3621
Sök

S60 turbo

262 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har en s60 2,4t och undrar om en s60 2,5t turbo/turbo aggregat passar på min?

262 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#2
Ingen som har någon aning?

3 860 Inlägg
25 april 2012
#3
Varför byta till den turbon? Är ju knappt större?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

8 282 Inlägg
25 april 2012
#4
På 2,5T så bytte dem väl till kkk och då är det en del som lär bytas för att den ska passa.


3 860 Inlägg
25 april 2012
#5
På min 2,5t satt det 14t turbo.. kkk satt på R och T5 från 2005 o fram..

När man byter upp sig på 2,4t/2,5t så brukar man väl montera 16t-19t.

EDIT: Vilken turbo har du på nu? Sitter det en 13G?
Senast redigerat av spokenratt (25 april 2012)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

262 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#6
Förstår inte riktigt vad KKK står för. Anledning till varför jag just vill byta till en 2,5a är för att jag har en liggandes.
Är det mycket man ska byta då eller kan man inte bara böja den?

3 860 Inlägg
25 april 2012
#7
KKK24 är modellen på turbo i R och T5 från 2005->

Men som sagt, jag har för mig att man ändrade på 2,4t från 13G till 14T innan den blev 2,5t. Så frågan är vilken turbo du harpå just nu?

Jar ingen aning om hur fläns eller avgashus ser ut på 13G, om det nu sitter en sådan, så jag kan inte svara på om det passar rakt av.

Men rent spontant är bytet helt oonödigt ifall org turbon inte är kass.

BÖJA DEN? Vilken, turbon?
Senast redigerat av spokenratt (25 april 2012)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

262 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
#8
Just nu har jag 13g på då min är 01a.

3 860 Inlägg
26 april 2012
#9
Ok då är jag med! Men, om 114t'n passar rakt på det vet ja faktiskt inte. Däremot hade jag nog skippat bytet och väntat tills man ev tänker montera större inför trim eller så.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

danielbrorsson
27 april 2012
#10
Halloj, ja den passar rakt på. Men som sagt är din gamla inte kass så finns det ingen anledning till att byta till en 14T enligt mig. Eller vad är tanken med bytet? Om du vill trimma kan du ju skaffa en 16T+Blå spridare eller 19T+gröna spridare samt mappning.

Mvh Daniel

262 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
#11
Jag vill inte trimma sönder bilen. Har redan bsr Chipp som räcker. Jag tänkte mera på att byta turbon för att bilen har rullat 21 000 mil och turbonaggregatet börja vissla lite när turbon laddas. Turbon är ju en slitdel. Men du är 100 procent säker att en 05a 2,5T turbo passat på min 01a 2,4 T?

2 415 Inlägg
28 april 2012
#12
Ibbee skrev:
Jag vill inte trimma sönder bilen. Har redan bsr Chipp som räcker. Jag tänkte mera på att byta turbon för att bilen har rullat 21 000 mil och turbonaggregatet börja vissla lite när turbon laddas. Turbon är ju en slitdel. Men du är 100 procent säker att en 05a 2,5T turbo passat på min 01a 2,4 T?

finns 1 enkelt sätt att kolla det tongue
kolla hur din ser ut/namn och googla och kolla bilder. och gör samma sak på andra turbon smile
edit. tänkte på anslutningen till grenrör/avgashus
Senast redigerat av Tryck_o_pys (28 april 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

3 860 Inlägg
28 april 2012
#13
Ibbee skrev:
Jag vill inte trimma sönder bilen. Har redan bsr Chipp som räcker. Jag tänkte mera på att byta turbon för att bilen har rullat 21 000 mil och turbonaggregatet börja vissla lite när turbon laddas. Turbon är ju en slitdel. Men du är 100 procent säker att en 05a 2,5T turbo passat på min 01a 2,4 T?

Då är vi med och då verkar bytet genast logiskt wink
Jag kan inte tänka mig att man bytte grenrör när man bytte turbo! Men ja vågar inte lova något. Danielbrorson har kanske rätt!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 april 2012
#14
Man trimmar inte sönder bilen för man åker med 16 el 19T, det beror på mappningen om den går sönder.

Autotech


Sök