Roliga & Snygga V8 bilar & Japanska bilar 0-80.000:-?

PhR34k
1 maj 2012 · 164 Inlägg

heh, nä V8 är sjysst. Men med dagens bensinpriser osv så skulle jag föredra en snål räser smile

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
PhR34k
1 maj 2012 · 164 Inlägg

hangman skrev:

VonMunkavel skrev:
Säger inte att inredningen i en camaro från sent 90-tal är bäst i världen för det är den inte men så jävla illa är det inte heller.
Detta är en dålig bild med det ger endå en finger visning, kolla den.
http://www.garaget.org/?car=285269&image=2738797

den såg lite trevligare ut med olika färg, men ratten och stolarna är inte inte tillräckligt sportiga mot vad camaro ska stå för.

+1
Tror mera på Japanska bilar för att få en skön sportbils känsla.
Ska man ha Jänkare tycker jag de ska vara äldre än -70 smile

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
hangman
1 maj 2012 · 2 174 Inlägg

PhR34k skrev:

hangman skrev:

VonMunkavel skrev:
Säger inte att inredningen i en camaro från sent 90-tal är bäst i världen för det är den inte men så jävla illa är det inte heller.
Detta är en dålig bild med det ger endå en finger visning, kolla den.
http://www.garaget.org/?car=285269&image=2738797

den såg lite trevligare ut med olika färg, men ratten och stolarna är inte inte tillräckligt sportiga mot vad camaro ska stå för.

+1
Tror mera på Japanska bilar för att få en skön sportbils känsla.
Ska man ha Jänkare tycker jag de ska vara äldre än -70 smile

absolut smile en gammal eleanor som i gone in 60 sec, eller en fet charger smile annars får de va fan va, det är som att va lite wanna be annars får ja känslan av haha

PhR34k
1 maj 2012 · 164 Inlägg

Åh snacka inte om Eleanor big_smile Bumblebee?
Skulle lätt ha en gammal jänkare i Garaget big_smile

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
Richtenb
1 maj 2012 · 1 365 Inlägg

Ja och tomten bor på månen... Civic type R drar inte ens min 328 och ja jag har kört mot flera. Inget ont mot Honda i övrigt eftersom de gör mycket bra motorer.

hangman skrev:

PhR34k skrev:
Allt är inte bara hästar. Hur mycket väger Camaron? Sen är väl inte jänkare kända för väghållning direkt?

exakt, som jag skrev 350 camaro hk åker man ifrån med 200 sug hk i en civic inga problem. även om vikten inte är as mycket skillnad mot en supra typ, och väghållning och inredning är ett skämt....Men ljudet i en små vässad v8a går inte slå....men så äre gott folk..dagens I lands problem..

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
hangman
1 maj 2012 · 2 174 Inlägg

Richtenb skrev:
Ja och tomten bor på månen... Civic type R drar inte ens min 328 och ja jag har kört mot flera. Inget ont mot Honda i övrigt eftersom de gör mycket bra motorer.

hangman skrev:

PhR34k skrev:
Allt är inte bara hästar. Hur mycket väger Camaron? Sen är väl inte jänkare kända för väghållning direkt?

exakt, som jag skrev 350 camaro hk åker man ifrån med 200 sug hk i en civic inga problem. även om vikten inte är as mycket skillnad mot en supra typ, och väghållning och inredning är ett skämt....Men ljudet i en små vässad v8a går inte slå....men så äre gott folk..dagens I lands problem..

nej men 328a har mycket vrid och går vädigt bra med sportavgas. Och beror på vilken type R man har, och vem som kör. bmw är alltid bmw, jag älskar tyskt, men en 328a åker jämne med en 350 hk camaro det törs ja sätta nått på. så mycket v8 ja åkt.

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
1 maj 2012 · 1 778 Inlägg

hangman skrev:

Richtenb skrev:
Till att börja med så plockar GTO:n ut 350 hk ur LS1:an så du kan lita på att det är lätt att få ut de hästarna ur camaron som jag länkat till med inte särskilt dyra medel. Vilken sugmotor är billig att trimma? Ingen.... Men medans du riskerar att fimpa låda och motor i en Impreza för 80000 vid 350 hk så kör LS1:an på 20% av sin potential. 500 RWHP är inga problem, jag känner en kille i Usa som har 700 rwhp på Orginal motor för att dra det till det extrema och den har hållt i 5000 mil.

Vilken vettig japsare för 80000 tror du håller för 350 +hk utan att börja bygga om rejält.. De  som håller för mycket effekt som R34GTR, Supra, Evo6 osv är inte inom budgeten.

Busstolar??? Jag är lika frågande som VonMunkavel... Jag tycker de där stolarna var rätt fräscha


hangman skrev:

säkert jätterolig och köra med dom där buss stolarna, Det måste ni hålla med om grabbar, inredningen i alla dom där jänk är ju extremt hemska, gamla firebird,camaro, iroc, aa typ alla dom där är extremt fula och tråkiga, kolla bara ratten i camaron den är skratt retande, Och kurvtagningar är inget och skryta med vad jag hört. Sen skrev du trimma på är inga problem?

Hur trimmar du en sug v8a enkelt och BILLIGT? det vill jag gärna veta...sen att du kan bygga om hela bilen och motorn med kompressor och sånt för mer än bilen kostar för få det pålitligt är ju inte vad markus var ute efter tror jag..

v8 häst är inte samma sak som supra häst, ta en 350 hk camaro mot en 350 hk supra, man får räkna 0-200 och sån istället, för det är slöa jävla bilar för att ha 350 hk, slänger du i 350 i en evo då blir det åka av med 4wd, Och camaron är typ pigg känns det som. Man får ut mycket vrid men själva hk finns inte där även om det är på pappret så enkelt är det, förklara annars varför min 170 hk diesel åker jämne med bmw 540 fräsh 286 hk.....

Så din diesel gör 0-100 på 5-6 sekunder? Inte illa pinkat.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
PhR34k
1 maj 2012 · 164 Inlägg

Diesel bilar har oftast inget vidare 0-100 tider men efter 60 så börjar det hända grejer. Diesel bilar har en otrolig vrid jämfört med bensinare och i högre hastigheter behöver man vrid.
En Civic tex ha dålig vrid så efter 140 händer det inte så mycket upp till 220.
328 har väl ingen sugmotor?

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
hangman
1 maj 2012 · 2 174 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

hangman skrev:

Richtenb skrev:
Till att börja med så plockar GTO:n ut 350 hk ur LS1:an så du kan lita på att det är lätt att få ut de hästarna ur camaron som jag länkat till med inte särskilt dyra medel. Vilken sugmotor är billig att trimma? Ingen.... Men medans du riskerar att fimpa låda och motor i en Impreza för 80000 vid 350 hk så kör LS1:an på 20% av sin potential. 500 RWHP är inga problem, jag känner en kille i Usa som har 700 rwhp på Orginal motor för att dra det till det extrema och den har hållt i 5000 mil.

Vilken vettig japsare för 80000 tror du håller för 350 +hk utan att börja bygga om rejält.. De  som håller för mycket effekt som R34GTR, Supra, Evo6 osv är inte inom budgeten.

Busstolar??? Jag är lika frågande som VonMunkavel... Jag tycker de där stolarna var rätt fräscha



v8 häst är inte samma sak som supra häst, ta en 350 hk camaro mot en 350 hk supra, man får räkna 0-200 och sån istället, för det är slöa jävla bilar för att ha 350 hk, slänger du i 350 i en evo då blir det åka av med 4wd, Och camaron är typ pigg känns det som. Man får ut mycket vrid men själva hk finns inte där även om det är på pappret så enkelt är det, förklara annars varför min 170 hk diesel åker jämne med bmw 540 fräsh 286 hk.....

Så din diesel gör 0-100 på 5-6 sekunder? Inte illa pinkat.

automat 540 gör på 6,6 om ja inte minns fel orginal, sen har den gått 20 tusen mil, då är du uppe över 7 lätt, och min merca med ca 180 hk gör 0-100 på 7.5 ca. och det är HUNDRA hk mindre, och min väger MER, 1.7 ton tjänstevikt.

hangman
1 maj 2012 · 2 174 Inlägg

PhR34k skrev:
Diesel bilar har oftast inget vidare 0-100 tider men efter 60 så börjar det hända grejer. Diesel bilar har en otrolig vrid jämfört med bensinare och i högre hastigheter behöver man vrid.
En Civic tex ha dålig vrid så efter 140 händer det inte så mycket upp till 220.
328 har väl ingen sugmotor?

bmw 328 är en 2.8 liters alu motor 193 hk och kommer inte ihåg vridet i skallen men det är mycket bättre än gamla 525orna. väldigt trevlig motor men håller inte med turbo, då ska man plocka vevstakar från 328, stoppa i ett m50b25 block utan vanos med kolvar då med en turbo och chip får du ut lätt över 400 hk som håller. setup under 25 tusen kr.

Min diesel har 370 nm orginal nu ligger det på ca 450.

PhR34k
1 maj 2012 · 164 Inlägg

ja förlåt. Trodde han snacka om sin GTO tongue Förlåt. Klart en bmw är sugmotor smile

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
PhR34k
1 maj 2012 · 164 Inlägg

Hehe. Jag tror trådskaparen har fått bra tips nu iaf tongue

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
1 maj 2012 · 1 778 Inlägg

hangman skrev:

marwin_of_sweden skrev:

hangman skrev:

v8 häst är inte samma sak som supra häst, ta en 350 hk camaro mot en 350 hk supra, man får räkna 0-200 och sån istället, för det är slöa jävla bilar för att ha 350 hk, slänger du i 350 i en evo då blir det åka av med 4wd, Och camaron är typ pigg känns det som. Man får ut mycket vrid men själva hk finns inte där även om det är på pappret så enkelt är det, förklara annars varför min 170 hk diesel åker jämne med bmw 540 fräsh 286 hk.....

Så din diesel gör 0-100 på 5-6 sekunder? Inte illa pinkat.

automat 540 gör på 6,6 om ja inte minns fel orginal, sen har den gått 20 tusen mil, då är du uppe över 7 lätt, och min merca med ca 180 hk gör 0-100 på 7.5 ca. och det är HUNDRA hk mindre, och min väger MER, 1.7 ton tjänstevikt.

Jaha du mena automatare. Jo den ligger på typ 6,6 enligt Bmw.
Men friska bilar brukar bli klockade runt 6sek med dator, automatare då.
540 e39 väger 1820kg.
Men de är bra gjort av dieseln:)
Blev bara förvånad för en två månader gammal 320 x-drive med 200 diesel hästar var inte ens i närheten av min manuella 540. Den är klockad på 5,68 sekunder med dator:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
hangman
1 maj 2012 · 2 174 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

hangman skrev:

marwin_of_sweden skrev:

Så din diesel gör 0-100 på 5-6 sekunder? Inte illa pinkat.

automat 540 gör på 6,6 om ja inte minns fel orginal, sen har den gått 20 tusen mil, då är du uppe över 7 lätt, och min merca med ca 180 hk gör 0-100 på 7.5 ca. och det är HUNDRA hk mindre, och min väger MER, 1.7 ton tjänstevikt.

Jaha du mena automatare. Jo den ligger på typ 6,6 enligt Bmw.
Men friska bilar brukar bli klockade runt 6sek med dator, automatare då.
540 e39 väger 1820kg.
Men de är bra gjort av dieseln:)
Blev bara förvånad för en två månader gammal 320 x-drive med 200 diesel hästar var inte ens i närheten av min manuella 540. Den är klockad på 5,68 sekunder med dator:)

manuell med sportavgas kanske smile har aldrig vart med om att någon bil går snabbare än fabrikuppgifter 0-100.

min merca vägde 1860 tjänstevikt sry.

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
1 maj 2012 · 1 778 Inlägg

hangman skrev:

marwin_of_sweden skrev:

hangman skrev:

automat 540 gör på 6,6 om ja inte minns fel orginal, sen har den gått 20 tusen mil, då är du uppe över 7 lätt, och min merca med ca 180 hk gör 0-100 på 7.5 ca. och det är HUNDRA hk mindre, och min väger MER, 1.7 ton tjänstevikt.

Jaha du mena automatare. Jo den ligger på typ 6,6 enligt Bmw.
Men friska bilar brukar bli klockade runt 6sek med dator, automatare då.
540 e39 väger 1820kg.
Men de är bra gjort av dieseln:)
Blev bara förvånad för en två månader gammal 320 x-drive med 200 diesel hästar var inte ens i närheten av min manuella 540. Den är klockad på 5,68 sekunder med dator:)

manuell med sportavgas kanske smile har aldrig vart med om att någon bil går snabbare än fabrikuppgifter 0-100.

min merca vägde 1860 tjänstevikt sry.

Japp:) extraktor rör och mappad.
Bmw är snåla med siffrorna, sen har det nog med däck o sånt o göra.
Bmw kanske har mätt med 215 breda däck och antispin på slaget.
Även vad gäller hästar, många Bmw modeller har visat sig ha 10-20hk mer än vad som står på pappret:)
Men det va lite offtopic.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
hedley Saaboholic
1 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Har fått flera intressanta uppgifter sen att vissa inte ens håller topic och väljer att diskutera bilar för 200kkr vet jag inte varför men aja mottager gärna mer tips från folk som äger/har ägt bilar eller dylikt!

P.s det som talar för t.ex Evo hos mig är ju 4wd, vet hur pass bra dom går osv med hjälp av detta. Mer information om hållbarhet och dylikt välkomnas..

Senast redigerat av hedley (1 maj 2012)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
1 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Tillägg: Japanskt med framhjulsdrift och sugmotor är inte av intresse för mig..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Jorsten
1 maj 2012 · 376 Inlägg

hangman skrev:

Jorsten skrev:
Du får köpa min 540 annars smile

skulle vart äkta m5 paket in och utvändigt, samt e60 M fälgarna, och självklart 6vxl manuell som sportbilar ska vara, då hade ja köpt den wink

Det är äkta m paket på bilen både in och utvändigt. Enda som inte är äkta på den är Ac schnitzer speglar och att det sitter en m läpp på bakluckan ( är beställd utan) smile

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Streetfreak
1 maj 2012 · 693 Inlägg

hangman skrev:

PhR34k skrev:

hangman skrev:

den såg lite trevligare ut med olika färg, men ratten och stolarna är inte inte tillräckligt sportiga mot vad camaro ska stå för.

+1
Tror mera på Japanska bilar för att få en skön sportbils känsla.
Ska man ha Jänkare tycker jag de ska vara äldre än -70 smile

absolut smile en gammal eleanor som i gone in 60 sec, eller en fet charger smile annars får de va fan va, det är som att va lite wanna be annars får ja känslan av haha

Vadå en gammal Eleanor?? Det är ju smeknamnet  filmbilen fick! Byggd på Mustang Fastback -67. Typ som att  kalla en folkvagn för en gammal Herbie...

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang