3086
Sök

Liten reg.plåt?

KHRacing
29 maj 2012
karlsson_1984 skrev:
mm låter löjligt man tycker ju att polisen omöjligt kunde veta om den var reggad med liten plåt? men å andra sidan ser man bilister som har sin plåt i fönstret då man inte vill borra hål i sin nya stylingfront men det tycks ju vara okej det enligt lagen

Det står i deras dator vad för storlekar på skylten ditt fordon skall ha.

Så ja, det vet dem

Jävel
2 018 Inlägg
29 maj 2012
Alla Chevrolet s10 som är sålda i Sverige har också liten skylt, för att det ska passa i regplåts-hållarna.

You got to risk it, to get the biscuit :)

543 Inlägg
29 maj 2012
Jetti skrev:
...platsen där skylten ska sitta är original och inte eftermarknads tjofräs.

Givetvis så lär man inte säga att man monterat på några eftermarknadsgrejer, jag fotade bara själva "hålet" för nummerplåten.

Trött och bitter?? javisst!

1 200 Inlägg
29 maj 2012
Det kostar inget att ansöka, det är bara att prova. Jag fick min ansökan beviljad och hade min lilla skylt i brevlådan ett par dagar senare.

http://img268.imageshack.us/img268/8629/dsc2871.jpg

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
29 maj 2012
Ang dom som har skylten i rutan slutar det oftast för eller senare med böter. Inte ok.

Finns skrivet i fordons lagen om hur skylten får vara placerad och vilka vinklar. Borde gå hitta på nätet för den som söker.

Att åka med en egen tillverkad skylt eller annan skylt än dom vägverket tillverkat är olagligt och ger oftast böter men kan i VÄRSTA klassas som urkundförfalskning som kan vara riktigt dyrt och brukar i bästa fall ge dagsböter.

Har du inte en riktigt bra anledning får du oftast inte liten skilt.

Vet att en på vägverket sagt till mig i telefon att det verkar konstigt att alla som fått liten skylt i ena enden av bilen oftast tappar den inom en vecka med ett djupt suck efter.   wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

270 Inlägg
29 maj 2012
Alla 156 står så i registret....... Dom har lagt in dom fel, jag har ringt och frågat dom smile
Hade liten fram på min och beställde en ny bak för den var kass då fick jag en liten bak med smile smile smile

239 Inlägg
2 november 2012
Jag lyckades få igenom en liten i veckan till Hondan, skrev ett långt mail samt bild och fiffla ihop en historia och det funka smile

1 450 Inlägg
2 november 2012
Ja hade liten skylt på 240n , behövde inte ansöka nånting och inga problem med bes heller

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

57 Inlägg
4 november 2012
Har liten skyllt bak och en bakskyllt fram, någon som fått böter för detta eller haft problem på besiktningen?

1 515 Inlägg
4 november 2012
miatasimon skrev:
Har liten skyllt bak och en bakskyllt fram, någon som fått böter för detta eller haft problem på besiktningen?

Självklart så är det böter på en liten skylt ifall du ej fått tillstånd att ha en sådan. Och ja, du kommer heller inte igenom bes med det, blir en 2a.

Om du däremot har tillstånd, dispens för en liten skylt- då är det inga problem alls smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

57 Inlägg
4 november 2012
Audi_powah skrev:
miatasimon skrev:

Självklart så är det böter på en liten skylt ifall du ej fått tillstånd att ha en sådan. Och ja, du kommer heller inte igenom bes med det, blir en 2a.

Om du däremot har tillstånd, dispens för en liten skylt- då är det inga problem alls smile

Är fullt medveten om de teoretiska följderna (bortsett från bötesbeloppet). Men är mer nyfiken på hur de går till i praktiken, dvs om det är något de lägger märke till på besiktning med mera. Förstår självklart att detta varierar beroende på bil.

Har tyvärr bara tillstånd för liten skylt bak.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 340 Inlägg
4 november 2012
miatasimon skrev:
Audi_powah skrev:
miatasimon skrev:

Är fullt medveten om de teoretiska följderna (bortsett från bötesbeloppet). Men är mer nyfiken på hur de går till i praktiken, dvs om det är något de lägger märke till på besiktning med mera. Förstår självklart att detta varierar beroende på bil.

Har tyvärr bara tillstånd för liten skylt bak.

Det står ju i bilens papper så kanske att dom kollar detta men har man tur så slinker de felaktiga skyltarna igenom.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

682 Inlägg
4 november 2012
Någon som kan visa en bild på en "liten" och en "stor" skylt?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 340 Inlägg
4 november 2012
DanneSundin skrev:

Jag tror att måtten står på Transportstyrelsens hemsida.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

174 Inlägg
4 november 2012
DanneSundin skrev:

min bil är usa import kolla den (s4:an) cool

57 Inlägg
4 november 2012
Kan ta en när det blir ljust, har nog nån mobilbild på hur det såg ut innan jag monterade min lilla. Annars är det ju bara att googla wink

Evildan
4 november 2012
DanneSundin skrev:

http://schtek.se/misc/liten_skylt1.jpg

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 340 Inlägg
4 november 2012
Evildan skrev:
DanneSundin skrev:

Du, det är en jävla skillnad när man ser dom bredvid varandra.

/Benny

Min youtubekanal!

Evildan
4 november 2012
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
DanneSundin skrev:

Du, det är en jävla skillnad när man ser dom bredvid varandra.

/Benny

mhm, den lilla är 300X110mm och den "vanliga" 480X110mm.
180mm är rätt mkt om man räknar om det i %.

682 Inlägg
4 november 2012
Min är import från England, Japan>England>Sverige, dom små skyltarna var ju riktigt snygga, kan man fixa dom då?

Sök