Kan man ta bort rolloverv rilät till bränsle pumpen på ford sierra?

gtjim
17 maj 2012 · 692 Inlägg

hej n håller på o bygger om en ford sierra o tänkte i bagaget på sierrerna sitter det ett rillä som ser till att krockar man eller rullar eller att dt skakar för mycke så stänger den av elen till bränslepumpen.
tänkte kan man ta bort den o dra kablarna direkt till pumpen ?  eller gör den om något med elen till pumpen ?

mvh

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Mack Forum- och sitemoderator
17 maj 2012 · 26 160 Inlägg

gtjim skrev:
hej n håller på o bygger om en ford sierra o tänkte i bagaget på sierrerna sitter det ett rillä som ser till att krockar man eller rullar eller att dt skakar för mycke så stänger den av elen till bränslepumpen.
tänkte kan man ta bort den o dra kablarna direkt till pumpen ?  eller gör den om något med elen till pumpen ?

mvh

Vet inte exakt hur de är konstruerade, men det torde väl bara att antingen ta bort antingen bara reläet, eller byta hela paketet med pump och allt?
Dock är det ju en bra funktion, så varför ta bort den?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
gtjim
17 maj 2012 · 692 Inlägg

Mack skrev:

gtjim skrev:
hej n håller på o bygger om en ford sierra o tänkte i bagaget på sierrerna sitter det ett rillä som ser till att krockar man eller rullar eller att dt skakar för mycke så stänger den av elen till bränslepumpen.
tänkte kan man ta bort den o dra kablarna direkt till pumpen ?  eller gör den om något med elen till pumpen ?

mvh

Vet inte exakt hur de är konstruerade, men det torde väl bara att antingen ta bort antingen bara reläet, eller byta hela paketet med pump och allt?
Dock är det ju en bra funktion, så varför ta bort den?

den är väldigt störande håller på o bygger en lek maskin tänkte ja o såfort du kommer på sladd o det skakar till två tre gånger pågrund av att asfalten är ojämn så utlöser den o stänger av pumpen o bilen dör . väldigt störande o väldigt farligt när den gör det . därför vill ja ha bort den .

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Mack Forum- och sitemoderator
17 maj 2012 · 26 160 Inlägg

gtjim skrev:

Mack skrev:

gtjim skrev:
hej n håller på o bygger om en ford sierra o tänkte i bagaget på sierrerna sitter det ett rillä som ser till att krockar man eller rullar eller att dt skakar för mycke så stänger den av elen till bränslepumpen.
tänkte kan man ta bort den o dra kablarna direkt till pumpen ?  eller gör den om något med elen till pumpen ?

mvh

Vet inte exakt hur de är konstruerade, men det torde väl bara att antingen ta bort antingen bara reläet, eller byta hela paketet med pump och allt?
Dock är det ju en bra funktion, så varför ta bort den?

den är väldigt störande håller på o bygger en lek maskin tänkte ja o såfort du kommer på sladd o det skakar till två tre gånger pågrund av att asfalten är ojämn så utlöser den o stänger av pumpen o bilen dör . väldigt störande o väldigt farligt när den gör det . därför vill ja ha bort den .

Ah, jo men det borde ju som sagt gå att koppla bort.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
jonas_ahman
18 maj 2012 · 309 Inlägg

jag har tagit bort den på en sierra en gång och det gjorde ingen skillnad så koppla bort du

Senast redigerat av jonas_ahman (18 maj 2012)

Läser och släcker felkoder. pm för info
Big_JN
18 maj 2012 · 2 126 Inlägg

jonas_ahman skrev:
jag har tagit bort den på en sierra en gång och det gjorde ingen skillnad så koppla bort du

Gjorde likadant på min XR4X4, det enda som händer är att vid en olycka fortsätter bränslepumpen att pumpa bränsle!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2012 · 14 066 Inlägg

Big_JN skrev:

jonas_ahman skrev:
jag har tagit bort den på en sierra en gång och det gjorde ingen skillnad så koppla bort du

Gjorde likadant på min XR4X4, det enda som händer är att vid en olycka fortsätter bränslepumpen att pumpa bränsle!

Det är väl åt helvete!!!!!

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Big_JN
18 maj 2012 · 2 126 Inlägg

Vettemannen skrev:

Big_JN skrev:

jonas_ahman skrev:
jag har tagit bort den på en sierra en gång och det gjorde ingen skillnad så koppla bort du

Gjorde likadant på min XR4X4, det enda som händer är att vid en olycka fortsätter bränslepumpen att pumpa bränsle!

Det är väl åt helvete!!!!!

Jo det kan man lugnt säga, men vad gör man då dom "reläerna" är kassa och lever sitt eget lilla liv och stängs av för lilla minsta skakning av bilen!
Är nog det sämsta skitet Ford någonsin kommit på!

jonas_ahman
18 maj 2012 · 309 Inlägg

ja dom kan vara bra känsliga ibland, men kanske kan bero på upphängningen till den som blivit torr och stel så den inte absorberar stötarna som den ska så allting känns hårt för den, eller att någonting ligger emot den

Läser och släcker felkoder. pm för info
gtjim
18 maj 2012 · 692 Inlägg

jonas_ahman skrev:
ja dom kan vara bra känsliga ibland, men kanske kan bero på upphängningen till den som blivit torr och stel så den inte absorberar stötarna som den ska så allting känns hårt för den, eller att någonting ligger emot den

he okok . vid en krock är ingen fara . för att bilen är försedd med både huvebrytare och med en annan rolloverventil som sitt fram vid motor som ja satte dit så soppan kommer brytas endå¨. smile

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang