Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
it_mutt skrev:
Nej förlåt, du kallade polisen
töntiga för att de gör sitt jobb, så det är ju mycket mer ok givetvis, fel av mig
Kan ta det här över PM om du vill?
Förövrigt så sa jag att det är "Töntigt gjort av dom", sa aldrig att dom i sig var töntiga, det är helt skilda saker.
Fattar fortfarande inte varför det är töntigt gjort av dem att de gör sitt jobb?
Ursäkta alla jag kliver på tårna nu, men det kan vara ytterst förbannat otrevligt när folk konverterar till, ja inte bara xenon i halvljuset, utan också dimljusen. Jag säger inte att det är så med alla bilar, men med vissa.
Sen får man ju - ursäkta mig igen - nästan skylla sig själv, om man dessutom kör med 8000k i halvljuset och ännu värre, 15000k i dimljusen.
Det är ju som att be om att få en diskussion med herr Polis.
Du förstår alltså inte varför det är töntigt gjort av dom?
Man kan typ jämföra det med att en P-lisa har skrivit ut en böteslapp några minuter innan tiden går ut, precis i den sekunden tiden går ut sätter hon lappen på rutan. "Hon gör sitt jobb" JA !!
Men normala/vettiga personer går kanske en sväng för att se om det finns andra bilar som icke har betalat, 5-10 min senare återvänder p-lisan och sätter en böteslapp, då har p-lisan iaf gett en chans till att slippa undan.
Eller är det bara jag som tycker så? :p
Vet inte bara om det är jag.. men dom bilarna som verkligen bländar så att man verkligen störs av det.
Det är dom nya bilarna, med Xenon i original. Har ALDRIG blivit bländad av en 740 eller dylikt med eftermonterat Xenon.
"Montera inte Xenon i strålkastare som inte är gjorda för Xenon"
Skitsnack !! Reflektorerna i dom äldre bilarna är ju sämre? och därmed ger sämre ljus även fast man har Xenon? Undantaget är väl om man har 55w eller mer i halvljuset.
Dom nya bilarnas Xenon verkligen sticker i ögonen.. Vilket inte dom andra gör, det är snarare ett skönt ljus för ögat..
Men kanske bara är jag som tycker såhär? Står ändå fast vid detta uttalande !