat på delar hmm

Men idag fick jag äntligen sakerna jag behöver för att påbörja insuget och delvis göra klart bränslesystemet! smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-207f148bb69802611032b0b67ed69e74.jpg

Ser mycket lovande ut, blir det 2kammars plenum?

Jag håller på att fundera på det faktiskt...
Får se hur tajt det blir först hmm

Du som byggt insug, hur hade du gjort? smile

248 Inlägg
Skrivet 13 augusti 2012 #73

Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.

230 Inlägg
Skrivet 15 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #74

Sparky_s2 skrev:
Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.

Det låter fränt! cool
Okej, intressant! smile

Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105
Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro? tongue

248 Inlägg
Skrivet 15 augusti 2012 #75

Niklas_S2 skrev:

Sparky_s2 skrev:
Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.

Det låter fränt! cool
Okej, intressant! smile

Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105
Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro? tongue

Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft.
Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2.
Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.

230 Inlägg
Skrivet 15 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #76

Sparky_s2 skrev:

Niklas_S2 skrev:

Sparky_s2 skrev:
Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.

Det låter fränt! cool
Okej, intressant! smile

Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105
Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro? tongue

Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft.
Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2.
Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.

Okej, på så vis smile
Ja, det är grymt tajt tyvärr hmm
Men då kör du med snedställd kyl?
Jag får laborera lite först innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra... Jag tänkte jag skulle besiktiga med detta insuget med, så får bli något diskret wink

248 Inlägg
Skrivet 15 augusti 2012 #77

Niklas_S2 skrev:

Sparky_s2 skrev:

Niklas_S2 skrev:
Det låter fränt! cool
Okej, intressant! smile

Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105
Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro? tongue

Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft.
Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2.
Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.

Okej, på så vis smile
Ja, det är grymt tajt tyvärr hmm
Men då kör du med snedställd kyl?
Jag får laborera lite först innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra... Jag tänkte jag skulle besiktiga med detta insuget med, så får bli något diskret wink

Rörram från bur och fram. Så kylaren sitter annorunda smile

Senast redigerat av Sparky_s2 (15 augusti 2012)

230 Inlägg
Skrivet 15 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #78

Sparky_s2 skrev:

Niklas_S2 skrev:

Sparky_s2 skrev:

Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft.
Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2.
Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.

Okej, på så vis smile
Ja, det är grymt tajt tyvärr hmm
Men då kör du med snedställd kyl?
Jag får laborera lite först innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra... Jag tänkte jag skulle besiktiga med detta insuget med, så får bli något diskret wink

Rörram från bur och fram. Så kylaren sitter annorunda smile

Okej, fan vad nice! smile

230 Inlägg
Skrivet 25 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #79

Inte hänt så mycket sista tiden hmm
Men fick upp bränsleledningarna igår smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-8fcedb3ef59643c2a083ab228aec6285.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171144/171144-a3e6b9504027e0209762d5f30f7efe0f.jpg

Har dock inte införskaffat btr eller pump än, så är lite som återstår innan soppasystemet är klart!

392 Inlägg

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang