Volvo 740 överväxelproblem

Didde_man
24 april 2012 · 104 Inlägg

Dixieman skrev:

Didde_man skrev:

Dixieman skrev:
defekt knapp kan vara fallet också, testa att koppla den till en vanlig strömbrytare?smile

Om knappen är trasig skulle det aldrig slå till... Så den är okej. Mest troligt reläet eller oljan

Kan väl mycket väl vara knappen som glappar? tr ner och den ger ström, släpp och den slutar liksom tongue

Det är så den funkar knappen ska inte hålla kvar utan det sköter reläet

It ain't big it's huge...
Volvo V70N (2001)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
24 april 2012 · 919 Inlägg

Didde_man skrev:

Dixieman skrev:

Didde_man skrev:

Om knappen är trasig skulle det aldrig slå till... Så den är okej. Mest troligt reläet eller oljan

Kan väl mycket väl vara knappen som glappar? tr ner och den ger ström, släpp och den slutar liksom tongue

Det är så den funkar knappen ska inte hålla kvar utan det sköter reläet

Ja men knappen ska ju även sköta frånslagning av relä'et..

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Didde_man
24 april 2012 · 104 Inlägg

Dixieman skrev:

Didde_man skrev:

Dixieman skrev:

Kan väl mycket väl vara knappen som glappar? tr ner och den ger ström, släpp och den slutar liksom tongue

Det är så den funkar knappen ska inte hålla kvar utan det sköter reläet

Ja men knappen ska ju även sköta frånslagning av relä'et..

Ja det skulle vara ifall den skulle ge dubbel signal isåfall men det är VÄLDIGT sällan så därför är det mer troligt att det är reläet eller oljan. Men det går att mäta vid reläet ifall knappen ger dubbel signal.

It ain't big it's huge...
Volvo V70N (2001)
macon
24 april 2012 · 14 Inlägg

Didde_man skrev:

Dixieman skrev:

Didde_man skrev:

Det är så den funkar knappen ska inte hålla kvar utan det sköter reläet

Ja men knappen ska ju även sköta frånslagning av relä'et..

Ja det skulle vara ifall den skulle ge dubbel signal isåfall men det är VÄLDIGT sällan så därför är det mer troligt att det är reläet eller oljan. Men det går att mäta vid reläet ifall knappen ger dubbel signal.

Att det skulle vara det felet känns väldigt osannolikt, jag har provat byta till en annan knapp ifrån skroten och det blev ingen skillnad.

Didde_man
24 april 2012 · 104 Inlägg

Teata byta olja och göra rent filtret annars får du köpa ett relä

It ain't big it's huge...
Volvo V70N (2001)
Pim_Pim
24 april 2012 ·

Men ta bort knappen och håll emot kablarna mot varann. Då märker du ju om det är knappen.

Didde_man
24 april 2012 · 104 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Men ta bort knappen och håll emot kablarna mot varann. Då märker du ju om det är knappen.

Har han testat en annan knapp så borde han väl kunna släppa den tanken? Dessutom blir det ju samma sak om han håller in knappen eller håller ihop kablarna.

Om det inte hjälper med att byta olja så kan du sätta en vippbrytare i konsolen om du inte vill köpa ett relä

It ain't big it's huge...
Volvo V70N (2001)
macon
24 april 2012 · 14 Inlägg

Ska testa att byta olja och rengöra filtret så fort jag hinner:) årerkommer sedan med hur det gick.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang