1438
Sök

Mitsubishi Eclipse Styling bygge

Mycket av projektet är färdigställt nu! Body kit och lack klart! Insidan och ljudbygge kvar nu! :) Följ gärna detta projekt och kommentera vad ni tycker om det! :)

152 924 Visningar
Projektet avslutat 9 augusti 2013
326 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Ljudet skrev:
Mattias95 skrev:
Ljudet skrev:
Hur mycket gav du för den? big_smile

Den låg ute för 25.000kr men säljaren va tvungen att ha bort bilen FORT så prutade ner den till 15.000kr smile Väldigt fint pris! smile

Alltid bra när de vill ha bort grejer fort wink

Jo men exakt!! Finns inge bättre wink haha

Titta gärna in Eclipse projektet! :)

"When life starts to pass you by, downshift"
83 Inlägg
19 oktober 2012
Oj ja det var en del hål det där! smile börjar se bra ut nu.. Glider förbi idag om du är nere vid halv två tiden..

"Motorer är riktig musik"

326 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Oj ja det var en del hål det där! smile börjar se bra ut nu.. Glider förbi idag om du är nere vid halv två tiden..

Haha massa hål! smile Jodå det tar sig big_smile Men som du säger, det ska på en vinge på "Bebis rumpan" haha big_smile

"When life starts to pass you by, downshift"
83 Inlägg
20 oktober 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

Haha massa hål! smile Jodå det tar sig big_smile Men som du säger, det ska på en vinge på "Bebis rumpan" haha big_smile

Härligt haha! Resultaten ser bra ut! smile tack för Kaffet!

"Motorer är riktig musik"

326 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
UPDATE!!

Väldigt nöjd!! big_smile
Fixade klart sidan för grund idag! Bilen ska till skolan och svetsas, där vingen satt. och för att inte förstöra spacklingarna så sprayade jag på en enkel färg bara smile
(DEN SKA INTE BURK LACKERAS SEN)

Imorgon blir det samma sak på dörren också smile

Bilder på detta!! big_smile

Ja jag är nöjd! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-1929968b038916ecdd0634b73e3105c3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-43eac9bf3a6f4a4974300fdd9d89a679.jpg

Och när dörren sitter på, ska köras klart i morgon smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-1ad14001609ec1f18490be6940332aee.jpg

1 432 Inlägg
21 oktober 2012
är det en sprayburkslack du lagt på nu så kan du tvingas slipa bort den lacken innan du lägger en riktig lack bara så du är medveten om det för sprayburkslack och "riktig" lack är inte alltid vänner, och då får du reaktioner i lacken i form av krackeleringar mm.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
21 oktober 2012
SpeedOfLight skrev:
är det en sprayburkslack du lagt på nu så kan du tvingas slipa bort den lacken innan du lägger en riktig lack bara så du är medveten om det för sprayburkslack och "riktig" lack är inte alltid vänner, och då får du reaktioner i lacken i form av krackeleringar mm.

Ursäkta att jag inte håller mig till ämnet riktigt men måste bara fråga när du skrev så.

Innan jag lackade min bil grön så hade den sprickor i färgen på vissa ställen, ställen som såg ut att kunna vara "fixade" Kan det vara därför? att någon sprayat på riktig lack eller nått?

Måste åka förbi och titta snart mattias, men det blir när jag skaffat vinterbil smile
Även att du bara lackat det med burk så syns det hur det blir sen. Blir awesome! big_smile

326 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:

Yes sprayburks lack är det, nej precis, all det kommer att slipas bort sen innan jag lägger på slipgrund på bilen. smile
Nej så mycket lösnings medel i burk lacker!
Endast för att skydda spacklet under transporterna smile

1 432 Inlägg
21 oktober 2012
Joxson skrev:
SpeedOfLight skrev:

Ursäkta att jag inte håller mig till ämnet riktigt men måste bara fråga när du skrev så.

Innan jag lackade min bil grön så hade den sprickor i färgen på vissa ställen, ställen som såg ut att kunna vara "fixade" Kan det vara därför? att någon sprayat på riktig lack eller nått?

Måste åka förbi och titta snart mattias, men det blir när jag skaffat vinterbil smile
Även att du bara lackat det med burk så syns det hur det blir sen. Blir awesome! big_smile

Kan vara många anledningar, men mycket troligt så va en sprayburk inblandad någonstanns.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

326 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
Joxson skrev:
SpeedOfLight skrev:

Ja som Speedoflight säger så är det nog så, Sen finns det ju även sprayburkar med som funkar riktigt bra, med bra grejor i smile

Ja det tycker jag, bara att komma förbi när du har tid smile
Tackar! ja det kommer bli grymt!! big_smile

112 Inlägg
22 oktober 2012
Ser riktigt bra ut! big_smile Har kollat in din tråd ett tag men inte kommenterat innan så tyckte det var dags nu när bilen börjar få sej att fint stuk wink

326 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Februaripojken skrev:
Ser riktigt bra ut! big_smile Har kollat in din tråd ett tag men inte kommenterat innan så tyckte det var dags nu när bilen börjar få sej att fint stuk wink

Tackar så mycket!! big_smile Haha ja nu jävlar börjar det hända grejor!! wink

4 663 Inlägg
22 oktober 2012
fan blir ju riktigt bra big_smile

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 oktober 2012
det tar sig.. smile som dom sa så kan de bli riktigt jävligt.. inte bara lösningsmedel i spayburkarna utan kan även innehålla silikon.. så noooga nooga nu när du slipar ner bilen smile tvätta gärna av med nått medel.. ja skulle tipsa om att gå till en lackerare och fråga vad du kan behöva för medel. smile men annars blir de riktigt bra smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

326 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Supra_robin skrev:

Tackar! big_smile

det tar sig..  som dom sa så kan de bli riktigt jävligt.. inte bara lösningsmedel i spayburkarna utan kan även innehålla silikon.. så noooga nooga nu när du slipar ner bilen  tvätta gärna av med nått medel.. ja skulle tipsa om att gå till en lackerare och fråga vad du kan behöva för medel.  men annars blir de riktigt bra

Jodå! Jo precis, men det är lugnt. Utbildar mig som lackerare (Går andra året) så kan en hel del, så krackelingar kommer inte komma! smile 120 repor just nu och det måste ändå slipas med finare 320 innan slipgrunden, så allt rött kommer försvinna smile Sen tvättar jag precis innan Grund/lack med Silicon remover smile Tackar, kul att höra!! big_smile

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
22 oktober 2012
Mattias95 skrev:
Supra_robin skrev:

Tackar! big_smile

det tar sig..  som dom sa så kan de bli riktigt jävligt.. inte bara lösningsmedel i spayburkarna utan kan även innehålla silikon.. så noooga nooga nu när du slipar ner bilen  tvätta gärna av med nått medel.. ja skulle tipsa om att gå till en lackerare och fråga vad du kan behöva för medel.  men annars blir de riktigt bra

Jodå! Jo precis, men det är lugnt. Utbildar mig som lackerare (Går andra året) så kan en hel del, så krackelingar kommer inte komma! smile 120 repor just nu och det måste ändå slipas med finare 320 innan slipgrunden, så allt rött kommer försvinna smile Sen tvättar jag precis innan Grund/lack med Silicon remover smile Tackar, kul att höra!! big_smile

ja men dåså big_smile rock on mannen

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

324 Inlägg
23 oktober 2012
Ser snyggt ut! smile
Där ser man ändå hur det kommer se ut på ett ungefär smile

326 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
Ljudet skrev:
Ser snyggt ut! smile

Visst gör det!! big_smile övertygad om att det kommer bli kanon i slutet! smile
Tack! big_smile

324 Inlägg
23 oktober 2012
Mattias95 skrev:
Ljudet skrev:
Ser snyggt ut! smile

Tack! big_smile

Är också övertygad om att det blir bra! smile
Du är förjävla duktig big_smile

326 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
Ljudet skrev:
Mattias95 skrev:
Ljudet skrev:
Ser snyggt ut! smile

Tack! big_smile

Är också övertygad om att det blir bra! smile
Du är förjävla duktig big_smile

Alltid roligt att höra! man blir ännu mer inspirerad när man hör sånt! big_smile

Sök