Vilka bilar ser ni mest av vid väg kanten?

PALLBOCKEN
5 maj 2012 · 84 Inlägg

Mack skrev:

PALLBOCKEN skrev:
Senaste jag såg var en Volvo 855 import..
Annars har man nog sett de flesta vanligast förekommande märkena efter vägkanten genom åren..
Men får nog hålla med om att Ford kan va lite överrepresenterade ändå, bortsett från en och annan (förmodligen stulen) Saab.

Hur såg du att det var en import..?

Tog det på reg,nr..
T** nånting samt udda färg på bilen. Solklar import om du frågar mig. Typ inreggad 2002..

Andromeda Rumpmas
5 maj 2012 · 3 860 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Som vanligt har man sett en saab vid vägkanten idag.... xD

Tss, jag parkerade i en ficka för att slafsa i mig Drive in-burgaren wink

Lite nyfiken på var man kör för att se många bilar i vägkanten överhuvudtaget?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Masquerade Aldrig nöjd
6 maj 2012 · 804 Inlägg

Andromeda skrev:
Lite nyfiken på var man kör för att se många bilar i vägkanten överhuvudtaget?

I och runt Trollhättan.smile

Livet är för kort för att äga Volvo.
Nybergrobin
6 maj 2012 · 2 382 Inlägg

Masquerade skrev:

Andromeda skrev:
Lite nyfiken på var man kör för att se många bilar i vägkanten överhuvudtaget?

I och runt Trollhättan.smile

Man är lite överallt egentligen ^^ Saaben jag såg idag stod mitt på motorvägen iaf tongue

kannebanne
6 maj 2012 · 2 046 Inlägg

Brukar se mycket opel och andra 90 talsbilar vid vägkanterna.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
charlieekman
6 maj 2012 · 10 Inlägg

helt klar saab!

BMW e39 523 "dragbilen" (1998)
BMW e30 320 cab "klisterlappen" (1990)
Chevrolet Silverado "Air-ride" (1991)
Nybergrobin
6 maj 2012 · 2 382 Inlägg

charlieekman skrev:
helt klar saab!

Ser också mest saab men det kanske beror på att tattare har råd med saab 9000? xD   I regel så är det alltid en 9000 som står vid vägkanten tycker jag

SportPilot Ubåtsingenjör
6 maj 2012 · 7 234 Inlägg

Mack skrev:

CHEEVA skrev:
de jag ser flest utav är : SAAB VOLVO AUDI VW BMW OPEL FORD CITTRA PEGUTT RENÅ ALFA FIAT PORSCHE FERRARI HONDA HYNDAI ROVER JAGUAR NISSAN TOYOTA SUBARU KIA CHEVROLET DODGE MASERATI SKODA SEAT DEAWO LADA BUICK DATSUN DAF DKW CHRYSLER OSV

enda jag inte sett är väl en lambo tror jag ... måste va BRA bilar de !!

Varför skrev du med stora bokstäver..?
Någon Subaru vete fan om jag någonsin sett stå vid vägkanten dock..

subaru har jag sett tongue det var min egen !

råkade nog trycka in caps lock

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Constantine
6 maj 2012 · 679 Inlägg

Uppdaterar igen från senast. Har sett en Audi A6 -08a, en Volvo 850 och en gammal Mitsubishi Star Wagon eller vad dem nu heter.. från -90 iaf.

Niklas1987 NO
6 maj 2012 · 2 182 Inlägg

På 46 mil denna helg har jag sett

1 st Volvo V70 av nyare modell
1 st Saab 9000
1 st Volvo 850
1 st Ford Mondeo nyare modell

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
AudiFors
6 maj 2012 · 906 Inlägg

Pendlar ca 17 mil om dagen, och får faktiskt säga saab, sett 6 saab senaste månaderna, en pimpad volvo 740 , 1 bmw och en spygul volvo 245, finns inte mycket annat att kolla på än vägen när man körsmile Sen kanske de bara är en slump att de är just saab som står där men de gör de:)

=)
D_Lindell Amatör Gynekolog
6 maj 2012 · 29 Inlägg

Är inte Saab och volvo är väll de vanligaste bilarna ?

Audi A4 - B8 8k "2.0 TFSI E85" (2011)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 maj 2012 · 17 528 Inlägg

Såg en : BMW 525IA -92 igår vid vägkanten. Bilen är ju 20 år gammal så det är förlåtligt men trots allt: En BMW...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
6 maj 2012 · 9 296 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Såg en : BMW 525IA -92 igår vid vägkanten. Bilen är ju 20 år gammal så det är förlåtligt men trots allt: En BMW...

Inget konstigt med det. Han/hon hade inte råd att laga den i tid. Fullt naturligt eftersom en 20 år gammal BMW kostar psatan att laga småfel på.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
ElTacoNacho
6 maj 2012 · 486 Inlägg

caromania skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Såg en : BMW 525IA -92 igår vid vägkanten. Bilen är ju 20 år gammal så det är förlåtligt men trots allt: En BMW...

Inget konstigt med det. Han/hon hade inte råd att laga den i tid. Fullt naturligt eftersom en 20 år gammal BMW kostar psatan att laga småfel på.

Dom är la inte så dyra att meka med?

Pim_Pim
6 maj 2012 ·

Såg en 740 som stod vid vägkanten idag, hans växellåda hade tydligen rasat men han sprang in på Ica som låg några hundra meter därifrån och kom ut med en ny. smile

Rquired Allmänt envis
6 maj 2012 · 12 512 Inlägg

KJensen skrev:

caromania skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Såg en : BMW 525IA -92 igår vid vägkanten. Bilen är ju 20 år gammal så det är förlåtligt men trots allt: En BMW...

Inget konstigt med det. Han/hon hade inte råd att laga den i tid. Fullt naturligt eftersom en 20 år gammal BMW kostar psatan att laga småfel på.

Dom är la inte så dyra att meka med?

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ElTacoNacho
6 maj 2012 · 486 Inlägg

Rquired skrev:

KJensen skrev:

caromania skrev:

Inget konstigt med det. Han/hon hade inte råd att laga den i tid. Fullt naturligt eftersom en 20 år gammal BMW kostar psatan att laga småfel på.

Dom är la inte så dyra att meka med?

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

+1, har haft bmw och de va inte dyrare delar till än 745an

Nybergrobin
6 maj 2012 · 2 382 Inlägg

KJensen skrev:

Rquired skrev:

KJensen skrev:

Dom är la inte så dyra att meka med?

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

+1, har haft bmw och de va inte dyrare delar till än 745an

Sedan beror det på vart man köper delar också tongue  Delar till audi 80 är djävulskt dyra om man köper på mekonomen men som dem flesta vet så är 80in väldigt billig då man ska handla på tex feltema eller liknande skit

ElTacoNacho
6 maj 2012 · 486 Inlägg

Nybergrobin skrev:

KJensen skrev:

Rquired skrev:

BMW är inte dyrare i drift än alternativen och precis som dom flesta alternativ en ekonomisk och vettig bil att äga. Sedan kan man leva kvar med gamla fördomar och tro att man går i personlig konkurs av att byta en termostat, vattenpump, bränslepump, punkterat däck, drivaxel eller vad som nu är orsaken på en BMW medan man klarar sig fint med en Volvo eller för den delen en Rover där tillverkaren gått i konkurs.

Det måste vara trist att vara så trångsynt?

+1, har haft bmw och de va inte dyrare delar till än 745an

Sedan beror det på vart man köper delar också tongue  Delar till audi 80 är djävulskt dyra om man köper på mekonomen men som dem flesta vet så är 80in väldigt billig då man ska handla på tex feltema eller liknande skit

Jo de fick man erfara när skulle köpa grejer till min 80, blev att man köpte grejerna snorbilligt på ebay :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang