2094
Sök

Mitsubishi Eclipse Styling bygge

Mycket av projektet är färdigställt nu! Body kit och lack klart! Insidan och ljudbygge kvar nu! :) Följ gärna detta projekt och kommentera vad ni tycker om det! :)

152 857 Visningar
Projektet avslutat 9 augusti 2013
326 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
tobzter skrev:
ser att du börjar få till kjolpaketet nu smile ..sjuk jäkla passform för dom pengarna. men du verkar ju lösa de fint.. Du får nog tacka din kära far för att han kämpa med krockbalken ..de såg svettigt ut för han wink
har skicka ett PM till dig wink

Jadå det börjar ta form nu!! smile Haha ja fyfan, känns ju sådär för dom pengarna... Jadå ingen är omöjligt wink
Absolut! haha han sa det, tog ju hela rasterna! yikes

Ska kika in det nu hehe wink

Titta gärna in Eclipse projektet! :)

"When life starts to pass you by, downshift"
83 Inlägg
14 september 2012
Grymt jobbat på bilen! Tyckte resultatet i garaget var bra idag! passformen blir bara bättre och bättre ju mer vi kapar smile Positivt tänkande så kommer det bli grymt. Kanske får någon tid över i helgen så jag kan hjälpa dig lite men i morgon bär det av mot nya äventyr smile

"Motorer är riktig musik"

326 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Grymt jobbat på bilen! Tyckte resultatet i garaget var bra idag! passformen blir bara bättre och bättre ju mer vi kapar smile Positivt tänkande så kommer det bli grymt. Kanske får någon tid över i helgen så jag kan hjälpa dig lite men i morgon bär det av mot nya äventyr smile

Tack så mycket!! big_smile Haha ja det blir ju det smile men frontens passform va lika usel den som allt annat! tongue
Ja men det skulle vara skoj om du kom förbi! smile
Ska försöka få dit den i morgon och eventuellt plasta lite smile
kommer lite bilder senare ikväll smile

Hoppas ni får det jätte kul!! big_smile lite avis är man haha wink

326 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
UPDATE!!

Jaha dags för en liten update igen! smile
Har satt dit den andra sidokjolen så bara att spackla lite och så för att få den klar!! big_smile
Började även kolla över fronten och det va lika usel passform på denna del... jaja tongue så det blev til att kapa sönder denna del med haha smile

lite bilder på dagens jobb!! blev inte mer då det va svinkallt ute!! tongue

Detta var den bra sidan! den andra fick jag kapa rätt av tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-2a9d17dc8b15e027fe213ada69c22ea2.jpg

Ser ut som skit just nu men passa in den lite bättre och plasta ihop så blir det nog gryyymt! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-9b45eceada528f04a9d759f570defc03.jpg

Denna sida helt okej efter att jag släppte på spänningarna  smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-f5581b3b1a958ab662332402987633c7.jpg

Den är lite skev och nivå skillnad men det är bara och försöka lösa smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-2c8910db08879bbb338bcecec5f5c476.jpg

Imorgon är man ledig och då är tanken att fronten ska upp och plastas ihop, även fortsätta spackla ihop resterande kjolpaket nu innan den riktiga vintern kommer. ska försöka få den slipgrundad innan snön kommer... så det är bara att ligga i haha!!

Hoppas även ni som ska på Bimmer träffen har det så kul!! big_smile

Over and out! smile

83 Inlägg
14 september 2012
Grymt!! big_smile hahah bara börja jobba om du skall hinna allt innan snön! Jävlar vad bra det blev efter jag kom och sade åt dig att kapa wink hihi.. jag tror min hjärna behövs där ibland tongue

326 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Grymt!! big_smile hahah bara börja jobba om du skall hinna allt innan snön! Jävlar vad bra det blev efter jag kom och sade åt dig att kapa wink hihi.. jag tror min hjärna behövs där ibland tongue

VISST! big_smile haha får börja övernatta i garaget haha!! tongue det blev mycket bättre faktiskt! Den behövs verkligen wink Men svider att kapa hela tongue men som sagt dina idéer är alltid grymma! big_smile

83 Inlägg
14 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

VISST! big_smile haha får börja övernatta i garaget haha!! tongue det blev mycket bättre faktiskt! Den behövs verkligen wink Men svider att kapa hela tongue men som sagt dina idéer är alltid grymma! big_smile

snart dags att kalla den Nr22s tanke projekt! tongue

326 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:

snart dags att kalla den Nr22s tanke projekt! tongue

haha ja varför inte!?! tongue

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
14 september 2012
sweet ser bra ut de där

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

326 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
Nomenia skrev:
sweet ser bra ut de där

Tack kul att höra! smile får se hur fortsättningen blir i morgon smile

77 Inlägg
15 september 2012
Snyggt! bra det blir:D

326 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
UPDATE!!

både igår och idag har det kämpats i garaget. Fronten sattes dit och plastades för rätt passform.
formade bonocell och plastade ihop listerna på dörrarna så det inte blir så mycket spackel.
och även plastat ihop tröskeln med kjolen så det blir snyggt smile

lite bilder på det, kommer fler på det senare! smile

Bilen fick åka ut en sväng för att jag ville se helheten. Satan va snyggt det kommer bli!
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-9b0e788aa4a3e4514edbe89f13481052.jpg

Ingen dålig springa att plasta ihop! tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-fda95706613447f40b0b6e45cbbd8e40.jpg

glasfiber till att plasta ihop kjolen med tröskeln smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-82e62bd44fa92d30f0dcae630529f5ae.jpg

Och en dålig bild på när listerna plastats ihop
https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149445/149445-8b0e4b7ce62f6732ebdde5a1a2708a0c.jpg

Får se vad som händer imorgon... spackla, slipa, spackla, slipa OSV..... SUCK!

83 Inlägg
16 september 2012
grymt smile gillade helheten idag.. dock mest nr22s projekt på huven wink

326 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
grymt smile gillade helheten idag.. dock mest nr22s projekt på huven wink

Ja kittet är riktigt snyggt på bilen smile Haha ja du som skriver massa saker på huven under tiden jag är borta!! wink

77 Inlägg
16 september 2012
SNYGGT!big_smilebig_smilebig_smilebig_smile kul att du fick ihopa allt:D

326 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Roadripper skrev:

Tackar!! big_smile jadå allt går bar man ger sig fan på det! Känns som att man börjar se slutet i tunneln nu! big_smile

83 Inlägg
16 september 2012
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Tackar!! big_smile jadå allt går bar man ger sig fan på det! Känns som att man börjar se slutet i tunneln nu! big_smile

Haha eller så länge man tänker positivt och inte ger upp! tänka steget längre innan man blir förbannad! nej du har börjat se början av tunneln, det är nu allt jobb börjar! det där var ju baka lek! big_smile

326 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:
Roadripper skrev:

Haha eller så länge man tänker positivt och inte ger upp! tänka steget längre innan man blir förbannad! nej du har börjat se början av tunneln, det är nu allt jobb börjar! det där var ju baka lek! big_smile

Haha positivt tänkande är lösningen på allt! exakt!  Haha ja kom precis i den Låååånga tunneln haha tongue det är ju nu det jobbiga börjar, slipa, slipa och återigen SLIPA! tongue

324 Inlägg
16 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:

Haha positivt tänkande är lösningen på allt! exakt!  Haha ja kom precis i den Låååånga tunneln haha tongue det är ju nu det jobbiga börjar, slipa, slipa och återigen SLIPA! tongue

Du kan komma och slipa på min när det är dax wink

83 Inlägg
16 september 2012
Mattias95 skrev:
Nr22 skrev:
Mattias95 skrev:

Slipa är ju det roliga!! big_smile tur vi gillar olika saker tongue

Sök