3247
Sök

Hur kopplar man in en turbo?

74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
unquattro skrev:
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:

Det är Kalle Anka det finns inget sådant tyvär

asså om dem garanterar att det funkar ?

Ja Låt os säga att du bromsar bilen å har 92hk på hjulen sedan skruvar ni dit en "el turbo" å du har 93hk så hävdar dom att den fungerar men det är inget du kommer märka

ne men asså jag har nu 126 hk på den och dem garanterar ju 25 hästar ökning  så då har jag ju 151 hk och då är det ju kännbar ??

64 Inlägg
20 april 2012
Ragipsbil skrev:
Pim_Pim skrev:
Smidigt om det bara gick att koppla in sådär, då hade nog 99% använt turbo. smile

så ingen tro på att de kommer funka ?
men de sjuka är då varför garanterar dem för de?

Enkelt säljer dom hundra som inte fungerar så kanske det bara är 10-20 som orkar gå tillbaks med den

2 230 Inlägg
20 april 2012
alltså istället för konvertera så skaffa en 1.8t motor istället och sätt i, enklare och betydligt säkrare, samt om jag inte minns fel så finns det en A3 som har 1.8t original så då borde du kunna göra det lagligt med.

men absolut bäst är att sälja bilen å köpa en 1.8t bil istället. om det nu är en A3 du vill ha smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
JimpeBoy skrev:
Ragipsbil skrev:
Pim_Pim skrev:
Smidigt om det bara gick att koppla in sådär, då hade nog 99% använt turbo. smile

För att dom ska få sälja dom kanske? wink

ja men garanti?

529 Inlägg
20 april 2012
Ragipsbil skrev:
JimpeBoy skrev:
Ragipsbil skrev:

För att dom ska få sälja dom kanske? wink

ja men garanti?

För att dom måste ha garanti på varan också! wink

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 april 2012
Skriv gärna en länk till denna turbo du o
pratar om

64 Inlägg
20 april 2012
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:
Ragipsbil skrev:

asså om dem garanterar att det funkar ?

Ja Låt os säga att du bromsar bilen å har 92hk på hjulen sedan skruvar ni dit en "el turbo" å du har 93hk så hävdar dom att den fungerar men det är inget du kommer märka

ne men asså jag har nu 126 hk på den och dem garanterar ju 25 hästar ökning  så då har jag ju 151 hk och då är det ju kännbar ??

Men förlåt mig nu lyssna på vad vi säger om det fanns en sådan så skulle alla kört med det?

74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
Skriv gärna en länk till denna turbo du o
pratar om

http://sportstolen.se/elektrisk-turbo-p-1944.html

de finns en annan som är påväg den liknar den men är större och ger mer hästar.

74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
unquattro skrev:
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:

Men förlåt mig nu lyssna på vad vi säger om det fanns en sådan så skulle alla kört med det?

de sant fan men kanske av 10 funkar 1 xD eller något liknade eller vågar folk inte riskera pengarna på de.

64 Inlägg
20 april 2012
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:
Ragipsbil skrev:

de sant fan men kanske av 10 funkar 1 xD eller något liknade eller vågar folk inte riskera pengarna på de.

kolla på den här den har starkare motor och större fläkt än el turbon kolla vad effekten blir enbart med den  http://www.youtube.com/watch?v=dyR0U_fYtwY

Då har man uppfunnit något revolutionerande;)

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
20 april 2012
Om man går in på produktlänken för den elektriska turbon så står det längst ner på sidan "Personer som köpte den här produkten köpte även: Ventilhattar som skiftar färg i mörkret".

Det säger kanske lite om vad det är för produkt eller kanske också om de som köpte den roll

Lägg pengarna på nåt annat istället eller kanske en 1,8T.
Senast redigerat av N_W (20 april 2012)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

64 Inlägg
20 april 2012
N_W skrev:
Om man går in på produktlänken för den elektriska turbon så står det längst ner på sidan "Personer som köpte den här produkten köpte även: Ventilhattar som skiftar färg i mörkret".

Det säger kanske lite om vad det är för produkt eller kanske också om de som köpte den roll

Lägg pengarna på nåt annat istället eller kanske en 1,8T.

För motorer med sportluftfilter
Bättre drivmoment

hahahaha

Låter lite som snabb gashandtag på hobbex till moppen "för snabba och riviga starter"  wink

klabbarpan
3 041 Inlägg
Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 april 2012
hahaha, det här gjorde min dag!!! smile

Olika
907 Inlägg
20 april 2012
Det verkar ju som bilen är trimmad 50 hk redan så den skulle väl få 200 hk nu då med den där elfläkten smile
Det är MYCKET som skiljer på en 1,8 med och utan turbo, även om du byter motorn och bygger om allt så ska bilen besiktigas en gång om året dessutom...

Så speciellt unik är väl inte bilen, det borde gå att hitta en A3 1,8T i samma årsmodell för vettiga pengar, letar du lite till kan du dessutom få en quattro så du har nytta av effekten om du tänkt trimma vidare!

Mvh
Fredrik

2 411 Inlägg
20 april 2012
fredriq skrev:
Det verkar ju som bilen är trimmad 50 hk redan så den skulle väl få 200 hk nu då med den där elfläkten smile
Det är MYCKET som skiljer på en 1,8 med och utan turbo, även om du byter motorn och bygger om allt så ska bilen besiktigas en gång om året dessutom...

Så speciellt unik är väl inte bilen, det borde gå att hitta en A3 1,8T i samma årsmodell för vettiga pengar, letar du lite till kan du dessutom få en quattro så du har nytta av effekten om du tänkt trimma vidare!

Mjo jag såg att ts har skrivit effekten väldigt högt för en 1,8 utan turbo smile  Hade denna produkt funka så rekommenderar jag er starkt att köpa aktier i detta bolag..... xD

BaM BaM
232 Inlägg
Adrenaline Junkie
264 Inlägg
20 april 2012
köp en lövblås, bra slangen till insuget, tanka och ryck igång den,.. ungefär så?
annars testa plus och minus till turbon? hahaha va fan blire??

2 411 Inlägg
20 april 2012
Diss skrev:
köp en lövblås, bra slangen till insuget, tanka och ryck igång den,.. ungefär så?

Satt precis och kollade på en film där dem körde med lövblås i slangen till insuget!  Ökade faktiskt 30hk...... Hahahha

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
20 april 2012
Nybergrobin skrev:
Diss skrev:

Satt precis och kollade på en film där dem körde med lövblås i slangen till insuget!  Ökade faktiskt 30hk...... Hahahha

haha fyfan, ja det är väll bara att "koppla in" de smile

är TS seriös med denna fråga från första början ens? hahahha

Sök