Bilstereo erfarenhet

Markus1987
17 maj 2012 · 498 Inlägg

Jodå, riktigt nöjd faktiskt! big_smile En fråga bara... Om man vill kunna glo på film närsomhelst, ska den kabeln som går till handbroms enbart jordas då eller?

Mack Forum- och sitemoderator
17 maj 2012 · 26 111 Inlägg

Markus1987 skrev:
Jodå, riktigt nöjd faktiskt! big_smile En fråga bara... Om man vill kunna glo på film närsomhelst, ska den kabeln som går till handbroms enbart jordas då eller?

Har för mig det, ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
17 maj 2012 · 2 322 Inlägg

Markus1987 skrev:
Monterade in min Kenwood DDX-3021 igår och den passade in fint faktiskt, behövdes inte någon extra ram, bara den tunna plåtramen som oftast medföljer! Trevliga egenskaper som räcker gott å väl för min del, samt larm också med trevlig blinkande lampa vid avstängd läge! big_smile
http://i46.tinypic.com/112ad09.jpg

såg precis nu..  beige på ena sidan och svart på högra sidan..  håller du på att byta något eller ?? big_smile

Markus1987
17 maj 2012 · 498 Inlägg

Okej, det jag också anade! tongue

Jo fan, försöker ju få tag i svarta sparkskydden på förarsidan men helt omöjligt å hitta, har kollat bildelsbasen.se hela tiden men finns inga.... Nya ifrån VAG kostade totalt 1000kr så de kändes dyrt tongue

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 maj 2012 · 2 322 Inlägg

fick hem stereon idag! big_smile rätt schysst.. men har 2 frågor.

kan ej se på dvd..  finns 2 kablar
1: ena kabeln går till handbromsen
2: den andra går till backen

Hur kopplar man in det för att det skall fungera ?


och sen gpsen finns de en massa skit i sd kortet men verkar inte fungera..

någon som vet hur fasen jag skall gå tillväga med allt ??

Någon som kan berätta ???

/mingan

PS sämsta instruktionbok fick man med.. står ingenting om sånt heller

Senast redigerat av mingan77 (18 maj 2012)

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
18 maj 2012 · 2 322 Inlägg

AH fick ihop allt  gick smutt till big_smile

men nu har jag en fråga till er som kör med 2din i era bilar..

hur fan  gör man  om jag har navigatorn på och sen vill lyssna på musik från  sd,usb eller skiva samtidigt ?? satt o mixtrade som fan men inte fan kom jag på hur man  fixar det.  någon som vet hur man går tillväga ?

12VoltSverige
21 maj 2012 · 198 Inlägg

mingan77 skrev:
AH fick ihop allt  gick smutt till big_smile

men nu har jag en fråga till er som kör med 2din i era bilar..

hur fan  gör man  om jag har navigatorn på och sen vill lyssna på musik från  sd,usb eller skiva samtidigt ?? satt o mixtrade som fan men inte fan kom jag på hur man  fixar det.  någon som vet hur man går tillväga ?

Om du har lagt in en rutt på navigatorn, och sedan byter källa, så kommer navigatorn automatiskt att bryta när du ska svänga, ankommer till destinationen osv.

Om du vill få fram kartbilden när du kör, så är det bara att hålla inne source-knappen (eller nav-knappen, minns inte för stunden)..

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 maj 2012 · 2 322 Inlägg

12VoltSverige skrev:

mingan77 skrev:
AH fick ihop allt  gick smutt till big_smile

men nu har jag en fråga till er som kör med 2din i era bilar..

hur fan  gör man  om jag har navigatorn på och sen vill lyssna på musik från  sd,usb eller skiva samtidigt ?? satt o mixtrade som fan men inte fan kom jag på hur man  fixar det.  någon som vet hur man går tillväga ?

Om du har lagt in en rutt på navigatorn, och sedan byter källa, så kommer navigatorn automatiskt att bryta när du ska svänga, ankommer till destinationen osv.

Om du vill få fram kartbilden när du kör, så är det bara att hålla inne source-knappen (eller nav-knappen, minns inte för stunden)..

ah jag klurade ihop det för ett par dagar sedan big_smile menvarje gång jag startar stereon så börjar den på radio,och  då är det sån jävla volym på den... kan man inte ändra så att man startar i menyn eller något ?, eller memoera så den startar på låg nivå och dylikt ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang