Liten reg.plåt?

Ferran
25 maj 2012 · 51 Inlägg

Hur får man tag i en liten reg.plåt?

Är det lagligt att ha dom? smile

Opel Corsa Opc "Opel Performance Center" (2008)
loow Jävel
25 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Nästan omöjligt att få från transportstyrelsen om din bil inte är en import.

Finns eftermarknadsplåtar som inte är lagliga.

Farsan reggade in sin bil (en 1938 ) och sa då att han ville ha usa-plåtar på den. Då fick han det.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Ferran
25 maj 2012 · 51 Inlägg

loow skrev:
Nästan omöjligt att få från transportstyrelsen om din bil inte är en import.

Finns eftermarknadsplåtar som inte är lagliga.

Farsan reggade in sin bil (en 1938 ) och sa då att han ville ha usa-plåtar på den. Då fick han det.

Vad ligger boten på om polisen skulle stoppa en med eftermarknadsplåtarna?

Opel Corsa Opc "Opel Performance Center" (2008)
loow Jävel
25 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Jag har tyvärr inte svar på den frågan.
Jag köpte en eftermarknadsplåt (klistermärke) och körde med i nått år på min epa. Blev stoppad flera gånger men ingen sa något om det.

You got to risk it, to get the biscuit :)
evilaudio
25 maj 2012 · 16 195 Inlägg

Ferran skrev:

loow skrev:
Nästan omöjligt att få från transportstyrelsen om din bil inte är en import.

Finns eftermarknadsplåtar som inte är lagliga.

Farsan reggade in sin bil (en 1938 ) och sa då att han ville ha usa-plåtar på den. Då fick han det.

Vad ligger boten på om polisen skulle stoppa en med eftermarknadsplåtarna?

Lika mycke som att åka utan skylt. Typ 1800.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
schnauz
25 maj 2012 · 1 758 Inlägg

Skyltformatet anges när bilen reggas in.
De stora skyltarna är standard och är de som skall användas om det är möjligt. Liten skylt får man bara om en stor inte får plats.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 maj 2012 · 14 077 Inlägg

På min Cheva Van hade jag både fram och bak sådana där fula stora fyrkantiga 2-radiga. Bak var skylten lite böjd i ändarna för att få plats. Vid min kontakt med Vägverket som det hette då så frågade tjänstemannen om jag verkligen behövde små skyltar. Eftersom att jag behövde det så fick jag små skyltar. I folkmun kallas den små skyltarna för Amerikaskyltar och det är nog svårt för gemene man att få dessa men jag tycker att alla som vill ska få dessa. De stora är ju så "JÄVLA FULA".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Pim_Pim
25 maj 2012 ·

Omöjligt är det ju inte..
En kompis till mig "byggde" om sin 740 till usa stuk och bytte till usa kofångare.
Då ringde han och sa att han ville ha dom små skyltarna eftersom dom vanliga inte passade utan att det skulle sitta "usa" skyltar på den.

Det gick alldeles utmärkt, men om det var tur eller inte vet jag inte...

evilaudio
25 maj 2012 · 16 195 Inlägg

har försökt få små skyltar till 2 av mina byggen eftersom de stora inte passat..

å när jag ringde å försökte få de så fick jag följande svar: "då får du bygga tillbaka så att de stora skyltarna passar eftersom att den är reggad med stora skyltar"

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
karlsson_1984
25 maj 2012 · 671 Inlägg

min kompis hade en liten plåt på sin toyota celica sim var så när han köpte den och en dag när han mötte blåvit så vände dom och gav han 1500 i böter var typ 2 år sen

Dark_knight
25 maj 2012 · 70 Inlägg

Ferran skrev:
Hur får man tag i en liten reg.plåt?

Är det lagligt att ha dom? smile

En sak jag kan ställa mig frågandes till är om det är tillåtet att modifiera en vanlig skylt?

Det har nämnligen jag gjort på min bil. Den främre skylten har jag kapat så nära siffrorna som möjligt och monterat dit. Då jag nyligen var med om en djupgående flygande besiktning http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=246883 så kollade polisen även på detta. Var säker på att jag skulle åka på det, men efter att ha sett på den bakre skylten och den sedan den främre så sa han bara "nä, det är ok. Det är rätt chassinummer på skylten." Med tanke på hur nitisk de var i övrigt så borde detta inte vara några problem.

Kapar man skylten och gör det på ett snyggt sätt så blir den betydligt mindre iaf.

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3926/3926-640f19afd766621bf0823df0c3db21e9.jpg

Sen kan jag tycka att det är på sin plats att göra om de svenska skyltarna snart. Vi har ju inte längre ett skattekvitto, då kanske det är läge krympa ner dem?

Senast redigerat av marre_knight (25 maj 2012)

//Martin
Toyota Avensis Premium "TTE Motorsport" (2011)
Mercedes 200 W123 "Unik Lågmilare" (1985)
Lexus IS 300h "Hybriden" (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 maj 2012 · 14 077 Inlägg

marre_knight skrev:

Ferran skrev:
Hur får man tag i en liten reg.plåt?

Är det lagligt att ha dom? smile

En sak jag kan ställa mig frågandes till är om det är tillåtet att modifiera en vanlig skylt?

Det har nämnligen jag gjort på min bil. Den främre skylten har jag kapat så nära siffrorna som möjligt och monterat dit. Då jag nyligen var med om en djupgående flygande besiktning http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=246883 så kollade polisen även på detta. Var säker på att jag skulle åka på det, men efter att ha sett på den bakre skylten och den sedan den främre så sa han bara "nä, det är ok. Det är rätt chassinummer på skylten." Med tanke på hur nitisk de var i övrigt så borde detta inte vara några problem.

Kapar man skylten och gör det på ett snyggt sätt så blir den betydligt mindre iaf.

http://www1.garaget.org/gallery/images/4/3926/3926-640f19afd766621bf0823df0c3db21e9.jpg

Sen kan jag tycka att det är på sin plats att göra om de svenska skyltarna snart. Vi har ju inte längre ett skattekvitto, då kanske det är läge krympa ner dem?

Jag tror inte det är lagligt att klippa ner skyltarna som du gjort men jag kan förstå dig eftersom de är så jävla stora....

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Ferran
26 maj 2012 · 51 Inlägg

evilaudio skrev:
har försökt få små skyltar till 2 av mina byggen eftersom de stora inte passat..

å när jag ringde å försökte få de så fick jag följande svar: "då får du bygga tillbaka så att de stora skyltarna passar eftersom att den är reggad med stora skyltar"

Hahahaha vilka jävla typer asså big_smile

Opel Corsa Opc "Opel Performance Center" (2008)
Ferran
26 maj 2012 · 51 Inlägg

karlsson_1984 skrev:
min kompis hade en liten plåt på sin toyota celica sim var så när han köpte den och en dag när han mötte blåvit så vände dom och gav han 1500 i böter var typ 2 år sen

Fan va dyrt!, Dom mindre plåtarna ser ju mkt tuffare ut och ger bilen en race look..
men då får ja väl skippa det sad

Opel Corsa Opc "Opel Performance Center" (2008)
tobbeh78 !
26 maj 2012 · 543 Inlägg

Till min gamla mazda mx-6 så fick jag  en liten skylt bak, jag mailade bilder på bakdelen där jag höll en tumstock så dom såg måtten och så iväg, knappt en vecka senare hade jag den lilla plåten.
Nu kanske dom ändrat reglerna för det var väl typ 2006 men som sagt så hade jag inga problem med att få den lilla plåten.

Edit: glömde skriva att jag satte på ett buddy club kjolpaket därav att jag behövde den lilla skylten..

Senast redigerat av tobbeh78 (26 maj 2012)

Trött och bitter?? javisst!
karlsson_1984
29 maj 2012 · 671 Inlägg

Ferran skrev:

karlsson_1984 skrev:
min kompis hade en liten plåt på sin toyota celica sim var så när han köpte den och en dag när han mötte blåvit så vände dom och gav han 1500 i böter var typ 2 år sen

Fan va dyrt!, Dom mindre plåtarna ser ju mkt tuffare ut och ger bilen en race look..
men då får ja väl skippa det sad

mm låter löjligt man tycker ju att polisen omöjligt kunde veta om den var reggad med liten plåt? men å andra sidan ser man bilister som har sin plåt i fönstret då man inte vill borra hål i sin nya stylingfront men det tycks ju vara okej det enligt lagen

Audi_powah
29 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Vettemannen skrev:

marre_knight skrev:

Ferran skrev:
Hur får man tag i en liten reg.plåt?

Är det lagligt att ha dom? smile

En sak jag kan ställa mig frågandes till är om det är tillåtet att modifiera en vanlig skylt?

Det har nämnligen jag gjort på min bil. Den främre skylten har jag kapat så nära siffrorna som möjligt och monterat dit. Då jag nyligen var med om en djupgående flygande besiktning http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=246883 så kollade polisen även på detta. Var säker på att jag skulle åka på det, men efter att ha sett på den bakre skylten och den sedan den främre så sa han bara "nä, det är ok. Det är rätt chassinummer på skylten." Med tanke på hur nitisk de var i övrigt så borde detta inte vara några problem.

Kapar man skylten och gör det på ett snyggt sätt så blir den betydligt mindre iaf.

http://www1.garaget.org/gallery/images/4/3926/3926-640f19afd766621bf0823df0c3db21e9.jpg

Sen kan jag tycka att det är på sin plats att göra om de svenska skyltarna snart. Vi har ju inte längre ett skattekvitto, då kanske det är läge krympa ner dem?

Jag tror inte det är lagligt att klippa ner skyltarna som du gjort men jag kan förstå dig eftersom de är så jävla stora....

/Benny

Nej, det är inte lagligt att modifiera skyltarna smile

- Jag ansökte själv om sm¨skyltar till min Evo, fick nedslag de tre första gångera, men den fjärde gången så gick det igenom! Så kom med ett bra argument som är trovärdigt och inte att "skylten passar inte/skylten täcker för kylaren" osv. . Utan kom med ett vettigt argument! Ifall du får nedslag, skicka igen, igen och igen..Dock borde du justera mejlet en aninge för varje gång.

Och sedan är det ju som med allt annat, beror på Vem som tar sig ann jusst ditt fall och läser igenom mejlet samt tar beslut smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Seth
29 maj 2012 · 3 354 Inlägg

karlsson_1984 skrev:

Ferran skrev:

karlsson_1984 skrev:
min kompis hade en liten plåt på sin toyota celica sim var så när han köpte den och en dag när han mötte blåvit så vände dom och gav han 1500 i böter var typ 2 år sen

Fan va dyrt!, Dom mindre plåtarna ser ju mkt tuffare ut och ger bilen en race look..
men då får ja väl skippa det sad

mm låter löjligt man tycker ju att polisen omöjligt kunde veta om den var reggad med liten plåt? men å andra sidan ser man bilister som har sin plåt i fönstret då man inte vill borra hål i sin nya stylingfront men det tycks ju vara okej det enligt lagen

enligt lagen ska skylten sitta fast på fronten av bilen. i rutan är = samma som köra utan skylt

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Jetti
29 maj 2012 · 99 Inlägg

Jag tex har en importerad s14 och då jag köpte den så hade den en stor EU skylt..

Så det första jag gjorde att jag tog kontakt med transportstyrelsen om att jag ville ha en mindre skylt fram, då platsen var avsedd för liten skylt och inte en stor. Fick skicka en bild som bevis på detta och vips 2dar senare så hade jag min skylt :-) Dock gäller detta enbart om stötfångaren eller platsen där skylten ska sitta är original och inte eftermarknads tjofräs.

Nissan 200sx s14a "Damson Purple" (1997)
xXSammy
29 maj 2012 · 6 580 Inlägg

Min bil är svensksåld och har liten skylt bak..vete fan hur de fick till det tyvärr.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang