mm låter löjligt man tycker ju att polisen omöjligt kunde veta om den var reggad med liten plåt? men å andra sidan ser man bilister som har sin plåt i fönstret då man inte vill borra hål i sin nya stylingfront men det tycks ju vara okej det enligt lagen
Det står i deras dator vad för storlekar på skylten ditt fordon skall ha.
Ang dom som har skylten i rutan slutar det oftast för eller senare med böter. Inte ok.
Finns skrivet i fordons lagen om hur skylten får vara placerad och vilka vinklar. Borde gå hitta på nätet för den som söker.
Att åka med en egen tillverkad skylt eller annan skylt än dom vägverket tillverkat är olagligt och ger oftast böter men kan i VÄRSTA klassas som urkundförfalskning som kan vara riktigt dyrt och brukar i bästa fall ge dagsböter.
Har du inte en riktigt bra anledning får du oftast inte liten skilt.
Vet att en på vägverket sagt till mig i telefon att det verkar konstigt att alla som fått liten skylt i ena enden av bilen oftast tappar den inom en vecka med ett djupt suck efter.
Alla 156 står så i registret....... Dom har lagt in dom fel, jag har ringt och frågat dom Hade liten fram på min och beställde en ny bak för den var kass då fick jag en liten bak med
Har liten skyllt bak och en bakskyllt fram, någon som fått böter för detta eller haft problem på besiktningen?
Självklart så är det böter på en liten skylt ifall du ej fått tillstånd att ha en sådan. Och ja, du kommer heller inte igenom bes med det, blir en 2a.
Om du däremot har tillstånd, dispens för en liten skylt- då är det inga problem alls
Är fullt medveten om de teoretiska följderna (bortsett från bötesbeloppet). Men är mer nyfiken på hur de går till i praktiken, dvs om det är något de lägger märke till på besiktning med mera. Förstår självklart att detta varierar beroende på bil.
Har liten skyllt bak och en bakskyllt fram, någon som fått böter för detta eller haft problem på besiktningen?
Självklart så är det böter på en liten skylt ifall du ej fått tillstånd att ha en sådan. Och ja, du kommer heller inte igenom bes med det, blir en 2a.
Om du däremot har tillstånd, dispens för en liten skylt- då är det inga problem alls
Är fullt medveten om de teoretiska följderna (bortsett från bötesbeloppet). Men är mer nyfiken på hur de går till i praktiken, dvs om det är något de lägger märke till på besiktning med mera. Förstår självklart att detta varierar beroende på bil.
Har tyvärr bara tillstånd för liten skylt bak.
Det står ju i bilens papper så kanske att dom kollar detta men har man tur så slinker de felaktiga skyltarna igenom.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Någon som kan visa en bild på en "liten" och en "stor" skylt?
Jag tror att måtten står på Transportstyrelsens hemsida.
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Du, det är en jävla skillnad när man ser dom bredvid varandra.
/Benny