Roliga & Snygga V8 bilar & Japanska bilar 0-80.000:-?

OpelP1
1 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Streetfreak skrev:

hangman skrev:

PhR34k skrev:
+1
Tror mera på Japanska bilar för att få en skön sportbils känsla.
Ska man ha Jänkare tycker jag de ska vara äldre än -70 smile

absolut smile en gammal eleanor som i gone in 60 sec, eller en fet charger smile annars får de va fan va, det är som att va lite wanna be annars får ja känslan av haha

Vadå en gammal Eleanor?? Det är ju smeknamnet  filmbilen fick! Byggd på Mustang Fastback -67. Typ som att  kalla en folkvagn för en gammal Herbie...

Jo men just Eleanor är ju lite speciell, 99% av alla med bilintresse vet väl genast vilken bil man menar.
Finns ju mängder med kopior och ombyggnadskit.

Men Eleanor är ju en Shelby GT500. Även om bilarna i filmen egentligen är Shelbystukade Mustanger.

Senast redigerat av OpelP1 (1 maj 2012)

Streetfreak
1 maj 2012 · 693 Inlägg

Jo fast 90% av bilfolket tror att Eleanor är en modell som Ford tillverkade när det  är en filmbil stylad av Foose. Fast viss är dom fräna:)

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
OpelP1
1 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Jo dom är fräna, men jag tar hellre en Bullitkopia. smile

Och för att svara på tråden:

Jag röstar nog på en Camaro eller Trans am gen4, japanare känns ju lite gulligull och tyskar har ju lite gäspkänsla i mitt tycke.

Edit: Fast en RX7 är ju ändå rätt najs.

Senast redigerat av OpelP1 (1 maj 2012)

N_W V8 de bästa som finns!
1 maj 2012 · 1 092 Inlägg

Jag har haft 3st Pontiac Trans am med både Lt1 och Ls1, automat och 6vxl manuell. Sen slank det även emellan en Camaro med lt1 och automat där.
Jag har även haft två st 6vxl manuella BMW 540.

En automat ls1 med slöaste bakaxelutväxlingen(2.73) är 2s snabbare till 200 än en 540 6vxl manuell och det är i mitt tycke ingen slö bil.
Sen angående hk och vrid, i hög fart behövs det hästkrafter du kommer ingenstans med vridet då. Det är hästkrafterna som avgör hur fort bilen går(toppfart) om de övriga förutsättningarna är någorlunda lika. V8an har båda två,  högt vrid och hög effekt.
Köp en gen4 Gm f-body alltså Trans am/Camaro, ett riktigt motorljud får man ju på köpet också.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Ford Mustang "GT370" (2007)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
2 maj 2012 · 1 163 Inlägg

hedley skrev:
Har fått flera intressanta uppgifter sen att vissa inte ens håller topic och väljer att diskutera bilar för 200kkr vet jag inte varför men aja mottager gärna mer tips från folk som äger/har ägt bilar eller dylikt!

P.s det som talar för t.ex Evo hos mig är ju 4wd, vet hur pass bra dom går osv med hjälp av detta. Mer information om hållbarhet och dylikt välkomnas..

Kolla runt lite bland mk3 Suprorna.. är ganska billiga i inköp sedan är det bara att välja vart man vill lägga sig i effekten.. visst ska man upp över 500 så får man lägga ner lite pluring men innan dess äre bara ståltoppackning, arp bultar, uppgraderad original turbo, piggyback/eftermarknads styrsystem så ligger du 400hk+ iaf smile

mvh Andy

~Andy~
PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

Mazda RX7. Wankeln är sjukt rolig och enkel att trimma även om många hatar den motorn så älskar jag den och det gör många andra också.

Väghållningen är grym, interiören är mycket skön och formerna är riktigt fina smile Inga speciella problem, bara förbrukning men det får man leva med.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Streetfreak skrev:

hangman skrev:

PhR34k skrev:

+1
Tror mera på Japanska bilar för att få en skön sportbils känsla.
Ska man ha Jänkare tycker jag de ska vara äldre än -70 smile

absolut smile en gammal eleanor som i gone in 60 sec, eller en fet charger smile annars får de va fan va, det är som att va lite wanna be annars får ja känslan av haha

Vadå en gammal Eleanor?? Det är ju smeknamnet  filmbilen fick! Byggd på Mustang Fastback -67. Typ som att  kalla en folkvagn för en gammal Herbie...

Exakt.
Däremot så utvecklade ju mustang sitt "Shelby" tillval med allt vad det innebar.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

PerfectionR skrev:
Mazda RX7. Wankeln är sjukt rolig och enkel att trimma även om många hatar den motorn så älskar jag den och det gör många andra också.

Väghållningen är grym, interiören är mycket skön och formerna är riktigt fina smile Inga speciella problem, bara förbrukning men det får man leva med.

Har både åkt och kört denna bil. Det som avskräcker mig från den är just p.ga hur svår meckade dom är samt att om avgasvärdena väl börjar krångla så gör dom det ordentligt..

Annars älskar jag utseèndet på dom, riktigt schysst.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Andyy90 skrev:

hedley skrev:
Har fått flera intressanta uppgifter sen att vissa inte ens håller topic och väljer att diskutera bilar för 200kkr vet jag inte varför men aja mottager gärna mer tips från folk som äger/har ägt bilar eller dylikt!

P.s det som talar för t.ex Evo hos mig är ju 4wd, vet hur pass bra dom går osv med hjälp av detta. Mer information om hållbarhet och dylikt välkomnas..

Kolla runt lite bland mk3 Suprorna.. är ganska billiga i inköp sedan är det bara att välja vart man vill lägga sig i effekten.. visst ska man upp över 500 så får man lägga ner lite pluring men innan dess äre bara ståltoppackning, arp bultar, uppgraderad original turbo, piggyback/eftermarknads styrsystem så ligger du 400hk+ iaf smile

mvh Andy

Tanken har allt slagit mig men när man tänker efter känns det som en väldigt gammal bil när man kollar pris och jämnför med andra osv..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

N_W skrev:
Jag har haft 3st Pontiac Trans am med både Lt1 och Ls1, automat och 6vxl manuell. Sen slank det även emellan en Camaro med lt1 och automat där.
Jag har även haft två st 6vxl manuella BMW 540.

En automat ls1 med slöaste bakaxelutväxlingen(2.73) är 2s snabbare till 200 än en 540 6vxl manuell och det är i mitt tycke ingen slö bil.
Sen angående hk och vrid, i hög fart behövs det hästkrafter du kommer ingenstans med vridet då. Det är hästkrafterna som avgör hur fort bilen går(toppfart) om de övriga förutsättningarna är någorlunda lika. V8an har båda två,  högt vrid och hög effekt.
Köp en gen4 Gm f-body alltså Trans am/Camaro, ett riktigt motorljud får man ju på köpet också.

Tack för tipset.
Har du koll på hållbarheten hos manuell vs automatlådan i dom?

Gen4 är det med LT1 motorn eller innefattar det både LT1 och LS1?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Richtenb
2 maj 2012 · 1 365 Inlägg

LT1 tillhör Gen 2, LS1 tillhör Gen3, LS2 tillhör gen 4.

hedley skrev:

N_W skrev:
Jag har haft 3st Pontiac Trans am med både Lt1 och Ls1, automat och 6vxl manuell. Sen slank det även emellan en Camaro med lt1 och automat där.
Jag har även haft två st 6vxl manuella BMW 540.

En automat ls1 med slöaste bakaxelutväxlingen(2.73) är 2s snabbare till 200 än en 540 6vxl manuell och det är i mitt tycke ingen slö bil.
Sen angående hk och vrid, i hög fart behövs det hästkrafter du kommer ingenstans med vridet då. Det är hästkrafterna som avgör hur fort bilen går(toppfart) om de övriga förutsättningarna är någorlunda lika. V8an har båda två,  högt vrid och hög effekt.
Köp en gen4 Gm f-body alltså Trans am/Camaro, ett riktigt motorljud får man ju på köpet också.

Tack för tipset.
Har du koll på hållbarheten hos manuell vs automatlådan i dom?

Gen4 är det med LT1 motorn eller innefattar det både LT1 och LS1?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

hedley skrev:

PerfectionR skrev:
Mazda RX7. Wankeln är sjukt rolig och enkel att trimma även om många hatar den motorn så älskar jag den och det gör många andra också.

Väghållningen är grym, interiören är mycket skön och formerna är riktigt fina smile Inga speciella problem, bara förbrukning men det får man leva med.

Har både åkt och kört denna bil. Det som avskräcker mig från den är just p.ga hur svår meckade dom är samt att om avgasvärdena väl börjar krångla så gör dom det ordentligt..

Annars älskar jag utseèndet på dom, riktigt schysst.

Svår meckade? Nja, du lär dig ganska lätt genom att läsa på diverse sidor och ge dig in på jobbet. Alla kan lära sig wankel smile

Om vi bara bodde i Japan, då skulle avgasvärden inte var ett så stort problem.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
PhR34k
2 maj 2012 · 164 Inlägg

hedley skrev:

Streetfreak skrev:

hangman skrev:

absolut smile en gammal eleanor som i gone in 60 sec, eller en fet charger smile annars får de va fan va, det är som att va lite wanna be annars får ja känslan av haha

Vadå en gammal Eleanor?? Det är ju smeknamnet  filmbilen fick! Byggd på Mustang Fastback -67. Typ som att  kalla en folkvagn för en gammal Herbie...

Exakt.
Däremot så utvecklade ju mustang sitt "Shelby" tillval med allt vad det innebar.

Men herregud. Du fattade ju tydligen vad vi menade med Eleanor? Alla vet vad menar för bil när man säger Eleanor, sen om denna tror att det är en bil som serie producerats av ford äre väl dennes problem jag har då alldrig stött på nån men det är kanske vanligt i din kompiskrets.

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
N_W V8 de bästa som finns!
2 maj 2012 · 1 092 Inlägg

hedley skrev:

N_W skrev:
Jag har haft 3st Pontiac Trans am med både Lt1 och Ls1, automat och 6vxl manuell. Sen slank det även emellan en Camaro med lt1 och automat där.
Jag har även haft två st 6vxl manuella BMW 540.

En automat ls1 med slöaste bakaxelutväxlingen(2.73) är 2s snabbare till 200 än en 540 6vxl manuell och det är i mitt tycke ingen slö bil.
Sen angående hk och vrid, i hög fart behövs det hästkrafter du kommer ingenstans med vridet då. Det är hästkrafterna som avgör hur fort bilen går(toppfart) om de övriga förutsättningarna är någorlunda lika. V8an har båda två,  högt vrid och hög effekt.
Köp en gen4 Gm f-body alltså Trans am/Camaro, ett riktigt motorljud får man ju på köpet också.

Tack för tipset.
Har du koll på hållbarheten hos manuell vs automatlådan i dom?

Gen4 är det med LT1 motorn eller innefattar det både LT1 och LS1?

Gen 4 av Firebid/Camaro har både lt1 och ls1. Lt1 är 93-97 och Ls1 är emellen 98-02.
Manuella T56 håller för väldigt mycket men jag tyckte den var lite yxig att växla med. Jag som åker mycket på cruising tyckte att det var olidligt att trampa koppling i flera timmar sen mår ju inte urtrampnimngslager bra då heller.
Automatlådorna (4l60e) i dom håller relativt bra men det går åt ju en och annan sån låda också, jag har en sån i min nuvarande och den fick åka på helrenovering ganska omgående. Ofta märker du det på att den slirar på trean eller vill inte växla upp dit.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

Beror väl lite på vad du egentligen vill ha.
En japansk sportbil är väl bättre på det mesta egentligen.
Men sen får man se vad man själv gillar. En v8 har ju sin charm som lockar väldigt många.

Jag kan tipsa om denna.
http://www.blocket.se/varmland/Ford_Mus … =9&w=3
Lite över ditt pris men det än en ovanlig bil med den riktiga motorn, inte nå 2 ventils tjafs. Utan det är 4 ventils motorn och ja, kort sagt så vill du trimma är det motorn att gå på.
Finns färre av dessa Cobror än Camaros så gillar du vara annorlunda så är det ett bra val också smile Självklart ser inte vem som helst skillnaden på den där Cobran och en vanlig Mustang men folk som uppskattar dessa bilar och kan lite om dom ser skillnaden direkt smile

Senast redigerat av Thunderbird88 (2 maj 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
aha_100
2 maj 2012 · 535 Inlägg

hangman skrev:
nej men 328a har mycket vrid och går vädigt bra med sportavgas. Och beror på vilken type R man har, och vem som kör. bmw är alltid bmw, jag älskar tyskt, men en 328a åker jämne med en 350 hk camaro det törs ja sätta nått på. så mycket v8 ja åkt.

Jag tycker du har en ganska skev uppfattning om hur v8or går för att ha åkt så mycket.

Jag har en v8 och jämförst mot många andra bilar och eftersom turbobilarna har så dåligt register brukar det inte vara några problem att köra ifrån bilar som väger mindre än min trots upp mot samma effekt.

Men det är framförallt i högre farter en stor v8a visar sin rätta sida.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

Får nog hålla med aha_100 där. Tror du har missförstått hur bra en V8 egentligen går.
Körde fars T-bird hela sommaren och den gick ju riktigt jävla bra och den var ju bänkad på "bara" 308hk på bakhjulen. Och där fanns det tillräckligt för att spöa det ena och det andra. Varför? Så fort jag stampade på gasen hade jag kraft. Och det slutade aldrig heller.
En bra byggd v8 tar det aldrig slut på kraft. Du fortsätter bara dunka mellan växlarna och det går utav helvete.

Blev spöad en gång och då var det mot en Impreza i spöregn. Jag körde på 315 breda NT05R däck så det var ju som is.
Men att en original 328 med sportavgas system ska klå en 350hk v8 tror jag inte för fem öre på. Måste nästan fråga, har du ens kört en bil på låt säga över 300hk? 300hk är faktiskt en hel del i rätt bil och kan få en bil att gå utav helvete. Folk tror att man behöver dessa onödigt mycket 700hk för att ens kunna åka iväg men det är ju fel.
Nu pratar jag inte en original stor bil med 300hk typ min Lincoln. Den är ju sjukt seg även om den har mycket hästar. Utan jag menar någonting med en bra byggd motor följt av bra bakvagn/utväxling osv.
Jag säger bara, man ska inte underskatta 300hk varken om det sitter i en liten Honda CRX eller i en stor Camaro.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
aha_100
2 maj 2012 · 535 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
En bra byggd v8 tar det aldrig slut på kraft. Du fortsätter bara dunka mellan växlarna och det går utav helvete.

Just det som är så häftigt. Kick down, hör vrålet från v8an och du du åker bak mot sätet sedan är du tryckt där tills du släpper gasen.

Turbokicken man får vid 2ans växel på en turbobil är kul ett tag tongue

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

aha_100 skrev:

Thunderbird88 skrev:
En bra byggd v8 tar det aldrig slut på kraft. Du fortsätter bara dunka mellan växlarna och det går utav helvete.

Just det som är så häftigt. Kick down, hör vrålet från v8an och du du åker bak mot sätet sedan är du tryckt där tills du släpper gasen.

Turbokicken man får vid 2ans växel på en turbobil är kul ett tag tongue

Kickdown är porr cool
Jag nekar verkligen inte att turbo japsare går som satan. Det gör dom verkligen.
Men gillar man bottenvrid och ren/rå kraft så är verkligen V8 någonting för dig.

Senast redigerat av Thunderbird88 (2 maj 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

PhR34k skrev:

hedley skrev:

Streetfreak skrev:

Vadå en gammal Eleanor?? Det är ju smeknamnet  filmbilen fick! Byggd på Mustang Fastback -67. Typ som att  kalla en folkvagn för en gammal Herbie...

Exakt.
Däremot så utvecklade ju mustang sitt "Shelby" tillval med allt vad det innebar.

Men herregud. Du fattade ju tydligen vad vi menade med Eleanor? Alla vet vad menar för bil när man säger Eleanor, sen om denna tror att det är en bil som serie producerats av ford äre väl dennes problem jag har då alldrig stött på nån men det är kanske vanligt i din kompiskrets.

Kan man inte ta att bli rättad när man skriver offtopic i någon annans tråd är det nog bättre att hålla sig i vedboden istället. Att sedan svara med din attityd efter att ha skrivit OFFTOPIC i MIN tråd och blanda in privatliv är både ett bevis på bristande intellekt samt en klargörelse i hur pass omogen man verkligen är.

Alla vet vad Eleanor är för bil, men modellen heter fortfarande något annat. Hursomhelst handlar inte tråden om dessa bilar som påpekats tidigare.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang