Angående Andrahandsvärde på högerstyrda ( importerade bilar )

Antnis
24 april 2012 · 12 Inlägg

Hej! det är såhär att jag är sugen på en subaru impreza och har lite funderingar då jag har hittat ett objekt som är bra men med det minuset att den är importerad och högerstyrd, hur lätt kommer det bli att sälja senare och hur är andrahandsvärdet? körningen är inga problem det är bara det efteråt när jag ska bli av med bilen jag oroar mej över.. Tack på förhand!

Saab 9-3 SS Aero "Alicia" (2004)
BMW 530 m-sport "gökjonte" (2001)
9Femma
24 april 2012 · 342 Inlägg

Det skulle jag säga är en omöjlig fråga att svara på idag.
Om den blir svårsåld eller inte beror ju helt på vad du kommer begära i pris och hur pass noga du skött din bil plus eventuell dokumentation.

Men räkna med att du förlorar pengar. Frågan är bara hur mycket.
Idag verkar det som att folk fattat vad dessa bilar kostar i England (en kopp kaffe och en kaka, typ ...) och därför är värdeökningen reggad och klar i Sverige inte lika hög som tidigare.
Särskilt inte när vänsterstyrda exemplar av första och andra generation inte är dyrare än vad de är. Även de har ju droppat rätt rejält i pris.

Det enda högerstyrda exemplen som jag tror håller sitt värde är bilar som enbart tillverkats just som högerstyrda, enstaka efterkonverteringar ej inräknade (Skyline och Stagea) ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Antnis
24 april 2012 · 12 Inlägg

jag tänkte mer som denna, den verkar ju redan prissänkt öer att vara högerstyrd och verkar vara i gott skick smile
http://www.blocket.se/kronoberg/Subaru_ … 21&w=1

BMW 530 m-sport "gökjonte" (2001)
Saab 9-3 SS Aero "Alicia" (2004)
Jackiechan
2 maj 2012 · 92 Inlägg

Halloo Nilsson! Du forlorar inte mer pa att kopa och salja en hogerstyrd an en vansterstyrd, da vardet ar lagre fran borjan. Du skulle daremot forlora en javla massa om du kopte en vanster och konverterade till hoger(varfor nagon nu skulle gora det)... Vadfan ska du med en impreza till? Kop evo wink

Richtenb
2 maj 2012 · 1 365 Inlägg

+1 majoriteten av Sveriges befolkning vill inte köra högerstyrt. Räkna att det kommer vara svårsålt om du inte ligger som billigast på blocket + lite till.

9Femma skrev:
Det skulle jag säga är en omöjlig fråga att svara på idag.
Om den blir svårsåld eller inte beror ju helt på vad du kommer begära i pris och hur pass noga du skött din bil plus eventuell dokumentation.

Men räkna med att du förlorar pengar. Frågan är bara hur mycket.
Idag verkar det som att folk fattat vad dessa bilar kostar i England (en kopp kaffe och en kaka, typ ...) och därför är värdeökningen reggad och klar i Sverige inte lika hög som tidigare.
Särskilt inte när vänsterstyrda exemplar av första och andra generation inte är dyrare än vad de är. Även de har ju droppat rätt rejält i pris.

Det enda högerstyrda exemplen som jag tror håller sitt värde är bilar som enbart tillverkats just som högerstyrda, enstaka efterkonverteringar ej inräknade (Skyline och Stagea) ...

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang